De store avisers papirudgave satsede på Udbryderkongen. Således kaldte Politiken den selverklærede moderate partileder, men må utvivlsomt samme morgen have været kreperlige over forsiden. Løkke fortrak til det hus i Mogens Dahls smukke til lejligheden hyrede koncertsalskompleks, hvor de berømte Vipp-spande produceres, og gemte sig i én af dem. Delvis impotent dukkede Borgens bedste håndværker op, da han efter et par timer endelig lettede låget og smækkede uden at svare på et naturligt spørgsmål bildøren lige i snudeskaftet på stakkels Poul Erik Skammelsen.
Berlingeren talte om et jordskred, men fik i papiravisen ikke den pointe med at jorden nok skred, men også under Moderaterne. Løkkes projekt gik i baglås.
Pressen ved ikke rigtig hvad den skal kalde dette valg. Hvad med Tik-Tokvalget?
På gårsdagens pressefotos fra dronningerunden kunne man se den moderate Lars med reklameparaply, som han vist har fået gratis fra nogen, der udlejer lejligheder. Gamle vaner. Hvis nogen kan tilbyde ham et ophold i et pænt feriehus, nogle ostemadder og en flaske sprut, er koalition med ham vistnok ikke noget problem.
Lige nu mangler han også et slips, kan byttes mod Moderaternes valgprogram.
Tak for en underholdende valgkommentar.
Løkke og Støjberg....
liste MÆ(.-.)
Tak for kaffe Samuel Morse...---...
Fed "intermetzzo" Metz - så forresten i forbifarten at i mink-hovedstaden Års blev Socialdemokratiet det største parti - ironisk eller har det bare noget med 19 milliarder håndører at gøre.
Rettelse : byen hedder Gjøl i følge Politiken.
På den ene side kan man godt betvivle de Nordatlantiske mandaters demokratiske legitimitet i Danmark, når titlen af kongemager fortabes efter ellers at have udråbt sig selv til majestæt af midten i sin præmature valgtale, og flygtet arrigt ind i sin karet før den blev til et græskar igen efter hofballet.
På den anden side kan man i desperation komme til at mandatfiske en ekstra kvote i det slet skjulte, når man ringer til
Aaja Chemnitz fra det grønlandske parti Inuit Ataqatigiit (IA) natten til onsdag for at tigge om, hvorvidt hun kunne overveje at lægge sit mandat hos blå blok.
Sådan er det så forskelligt.
På den anden side har sammensætningen af vores regering jo også betydning for Grønland og Færøerne.
@ Lillian Larsen
Også i den grad!
De har helt ret til at være repræsenteret i Folketinget.
Og det lader til, at de vil sælge deres mandater så dyrt som muligt, hvilket ingen burde kunne fortænke dem i.
Eva Schwanenflügel
04. november, 2022 - 02:37
"På den anden side kan man i desperation komme til at mandatfiske en ekstra kvote i det slet skjulte, når man ringer til
Aaja Chemnitz fra det grønlandske parti Inuit Ataqatigiit (IA) natten til onsdag for at tigge om, hvorvidt hun kunne overveje at lægge sit mandat hos blå blok."
Den læser jeg nu ikke alene som et forsøg på at få IA til at lægge deres lod hos blå blok - mere som et forsøg på ad baagvejen at tilrane sig jobbet som Kongelig Undersøger fra Mette Frederiksen...
Og dermed en genvej som statsministerkandidat?
I LLR's optik villde det vel være intet mintet end SMUKT - efter lange tiders bøvl og udsigtsløst mas for MF - ud af det blå (som vanligt i 11. time) at kunne trække en kanin op af hatten: "HER skal I bare se, kære venner - når MESTEREN ellers kan komme til...!
Lilla? Rend mig! Det er cyanblåt, der er den HELT rigtige farve!
I hvert fald, når jeg selv skal definere det - og det ellers kan lade sig gøre..."
... og der er velvillige og kapitalstærke sponsorer nok...
@Georg Metz
"Støjbergs parti klarede sig, men ikke overvældende"
citat fra artikel
Bevares; men spis nu alligevel brød til.
Inger Støjberg fik næstflest personlige stemmer på landsplan efter
Statsministeren - 60.837 vs 47.211 - efter at være blevet smidt ud af
Folketinget til afsoning af Dom fra Rigsretten.
Partiet Danmarksdemokraterne fik 14 mandater.
Jeg må blankt indrømme, at jeg modsat dig finder det aldeles imponerende.
Og så alle øgenavnene: Knold og Tot - Bakkesangeren - Udbryderkongen
.... lidt pli, Georg
@ Torben Lindegaard
Kaptajn Vom.
Metz´s indspark er på sin vis en spot on skildring af valget. Det er fuldstændigt blottet for politik. Jeg kan da stadig huske den gang, da et folketingsvalg drejede sig om politik, og hvor udfaldet ville få betydning for landet fremtid. Nu er det sådan lidt vild med dans agtigt, man har sine favoritter, og så er der dem som man ikke kan lide, og som man i Metz tilfælde kalder for navne og håner for deres forgæves forsøg på at vælte den kandidat, som man godt kan lide i mangel af bedre, forstås. Hvad skal det gøre godt for? Tja det er nok bare at sige tak for et øjebliks uforpligtende underholdning, Så tak til pressen og tak til politikerne og tak til Metz for et lille afbræk i hverdagen.
@ Metz
Os rigtige mænd, forstår ikke de kulturradikale.
Alt jeres møgirriterende overskud af selvværd.
Og jeres kvindetække. Føj.
@Freddie Vindberg 04. november, 2022 - 19:36
"@ Torben Lindegaard
Kaptajn Vom."
læserbrev citeret fuldstændigt
???? - jeg er slet ikke med ....
