Folk

Niels Buckingham er tilbage: Klaus Bondams fantastisk privilegieblinde udsyn

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Klaus Bondam tager en selfie flankeret af Sofie Carsten Nielsen (R) og Pia Olsen Dyhr (SF).

Klaus Bondam tager en selfie flankeret af Sofie Carsten Nielsen (R) og Pia Olsen Dyhr (SF).

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Debat
30. juli 2022

Klaus Bondam ved godt, at han er en del af eliten, og det forpligter ham til at bevare kontakten til ’almindelige mennesker’. Desværre lykkes det ikke, og i et kikset interview i Weekendavisen titter hans alter ego Niels Buckingham forbi.

Klaus Bondam I: I en vidunderlig rodet artikel i Weekendavisen, der handler om Danmarks elite, som er en presset flok i en tid, hvor almindelig er kommet på mode, interviewes Klaus Bondam, som siger nogle fantastisk privilegieblinde ting. Han indrømmer, at han selv er en del af eliten.

Klaus Bondam II: – Og erkender, at det forpligter ham til ikke at være et røvhul. Blandt andet derfor fortæller han, at han efter en god middag med veninden Ellen Hillingsø, hvor de drøftede en i øvrigt anden artikel fra Weekendavisen, blev enige om at være bedre til at hylde de faglærte.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

erik pedersen

Er det ikke ham fra Klovn?

Ete Forchhammer

Lærke Cramon, det er eddermame en overflødig kommentar du der bringer! Siden hvornår er det blevet højrøvet at være bevidst om hvor man befinder sig i det øjeblikkelige samfund?
Siden hvornår er det blevet højrøvet at anerkende og opmuntre andre for det netop de kan og gør?

Jeg kan fortælle en anekdote fra mit liv som orkestermusiker: aftenens solist havde på forhånd sagt til mig, henover en kop kaffe: “hvis ellers NN dirigerer godt, kommer jeg til at spille fint i aften!”. Jeg fortalte nogle kolleger om bemærkningen, og svaret var: “ja, og hun har noget at ha’ det i!” Ingen, der kendte vilkårene, opfattede denne replik som højrøvet! Jeg kan supplere med at få har taget deres arbejde så alvorligt som vedkommende, tæt på 24/7! Skulle hun ikke vide noget om hvilken plads hun havde? Som om hun tog den for givet?