Georg Metz: Kampen om en kunstig midte formuleret af en mand, der vil være statsminister for enhver pris

Sprogforbistring og kaotiske træk i kandidatopbuddet. Bortset fra at der ikke er noget, der hedder statsministerkandidat, er der ikke tre af dem. Der er to. Mette Frederiksen er den ene. Den anden er ikke Ellemann-Jensen – og slet ikke Pape
Dybest set er det noget snak, at noget udgår fra en midte, ingen kan definere, hvor eller hvad er. Her er Lars Løkke Rasmussen i midten af sit eget pressemøde for Moderaterne.

Dybest set er det noget snak, at noget udgår fra en midte, ingen kan definere, hvor eller hvad er. Her er Lars Løkke Rasmussen i midten af sit eget pressemøde for Moderaterne.

Emil Helms/Ritzau Scanpix

Debat
21. oktober 2022

Berlingeren i en billedtekst om FE-chefen: Han er »tiltalt for at lægge statshemmeligheder«. Berlingskes kiksede tekst afspejler måske her den ultimative forvirring om ligge og lægge. Stadigt mere tydeligt fortrænger det intransitive ligge det transitive lægge, dog næppe hvad angår lægge med to k’er, der får båden til at ligge skævt i vandet for til sidst at lægge sig på siden og forlise, når skroget eller tavshedspligtige lækker.

Under valgkampen siges så rigeligt med sludder og vrøvl, at man får lyst til at lægge sig og krybe sammen i fosterstilling og håbe, at der kommer en lækker underbetalt jordemor i mindretal forbi og trøster, når nu forstandighederne, som et utal af politikerne lægger på bordet, kan ligge på samme beskedne sted som Berlingerens sprogberedskab.

Patent på fornuften

Moderaterne, hvis navn lyder som et tvivlsomt norsk politisk parti i et Henrik Ibsen-stykke, kalder på forandring fra midten. På midten, ifølge Svend Auken, finder man foruden slidte hvide striber kun døde fluer.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Nej, Georg Metz, ikke at vide at det hedder lække, er et resultat af funktionel analfabetisme. Noget, som bliver mere og mere udbredt. Også blandt journalister.

Poul Genefke-Thye, Claus Voltelen, John Scheibelein, irandi.p@citypressekontor.dk Pedersen, Lisbeth Glud, Kim Folke Knudsen, Erik Tvedt, jens peter hansen, Torben Siersbæk, Maia Aarskov, Gitte Loeyche, Brian Andersen, Erik Nielsen, Eva Schwanenflügel, P.G. Olsen, Poul Søren Kjærsgaard, Christel Gruner-Olesen, Herdis Weins og Frederik Schwane anbefalede denne kommentar
Henrik Jandorf

Kære Georg Metz - dette er måske din til dato sjoveste, skarpeste, mest sublime klumme!!
Jeg hylede af grin, for sjældent er sprogforbistring, grammatisk uformåenhed - men især essensen: den politiske opportunisme blevet belyst bedre.
Denne mand, Lars Løkke (en lille slange af en svindler), som uværdigt i august 2019 luskede ud af bagdøren med et forsmået ego, har intet andet formål med sin ‘tilbagevenden’ end at være midtpunkt. Vælgerne rejser nu et mindesmærke for den kætter, man for kort tid siden brændte på bålet.

Poul Genefke-Thye, Bjarne Tingkær, John Scheibelein, Thomas Hjulmand, Jørgen Tryggestad, Lisbeth Glud, Irene Clausens, Frank Wilhelmsen, Lise Lotte Rahbek, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Gitte Loeyche, Brian Andersen, Kim Jensen, Eva Schwanenflügel, fin egenfeldt, Steen K Petersen, Arne Albatros Olsen, erik pedersen, Inger Pedersen og Herdis Weins anbefalede denne kommentar
Frederik Schwane

Selvom Lars Løkke har masser af lig i lasten, repræsenterer han måske bare den mindst dårlige løsning: På den ene side et blåt felt med DF, NB, DD med (pænt sagt) ekstreme holdninger, som via en stemme på V får indflydelse , og på den anden side et S, der ikke tager børnene hjem fra fangelejrene i Syrien, sender unge piger i interneringslejre, som går ind for modtagecenter for flygtninge i Rwanda og med så stramme udlændingeregler at det virker som undertrykkelse af en minoritet.

