Folk

Ruben Östlund pisser territoriet (og muligvis de danske filminstruktører) af

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Danskere laver dårlige film – sagde den svenske filminstruktør Ruben Östlund ved filmfestivalen i Cannes.

Danskere laver dårlige film – sagde den svenske filminstruktør Ruben Östlund ved filmfestivalen i Cannes.

Sarah Meyssonnier

Debat
24. maj 2022

Afghanistans kvindelige nyhedsværter må ikke længere vise deres ansigter, og ukrainsk filminstruktør blev dræbt i krigen, før hans film var færdig. På den baggrund er stemmefusk ved Eurovision Song Contest og territorieafpisning i Cannes dejligt fredelige nyheder

Afdød og premiereaktuel: Den ukrainske instruktør Mantas Kvedaravičius’ dokumentarfilm Mariupolis 2 modtog stående ovationer ved visningen i Cannes i sidste uge. Kvedaravičius selv var blevet skudt af russiske styrker under arbejdet med filmen, der blev færdiggjort af hans forlovede, Hanna Bilobrova.

Kvindelige nyhedsværter: Afghanistans kvindelige tv-værter er fremover nødt til at gå på skærmen med tildækkede ansigter. Kravet kommer fra Taliban-styrets Ministerium for Fremme af Dyd og Forhindringer af Laster, som også for nylig har besluttet, at kvinder i det offentlige rum skal være helt tildækkede.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Torben Lindegaard

@Lone Nikolajsen

"Ministerium for Fremme af Dyd og Forhindringer af Laster"

Jeg troede først, at det var en forsinket 1. april notits; men nej ....
i hvert fald kan Ministeriet googles på flere sites.

Jamen altså ....

Skal vi ikke også have sådan et Ministerium ....
Druk og Hor går i svang overalt her til lands.

Søren Fosberg

Det kan godt være at danskerne er dårlige til at lave film. Jeg ved det ikke, for jeg ser dem ikke. Jeg forstår ikke hvad de siger. Jeg er lidt tunghør og bruger høreapparat, men selv med det på kan jeg ikke tyde kunstnernes hvisken, mumlen og lyde. Jeg ved også at folk der hører normalt har svare problemer med lyden medmindre selvfølgelig det er far til fire, Morten Korch eller soldaterkammerater.

Det er det samme med udenlandske film, håbløse at forstå, men så er der undertekster.

Det var et sidespor, men alligevel vigtigt