SERIEFOLK

Sandheden om partiledernes kødfrie dage

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Moderaternes partileder, Lars Løkke Rasmussen, faster for at tabe sig, afslørede han under partidebatten.

Moderaternes partileder, Lars Løkke Rasmussen, faster for at tabe sig, afslørede han under partidebatten.

Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Debat
7. oktober 2022

Hvem skulle have troet, at det simple spørgsmål: »Har du kødfrie dage?« kunne afsløre nye og dybe sandheder om partilederne? Men det var det, der skete under den første store partilederrunde.

Kødspiser I: Der kom flere interessante snakke ud af spørgsmålet: »Har du kødfrie dage?« som blev stillet ved den første store partilederdebat. Lars Løkke, som først nægtede at svare, fordi det ikke sagde noget om hans politik, afslørede alligevel, at han nogle dage faster for at tabe sig.

Kødspiser II: Søren Pape afslørede, at klimaet ikke er særligt vigtigt for ham. I hvert fald skal dansk landbrug ikke omstille sig til mindre kødproduktion. »Jeg vil have høj animalsk produktion. Og meget af den,« sagde han. Ellers ryger den til udlandet, som udleder mere CO₂, sagde han.

Kødspiser III: Pernille Vermund sprang ud som barmhjertig. Hun mener heller ikke, landbruget skal producere mindre kød i en tid med fødevareknaphed. »Skal Afrika bare sejle sin egen sø?« spurgte hun. Hun vil hellere sende bacon i bistand til det kontinent, hun kerer sig sådan om.

Kødspiser IV: Og Inger Støjberg afslørede sin indre femårige. Først svarede hun, at hun ikke har kødfrie dage, men så rettede hun sig selv og sagde: »Jeg kan godt finde på at tage en dag med risengrød og pandekager.« Man kunne næsten høre Rasmus Klump og Bertel Haarders mundvand løbe.

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Peder Bjerring

Det gentages igen og igen, at dansk landbrug er det mest klimavenlige, her af Søren Pape. Sjovt nok hørte jeg forleden dag på én af de udenlandske kanaler en irsk landmand hævde, at irsk landbrug er det mest klimavenlige. Gad vide, hvor mange lande, der har det mest klimavenlige landbrug?

Katrine Damm, Eva Schwanenflügel, Thomas Tanghus, Lise Lotte Rahbek, erik pedersen og Dorte Sørensen anbefalede denne kommentar
Dorte Sørensen

Men omlægning til plante produkter kan i høj grad være meget mer klimavenligt og hertil skal der heller ikke importeres soja mv. fra fx. Syd Amerika mv.
Al den jord der optages af dyrefoder til grise osv. kan da så anvendes til plantepasserede fødevarer til jordens mennesker.

Lise Lotte Rahbek

Pernille Vermund sprang ud som barmhjertig.

Nu tror jeg ikke, min fantasi kan klare flere udfordringer i dag.

Katrine Damm, Eva Schwanenflügel, Ditlev Palm og Thomas Tanghus anbefalede denne kommentar