Svend-Erik Runberg, Erik Karlsen, Morten Jensen og Kaj Thomsen anbefalede denne kommentar
Torben K L Jensen

Metz - du har beriget mig med et nyt ord - Punditokrat(er) måske efter pondus der viser sig at være hele slænget bag CEPOS (gys) i forbindelse med Lille Lars Bondefanger gøren og laden i hele hans skandalebefægte politiske liv - en afsløring der passer fint hans overordnede mål - At privatisere hele vesfærdsstatens mange institutioner så som sygehusvæsnet, skattevæsnet,boligområdet.
Den mand har virkelig "Pondus" - sommansir.

John Scheibelein, Lisbeth Glud, Frank Wilhelmsen, Tommy Clausen, Brian Andersen, Kurt Nielsen, Eva Schwanenflügel, Steen K Petersen, erik pedersen og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar

Jeg tror ikke man skal tage fejl af Lars Løkkes succes som noget politisk han har skabt i forbindelse med folketingsvalget, - meget bunder nok også i de Konservatives nedsmeltning med Bjarne Pape, og opløsningen af DF med Morten Messerschmidt og Pia.

Det politisk midtsøgende ved Lars Løkkes fortælling ved Moderaternes politik, er mere et udslag af Lars Løkkes forfængelighed om at opnå status som den store samlende landsfader for det stakkels Danmark.

I virkeligheden er der slet ikke noget projekt Moderaterne , men derimod Lars Løkke projektet der skal opfylde forfængeligheden, - for det er jo trist der endnu ikke er nogen der har sendt bud efter ham fra det private, når han nu selv syntes han burde være så eftertragtet, med al det han har gjort for det private.

Steen K Petersen, John Scheibelein, Lisbeth Glud, Frank Wilhelmsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Eva Schwanenflügel, Torben K L Jensen, Arne Albatros Olsen, Tina Peirano, erik pedersen, Inger Pedersen og Herdis Weins anbefalede denne kommentar
Jesper Johannsen

"Under valgkampen siges så rigeligt med sludder og vrøvl"

Det må du dæleme nok sige. Men galskaben har en mening. For alle ordne, alle sagerne har kun til formål at henvende sig til de sædvanlige 2% som ikke ved, hvad de vil og hvad der virkelig betyder noget. De stemmer fra gang til gang. Det som bevæger dem er ikke saglighed og visioner, men skandaler og forargelse.

Skulle Løkke ende som blå bloks statsmister kandidat skyldes det ikke hans dygtighed men Ellemann og Papes uduelighed.

Men som vi alle ved ligger sagen klar. Mette Frederikesen bliver igen Danmarks statsminister. Det gør hun ikke bare fordi hun langt er den bedste. Det har hun allerede bevist for fuld skrue. Hun gør det fordi hun har sagt hun bliver det. Valget er på en måde egentlige bare overflødig.

Men hva. Egentlig kan det jo være et fedt, når nu verden alligevel snart springer i luften på mange måder på en gang. Som om en gang ikke var nok. Nå ja. Jeg er taknemmelig for at have levet i en tid med folkepension :-) En tid, som siges at være en undtagelse i menneskelighedens korte historie.

Er der overhovedet noget at grine ad mere? Mon ikke. Jeg griner hele tiden.

Lise Lotte Rahbek, Anne-Marie Esmann, Arne Albatros Olsen og erik pedersen anbefalede denne kommentar
Inger Pedersen

Kære Georg Metz

Efterhånden elsker jeg dit skriv - og siger som et andet børnehaveklassebarn: Vil du ikke komme til min fødselsdag? :-)

Spiddet på kornet!

Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Gitte Loeyche og Anne-Marie Esmann anbefalede denne kommentar
Jesper Johannsen

Espen Bøgh
20. oktober, 2022 - 23:18

Det som overrasker mig, er hvor let det egentlig har været for Lars Løkke Rasmussen. Han har sat sig hen og tænkt over sagerne med siden viden om dansk politik som baggrund og skrevet sig en drejebog punkt for punkt. Den har han så fulgt fra ene til anden med mindre modifikationer undervejs.

Og her er han så - Mere skulle der ikke til. Imponerende i sin simpelhed.

Det er nærmest Putin om igen. Putin har gennem de seneste 20 år egentlig aldrig lagt skjul på, hvad han vil. Ved lejligheder har han endog direkte sagt det. Men ingen gad høre efter. Heller ikke da Krim røg. Og nu har vi balladen. Den kunne nemt have været undgået.

Bjarne Tingkær, John Scheibelein, Frank Wilhelmsen, Herdis Weins, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Eva Schwanenflügel, Ole Olesen og erik pedersen anbefalede denne kommentar
Klaus Folkmann

Det er interessant at se hvordan venstrefløjen nu går I panik fordi Lars Lykke står til et godt valg.
Pludselig er viljen til at diskuterer politik forsvundet og personangreb er blevet et legitimt værktøj, den gamle bilagssag trækkes frem igen og igen, til trods for at den ligger en del år tilbage. Paradoksalt nok i en tid hvor flere af regeringens egne ministre har lidt problemer med deres tilgang til egne omkostninger,

Men problemet er nok ikke bilags sagerne, hverken på den ene eller den anden side, men mere at Lars Lykke evner at formulerer løsninger på en række problemer som vælgerne tilsyneladende tror på. Det vil da være mere relevant at diskuterer hans fremlagte politik. Det virker noget desperat at have fokus på gamle bilagssager og tænkte motiver fremfor hans politik.

Svend-Erik Runberg, Karen Marie Rasmussen, Jørgen Munksgaard, Kim Folke Knudsen, Økonomisk Institut Københavns Universitet og Kaj Thomsen anbefalede denne kommentar
Else Mortensen

Hej Metz .
Jeg ligger flad af grin - og gråd.

Kim Folke Knudsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Gitte Loeyche, Eva Schwanenflügel, Steen K Petersen, fin egenfeldt og Tina Peirano anbefalede denne kommentar
Jimmy Marquardsen

Lars Luskebuks er en snedig mand, med store sprogkundskaber, og en meget mere mindre forstand.

Bjarne Tingkær, John Scheibelein, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, Eva Schwanenflügel, Anne-Marie Esmann og erik pedersen anbefalede denne kommentar

Jeg tror, at grunden til medvinden for Løkke primært er at sammenfatte i ordet `kommentariatet` - altså det sammenrend af selvbestaltede eksperter, der ikke har forstand på andet end intriger, og som byder sig tilforordnede medier, der vil betale for ligegyldighederne fra de sminkede prostituerede.

John Scheibelein, Lisbeth Glud, Herdis Weins, Tommy Clausen, Inger Pedersen, erik lund sørensen, Eva Schwanenflügel, Egon Stich og erik pedersen anbefalede denne kommentar

…og som byder sig til for de medier, der vil betale for ligegyldighederne fra de sminkede prostituerede.

Lisbeth Glud, Ole Olesen og erik pedersen anbefalede denne kommentar
Kenneth Jacobsen

Klaus, mon ikke pointen er den, at folk husker det, Løkke har bedrevet (og gerne vil have glemt) - og derfor simpelthen ikke stoler på manden, når han kommer med al sin "nye" politik og "fornuft". Han har i årevis undladt at tage ansvar for sin politiks ødelæggende konsekvenser (særligt centraliseringsreformerne) - og sammenlagt med de mange dårlige sager betyder det, at Løkke mangler troværdighed. Hvilket han paradoksalt nok tilskrives af de mere glemsomme i værgerkorpset.

