Folk

Tulles første opgave for Port of Aalborg må ligge ligefor

Velkommen til FOLK, Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik
Kristian Thulesen Dahl har landet sig en direktørstilling hos Port of Aalborg.

Kristian Thulesen Dahl har landet sig en direktørstilling hos Port of Aalborg.

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Debat
2. juli 2022

Med den forkærlighed, Kristian Thulesen Dahl har for alt, hvad der er dansk, kan han passende lægge ud med at omdøbe sin nye virksomhed.

Overlevende: Antallet af dræbte og alvorligt tilskadekomne i trafikken lå i 2021 på det laveste niveau, siden man begyndte at føre statistikker i begyndelsen af 1930’erne – kun 130 mistede livet i trafikken sidste år, viser nye tal fra Danmarks Statistik. Nedlukninger redder liv!

Kristian Thulesen Dahl I: Den tidligere DF’er overraskede alt og alle ved at skifte sin politiske karriere ud med en direktørstilling hos Port of Aalborg. Med den forkærlighed, Tulle har for alt, hvad der er dansk, kan han jo passende lægge ud med at omdøbe firmaet til Aalborg Havn.

Kristian Thulesen Dahl II: Tulles exit fra DF har været nogenlunde ordentligt, men fornemmer man trods alt en lille stikpille i det her citat?: »Direktørstillingen hos Port of Aalborg er en ønskestilling for mig, da jeg her sammen med dygtige og kompetente medarbejdere kan arbejde med at skabe vækst.«

Sara Vergo: I de oprørte vande efter Minkkommissionens rapport er der brug for folk, som står på mål for systemet – og hvem gør det bedre end Djøf? »Vi kan ikke sige, at vi skal ændre en hel masse grundlæggende, for det tror jeg simpelthen ikke er nødvendigt,« siger formand Sara Vergo til DR.

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her