Jeg prøver at lære mine børn, at man taler pænt. Ikke kalder andre ved navne. Eller tillægger dem motiver baseret på antagelser. En svær opgave, når vores fremmeste repræsentanter ikke fremstår som rollemodeller for den gode samtale.
Enhedslistens Pelle Dragsted har besluttet at fremme sine politiske interesser ved at kalde lovlige virksomheder som boligselskabet Heimstaden for »skumle«og udokumenteret anklage os for ejendomsspekulation den 9. september her i avisen. Hvis det ikke er voksenmobning, ved jeg ikke, hvad det er.
Mest af alt bliver jeg ked af det på vegne af vores 300 hårdtarbejdende medarbejdere. De går på arbejde hver eneste dag for at skabe sunde, grønne boliger med omtanke for vores over 20.000 lejere. Lejere, som bor i boliger af alle størrelser, i hele landet og til alle priser. I Heimstaden driver vi vores virksomhed med afsæt i skandinaviske værdier og med et stærkt fokus på vores beboere.
Boligpolitik er et emne, som bringer følelserne i kog, men hvor ville jeg ønske, at man ikke kaldte hinanden navne eller forsøger at tegne skræmmebilleder uden hold i virkeligheden.
Michael Byrgesen Hansen er adm. direktør, Heimstaden Danmark