John Scheibelein, Frank Wilhelmsen, Steen K Petersen, Ole Olesen og erik pedersen anbefalede denne kommentar
Søren Kristensen

Ja, væglere er nemme og hvem får mest ud af statsministereffekten: Mette eller Lars?

Søren Kristensen

Væglere er de vægelsindede vælgere, som er nemme at flytte - kan også være en slåfejl.

Kim Folke Knudsen, Torben Siersbæk og Kurt Nielsen anbefalede denne kommentar
Arne Albatros Olsen

Han er vel den mest bondesnu politiker lige nu.

Ulrik Samsøe Figen

Kære Georg Metz .. tak for nok en sproglig bidende kommentar.
Jeg lækker mig fladt ned :D ..!
Er Lars Løkke ikke det nærmeste, man kommer en nidding?

Poul Genefke-Thye, Egon Stich, John Scheibelein, Frank Wilhelmsen, Torben Siersbæk, erik pedersen, Inger Pedersen, Eva Schwanenflügel, Steen K Petersen og fin egenfeldt anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Atter et herligt Intermezzo, tak for befrielsens øjeblikkelige skoggerlatter.
(Pun intended..)

Erik Holstein har også et portræt af den kamæleonske Løkkeridder i Altinget, hvor den ene personlighed efter den anden mener det stik modsatte af den foregående inkarnation.

Her et lille klip:

"Problemet er blot, at der i nyere tid aldrig er blevet ført så meget blokpolitik, som i de år Løkke var i toppen af dansk politik.
Det gjaldt, såvel da han var topminister under Anders Fogh Rasmussen (V), som da han selv blev statsminister.
I hele perioden blev samtlige finanslove handlet af med kun Dansk Folkeparti.

Lars Løkke Rasmussen gav på intet tidspunkt udtryk for betænkeligheder ved blokpolitikken, så længe den tjente ham godt.
Først da hans dysfunktionelle VLAK-regering knagede i fugerne, og han stod til at tabe valget i 2019, blev han pludselig omvendt – og tilhænger af det brede samarbejde."

https://www.altinget.dk/artikel/loekke-er-i-saerklasse-som-politisk-kama...

Også Frank Korsholm har luret Løkkes planer:

"Lars Løkke må være fristet af den sidste model og snuppe statsministerposten selv.

1. For som statsminister kan han efter to år udnævne sig selv til ny EU-kommissær og dermed sikre sig syv år mere på fremtrædende politiske poster.

2. Han får sendt en alvorlig begmand til de kræfter i Venstre, der i efteråret 2019 smed ham på porten som partiformand. Bitterhed, gammelt nag og hævn har altid været en stærk menneskelig og politisk urkraft.

3. Han vil skrive sig ind danmarkshistorien som den ultimative Comeback Kid."

Hvis ikke der sker dette:

"Spiller han sine kort rigtigt, vil han kunne forhandle sig til en meget fremtrædende post, sandsynligvis udenrigsministerposten, i en ny Mette F-regering, hvor Moderaterne borger for det brede samarbejde.

Som en ekstra bonus kan Løkke måske ovenikøbet få et løfte om blive ny EU-kommissær om to år og dermed også give Moderaterne et håb om at blive langtidsholdbare."

https://pov.international/bliver-lars-lokke-og-moderaterne-en-dognflue/

Vi kan aldrig vide med Løkke, heller ej hvor midten befinder sig.

Dog har selveste Cepos kåret Løkkes nye skatteplan som "den mest ulighedsskabende i dette århundrede", og mener, at Løkke burde være mere ærlig, istedet for at kalde planen for "balaceret".

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/blaa-taenketank-loe...

Så her kan vi i det mindste kende kamæleonen igen!

John Scheibelein, Lisbeth Glud, Irene Clausens, Espen Bøgh, Tina Peirano, Frank Wilhelmsen, Erik Tvedt, Kim Folke Knudsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, erik pedersen og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Hov, seneste nyt i sagaen om ridder Løkke er, at han igen har fået en åbenbaring, denne gang i sin autocamper, fortæller han i et interview i Zetland.

