Folk

Pia Kjærsgaard har fundet en ny mærkesag

Velkommen til FOLK, Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik
Pia Kjærsgaard (DF) vil have svar på, hvordan omfanget af hvalpevanrøgt ser ud. Det er hun ikke alene om.

Pia Kjærsgaard (DF) vil have svar på, hvordan omfanget af hvalpevanrøgt ser ud. Det er hun ikke alene om.

Jonas Olufson/Ritzau Scanpix

Debat
6. juli 2022

Selv om partistifteren har haft knas nok med DF’s unge hvalpe, har hun fundet en ny mærkesag: Hvalpefabrikker.

Hvalpe-Pia I: Den tidligere partiforkvinde har heldigvis under nedsmeltningen af Dansk Folkeparti også kræfter til at få søsat nye mærkesager. En af dem er hundehvalpefabrikker, og derfor kommer kronjuristerne i Mattias Tesfayes ministerium i de kommende uger til at svede i sommervarmen.

Hvalpe-Pia II: Pia ønsker svar på, hvor mange sager om »hundehvalpe fra både danske og udenlandske hvalpefabrikker«, som myndighederne kender til. Hvad er der udstedt af bøder, og hvad foreligger der af domstolsafgørelser, og hvad er proceduren med hvalpe fra udenlandske hvalpefabrikker?

FOLK-læsere: Mange af FOLK’s trofaste læsere tænker sikkert: Typisk for Pia at søge opmærksomhed ved at agitere mod mishandling af forsømte (men stadig søde) hundehvalpe. Nok har partistifteren erfaring med DF’s unge hvalpe, men hun er ikke den eneste, der spørger ind til hvalpevanrøgt.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Inger Pedersen

Godt gået, Pia!

Man må jo tage sig af det, man har format til...

Måske kunne næste projekt være længden på tændstikker?
Jeg brænder fingerspidserne og risikerer neglelakken, når jeg tænkder op i grillen...
Et stort problem for mig her i sommer!