@ Torben Lindegaard
Nej, du er ikke.
Da Løkke holdt sin sejrstale kom jeg af en eller anden grund til at tænke på en politiker som en hel del år siden sagde: "Den er hjemme" . Det var den så ikke; men han var ude.
Det var så dengang.
Torben Lindegaard:
Inger Støjberg fik næstflest personlige stemmer på landsplan efter
Statsministeren - 60.837 vs 47.211 - efter at være blevet smidt ud af
Folketinget til afsoning af Dom fra Rigsretten.
Partiet Danmarksdemokraterne fik 14 mandater.
Jeg må blankt indrømme, at jeg modsat dig finder det aldeles imponerende.
Jeg finder det rystende, at hun så kort tid efter en meget overbevisende rigsretsdom med 25 ud af 26 for dommen, brovtende siger, at hun gør det igen, hvis situationen skulle opstå. Samtidig med at der råbes og skriges på mere og højere straf for alverdens små som store forbydelser. Efter besættelsen sagde man, at man hang de små og lod de store løbe, nu bliver den "store" valgt til folketinget, og det endda uden det store partiprogram.
@Lone Hansen 05. november, 2022 - 00:54
Jeg har været så forarget over Inger Støjbergs adfærd som
udlændinge- og integrationsminister, at det halve kunne være nok.
Jeg kan stadigvæk hidse mig op over Støjbergs afskillelse af familier,
således at ægtefæller blev adskilt, børn adskilt fra deres far og den
purunge kvinde placeret alene med børnene i en flygtningelejr i et
fremmed land, uden at kunne sproget og uden støtte fra sin ægtefælle.
Mit læserbrev d. 04. november, 2022 - kl. 19:11 handlede bare ikke om det;
men om Georg Metz nedvurdering af Støjbergs valgresultat.
Støjberg kom ud af afsoning i det tidlige forår 2022, stiftede Danmarksdemokraterne juni samme år - og brager i november ind i
Folketinget med næstflest antal personlige stemmer efter Statsministeren
og trækker 14 mandater til sit parti.
Og det beskriver Metz som
"Støjbergs parti klarede sig, men ikke overvældende."
Det bliver ikke bedre af at fortrænge virkeligheden ved retorisk
nedvurdering af valgresultatet og påklistring af øgenavne på
politiske modstandere.
Et PS: Det er også underligt , at til kommunalbestyrelser og regionalråd så er der en periode hvor en straffet person ikke kan stille op og vælges.
Det burde endnu mere gælde for Folketinget, der er den lovgivende forsamling.
@ Dorte Sørensen
Ja, det er den omvendte verden.
Der er en tiendedel af den voksne befolkning, som ikke har stemmeret, mange fordi de for eksempel har modtaget en bøde, eller har lidt gæld til det offentlige.
Eller har uddannet sig.
Samtidig kan en politiker idømt 6 måneders fængsel straks efter komme i Folketinget på trods af, at hun bevidst begik ulovligheder, og efter eget udsagn ville gentage samme kriminelle handlinger igen.
Jeg tænker også, at enhver kontanthjælpsmodtager var blevet anmeldt til politiet, hvis de havde lavet samme finte med boliger som Alex Vanopslagh og Søren Pape Poulsen.
Eller hvad med underlige bilag og brug af statens eller kommunens kreditkort på personlig luksus.
Der er en dobbeltstandard uden lige, og det bliver åbenbart værre og værre..
Måske er det én af årsagerne til, at så mange stemte blankt, eller bare blev hjemme til dette valg?
Det er simpelthen så irriterende, når andre end vennerne kan spille magtspillet. Godt, man har et par forsøg på karaktermord at afreagere med.
Jeg må ikke give LLR, det kaldenavn jeg gerne ville, for så bliver det nok slettet, derfor tænk selv på flere muligheder LLR, og de er ikke stuerene. Men jeg tænker på de to Nordatlantiske mandater som LLR forsøger at kapre. De skal vist tænke sig om 2 gange før de skifter partifarve som jeg gætter på, at LLR pønser på, så har han flertal. Der er så ingen garanti for, at de bliver genvalgt ved næste valg, for de laver så et løftebrud af format, da grønlænderne og færingerne stemte på dem, fordi de talte om røde farver - men hvornår er LLR blevet rød? Det bliver han aldrig.
for så kan han måske blive statsminister igen, med det gratis tøj, og andre goder, der følger med. Det samme med RV, som jeg har forstået, at NB bejler til, at skifte farve. Hvis de er så dumme, at gøre det, så skriver de nok deres egen dødsdom. Det er mine gæt, men det bedste ville være m MF laver et rødt flertal, for selvom en S_V regering måske kunne friste, så tror jeg ikke det holder ret længe, men et samarbejde ville gavne landet, for der er mange opgaver, og mange reformer der skal laves. Danmark går en grim fremtid i møde, så jeg håber de røde får mulighed for at løse det, for Corona må vi ikke glemme, og ingen ved, om der kommer nye varianter, der måske bliver værre end de forudgående, bare kald mig sortseer, men med den forbandede sygdom ved man aldrig. Den er lumsk.
Hvilken herlig humor lagt i et alvorligt emne. Jeg fatter ikke at vælgerne har glemt alle Løkkes møgsager, som alle handlede om at rage til sig af skatteydernes penge.
Jeg fatter heller ikke at man kan stemme på en som lige er dømt og straffet for ulovlig magtmisbrug. Hendes vælgere har åbenbart lyttet til hendes bortforklaring om hvad retssagen handlede om.
Men stor tak G.M. for at bringe smil frem en kølig og grå morgen.