Det drejer sig om, at han nu er kommet til den konklusion, at Socialdemokratiet må med i en regering bestående af Moderaterne, Venstre, Konservative og Radikale (!!!)
Men ikke "nødvendigvis med Mette Frederiksen for bordenden"..

Hvem mon så?
(Spørger man med himmelvendte øjne..)

https://www.zetland.dk/historie/soGxZQGn-aOJvb0Ry-5532f

Der er ihvertfald lagt op til, at en hvis person bliver kongelig undersøger.

John Scheibelein, Lisbeth Glud, Espen Bøgh, Tina Peirano, Frank Wilhelmsen, Kim Folke Knudsen, Jes Thomsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, erik pedersen, Inger Pedersen, Jimmy Marquardsen og Torben K L Jensen anbefalede denne kommentar
Jimmy Marquardsen

Eva Schwanenflügel. Jeg kender det godt, det der med at få en åbenbaring i sin autocamper. Okay, jeg fik så min i en campingvogn, men det er næsten det samme.
Jeg fik den åbenbaring at jeg var inkarnationen af Jesus. Ja! Det er helt vildt. Og jeg troede at det var MIG som skulle redde hele verden. Jeg kan naturligvis godt se, at min åbenbaring var lidt større end Lars Løkkes, men bort set fra 'det, så er vores åbenbaringer meget ens.

John Scheibelein, Lisbeth Glud, Espen Bøgh, Tina Peirano, Kim Folke Knudsen, Jes Thomsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, erik pedersen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

He, he..

Jimmy Marquardsen, det der mest åbenbarer sig for mit indre blik når Løkke nævnes, er en sulten gedde der lurer på de nyudklækkede ællinger lige under vandoverfladen ;)

John Scheibelein, Karen Nygård, Lisbeth Glud, Espen Bøgh, Tina Peirano, Frank Wilhelmsen, Kim Folke Knudsen, Tommy Clausen, Torben Siersbæk, erik pedersen og Jimmy Marquardsen anbefalede denne kommentar
Jimmy Marquardsen

Eva Schwanenflügel. Ha ha ja! Og han holder sig i midten af søen.

Irene Clausens, Kim Folke Knudsen, erik pedersen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Kun en krusning i søens midte afslører den ubevægelige skikkelse.. ;)

Espen Bøgh, Kim Folke Knudsen, erik pedersen og Jimmy Marquardsen anbefalede denne kommentar
Jimmy Marquardsen

Men når alt hvad jeg har at sige, som er negativt, om Lars Løkke, så må jeg erkende at han måske har lært noget af alle sine fejl, og at vi alle kun er mennesker, fulde af fejl. Og at det vi lærer mest af, netop er vores fejl. Derfor skal man også altid være parat til at tilgive fortidens fejltagelser, og give den der har begået fejlen(e), en chance til. Det ville jeg i hvert fald ønske for mig selv, hvis jeg var Lars Løkke.

Jimmy Marquardsen

Nå ja okay, jeg er jo heller ikke selv fejlfri, så jeg vil også ønske tilgivelse for mig selv. ;)

Kim Folke Knudsen, erik pedersen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar

@ poul pedersen Det er så vildt et sæt antagelser at man må tænke at sølvpapirhatten fungerer som tænkehat. Men tænk nu hvis du har ret, eller bare halvvejs ret. Hvad er det så for at menneske der sidder i chefstolen for Moderaterne og ikke fortrækker en mine, eller ikke er sort i ansigtet af skam når elendighederne ved hans politiske projekt så tydeligt går ud over SÅ mange mennesker, og har kostet og fremtidigt kommer til at koste uhyrlige summer, for selvsamme mennesker. Er dine antagelser rigtige, har jeg ikke lyst til at sådan et menneske, ikke politiker, skal lede mit land. Og det handler ikke om politisk overbevisning eller politisk håndværk som det kaldes, men om menneskelig ordentlighed, retskaffenhed, moral, pli, empati og samvittighed.

