Klumme

Først når de små rare gentagelser indtræffer, er det en god ferie

De fleste har en forestilling om, hvordan en perfekt sommerferie ser ud. I min familie har det udviklet sig til en sport at få sat flueben ud for alt det, vi forbinder med ferie. I år kom vi i mål, men der opstod tvivl om krabbekløene til allersidst
Krabbekødet binder til kløerne. Har Knud-Erik virkelig snydt os og solgt optøede kløer som værende friske?

Krabbekødet binder til kløerne. Har Knud-Erik virkelig snydt os og solgt optøede kløer som værende friske?

Privatfoto

Debat
11. august 2022

Vi har altid holdt sommerferie på vores ødegård i Blekinge og i et familiesommerhus ved Vesterhavet i Nordjylland. Efter at have tilbragt år efter år de samme steder er der opstået nogle traditioner og forventninger til, hvad den helt rigtige sommerferie består af. I Sverige skal vi bade i badesøen ved byen Backaryd – og i den hemmelige badesø, som jeg ikke fortæller hvor ligger, da det fine ved den netop er, at meget få kender den.

Vi skal også bade i skærgården ved Kollevik og spise på den hyggelige Café Mandeltårtan i Ronneby, som allerede er så overrendt, at det hverken kan gøre fra eller til, om jeg nævner den i denne klumme. Og så skal vi til slagteren Victor Olsson i Bräkne-Hoby, hvor vi køber svinekoteletter med skaft og »Indianrulle« – en uhørt god rullepølse med grov peber – som helt sikkert er blevet navngivet for længe, længe siden.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her