Kim Folke Knudsen

@Den politiske midte i DK ?

Evas kommentar: Mange tak for din velvalgte kommentar: Ja det skader ikke at erindre # Det Blå Marionetteaters# Statsminister Lars Løkke Rasmussen som nu har travlt med at forsøge at løbe fra egen skygge- men vil det lykkes ???

og Eva det der med at samle på gode ben- det tror jeg der er rigeligt af eksempler i blandt alle danske politikere uanset rød-lilla-blå-grøn-gul farve. Lidt erhvervskarriere skader jo ikke på kontoen.

Husk at vi vælgere vi stemmer ikke om en Statsminister. Sådan er Folkestyret indrettet.

Vi skal vælge den kandidat til Folketinget eller det parti som vi bedst synes dækker vores holdninger og som vi med vores begrænsede viden finder mest troværdighed hos ( kan vedkommende holde løfterne i virkelighedens verden )

Med Hørups ord - Vi deler os efter anskuelse.

Den politiske midte er opfundet af Anders Fogh Rasmussen og skulle skabe legitimitet over Anders projekt med at bevæge partiet Venstre ind over midten, så det kunne være med til at konkurrere med Socialdemokraterne om middelklassen og de bedrestillede # arbejdere# hvis de overhovedet findes i virkeligheden.

Fra da af gik medierne Kommentatorhæren og den borgerlige presse i selvsving: i hele tiden at fokusere på: hvor vigtigt VKO flertallet var og viste deres overlegenhed, fordi de på ene side stjal Socialdemokraternes vælgere (DF) og på den anden side fik trukket middelklassen over i Venstre og Det Konservative Folkepartis favn ikke mindst ved gennemførelsen af Skattestoppet og forøget lånemuligheder til den store gruppe af boligejere. og Eva hvor mange venstrefløjsvælgere har nu krævet at der for længst skulle indføres avanceskat på deres salg af egen bolig ?

Det gik jo forrygende fristes man til at sige, indtil Lille Lars overtog Direktørens AS VKO foretagende på Christiansborg. og derefter så gik det stille og roligt ad helvede til ned ad bakke. DF kunne ikke dresseres til kun at beskæftige sig med # Værdipolitik#, læs rakke ned på udlændinge med en baggrund fra Mellemøsten, og godt presset af de evige nyhedsbjælker begyndte partierne at køre et kapløb om mere og mere tåbelige og luftige forslag - uden hold i virkelighedens verden men godt for Christiansborgs opfattelse af situationen ude i Dannevang.

Se nu bare det nyeste S-udspil, hvor kriminelle som har afsonet deres straf nu skal kunne udelukkes fra at opholde sig i deres egen kommune. Jamen har vi 98 kommuner med 98 grænsehegn og 98 interne vagtkorps til at kontrollere hvem som kl. dit eller dat opholder sig i Kommunen ?

Det hele er så langt ude, at det er umuligt at tage den slags forslag alvorligt, hvis ikke det lige var for alternativet ham Banditten ovre Øst på i Moskva, der har sin egen personlige opfattelse af, hvorledes vi skal stemme om nationalt tilhørsforhold.

Men tilbage til Lille Lars meriter. Det endte som sagt med det prosaiske Postludium hvor Lille Lars overvejede den nye vej ud af Marionetteater redeligheden som Statsminister af navn men ligeså Statsminister af DF´s gavn.

Befrielsens øjeblik var omsider indtruffet for Lille Lars efter at han fik nok af DF forslag til at indgå i samarbejde med Fru Frederiksen medens Lille Lars sad forsmået tilbage i skammekrogen.

Der opstod så ideen om det store brede samarbejde inde i Lille Lars hoved med duoen Frederiksen & Løkke i skøn samklang. Jeg tænker at det er ikke underligt at Venstres landsmøde efter valget i år 2019 blev lidt stormfuldt set i lyset af, at partiet ikke før valget var inddraget i Lille Lars politiske kovending.

Hvad førte Lille Lars samtale bog til.

Befrielsens Øjeblik.

Venstre revnede og er nu tre partier

Venstre - Danmarks Liberale Parti den orginale vare.
Moderaterne - Lars Løkke Rasmussen nye projekt.
Danmarks Demokraterne med Fru Inger og jydske Venstre division i spidsen.

For så vidt angår Danmarks Demokraterne lurer faren for Fru Inger lige om hjørnet for der er jo påfaldende mange forhenværende DF´ere i partiet som måske på sigt kunne tænke sig at skubbe Fru Inger udi mørket - Mordet i Finderup Lade anno år 2023 eller en eller anden DF´er der tænker jeg vil lidt til vejrs i Fru Ingers parti.

En fjendtlig overtagelse fra bekvemmelighedsflygtningene fra DF er bestemt mulig i Fru Ingers Venstre Jydske division og ikke nok så mange drømme kager kan fjerne denne latente trussel.

Siden da har vi set mange kovendinger i politik både her i DK og i Udlandet.

Senest Fru Liz Truss, der smed sit eget partiprogram i skraldespanden efter knap 45 dage og dernæst først foretog en kovending og så en EXIT Fornemt Prime time for nye gule nyhedsbjælker og Kommentatorhærens bjerge af analyser og forudsigelser.

og det er ikke kun blå blok, der kandiderer til et 13 tal udi kovendinger.

Det Radikale Venstre går til valg på at få et godt og tæt forhold til Fru Statsministeren efter at partiet har hældt Socialdemokraterne i skraldespanden og ødelagt den socialdemokratiske valgkampsstrategi fra juni måned 2022 af.

Hvem forstår den radikale plan eller skal man være radikal for overhovedet at forstå hvad der er op og ned på Det Radikale Venstre ?. I det mindste er vi sparet for at Fru Jelved for anden gang anmelder sig kandidatur som Statsminister kandidat.

Hvor mange på Venstrefløjen kærer sig en bønnestage om de langtidslediges vilkår- og hvis de gjorde hvorfor har de så ikke væltet S Regeringen for længe siden ?

Hvad med Alternativets forslag om en 30 timers arbejdsuge bliver det med fuld lønkompensation og hvis ikke - er det så lige nu at danskerne skal bydes en lønnedgang på 30/37 timer ? i en tid hvor alle udgifter stiger men ikke indtægter.

Hvad med Alternativets forslag til at # nedlægge dansk animalsk produktion# Tror de vælgere virkelig at det reducerer klimaaftrykket hvis Polen, Ungarn, Rusland eller en anden nation overtager det danske del af den animalske produktion ?

Sådan er den politiske virkelighed fyldt med evige for og imod og måske.

Det er derfor at vi har et Folkestyre.

Vi deler os efter anskuelse vi vælgere - men vi vælger ikke en Statsminister.

Derefter falder brikkerne på plads og vores folkevalgte politikere sammensætter koalitioner, som i mere eller mindre grad forekommer holdbare og logiske.

Tak for et glimrende indlæg Eva - vi trænger til lidt humor i denne tid med alle de mørke skyer over Europa.

Godt at læse alle de gode indlæg i denne her debattråd.

VH

KFK -Blå stue med en uforbederlig hang til liberale standpunkter.

Kim Folke Knudsen

@Tak Georg Metz

Min Fredag aften er reddet og lattermusklen trænet.

VH
KFK

Ak ja, tænk at åbenbaringer måske bliver til fremtidens politik, - hvem bliver den næste der træder ned fra bjerget med disse og nye guddommelige åbenbaringer - udover Lars Løkke, som den første.

Det ender måske med de næste generationer i fremtiden skal have bibeltimer, og lære at gå i sandaler på bjerge for at lede efter de eftertragtede tavler med åbenbaringer for fremtiden.