Hver gang jeg støder på Inger Støjbergs ’jeg kommer fra landet’-bralren, bliver jeg møgirriteret. Men når jeg skal være ærlig: mistænkeligt irriteret. Jeg er nemlig nødt til at indrømme, at hun træffer noget, der giver genklang i mig. For jeg kommer selv fra landet.
Jeg er vokset op uden for Kerteminde, tog til København for at studere og boede i storbyen i nogle og tredive år, men bor nu igen på landet. Selv om det er et helt andet sted, end hvor jeg voksede op, føles det stadig som at være vendt hjem.
Jeg har heller ikke glemt min reaktion, da en af de lokale, kort efter at vi var flyttet hertil, kom med en bemærkning om ’I københavnere’. Jeg blev smækfornærmet. Jeg var aldeles ikke københavner, no way!
Men det er ubehageligt at føle identifikation med en politiker, som jeg på alle måder føler mig frastødt af – af gode grunde: ’barnebrude’, rigsret og usandheder så velkendte, at det ikke er nødvendigt at uddybe dem her.
Du gør klogt i at huske, at bag IS' provinspopulisme, er hun en hårdkogt storbyliberal, der udover at have været med u VL-grupper, bedrevet ejendomsspekulation, etc. har hun selv stået i spidsen for megen af den centralisering der har medført øget ulighed mellem 'land' og by, du gerne begræder.
Lad det stå klart til evig tid: Inger Støjberg er snot-fucking ligeglad med uligheden. Hun er en dårligt begavet, totunget løgnhals, men hun stadig en formidabel folkeforfører, hvilket dette kun er ét eksempel på.
Alexander Bak jeg er helt enig i din kommentar, bortset fra at jeg ikke læser Karen Syberg’s indlæg som om hun ikke har gennemskuet de samme betragtninger.
Til Alexander Bak - og en del andre
Hvordan kan du tillade dig at kalde Inger Støjberg dårligt begavet? Fordi hun er usympatisk? Fordi hun opfører sig anderledes end dig? VED du noget om hendes begavelse?
Jeg synes, at der i disse kommentarspor bliver flere og flere tilfælde af at "gå efter manden i stedet for bolden".
Uanset om man bryder sig om den person, man vil nævne, eller ej, synes jeg, det ville være klædeligt at omtale vedkommende i mindst neutrale termer. Hvorimod det er helt legitimt at være hård omkring vedkommendes handlinger, udtalelser mm, så længe man har gode begrundelser.
Med andre ord: Jeg synes at kommentarsporet i stadig højere grad ligner FB's. eller EB's "Nationen". -Og det er der vist ingen, der er blevet klogere af at læse...
Mvh.: Morten
Morten Jensen har ret – i princippet. Men IS forekommer mig at være en fatalt afstumpet person (lagkagen!) og generelt lidet troværdig, helt uanset om man er enig eller uenig med hende i det ene eller det andet.
Kan jeg så ikke tillade mig at skrive det?
Bevares, afstumpetheden deler hun med flere andre danskere, fra provinsen og andetsteds. Ellers fuk hun vel heller ingen stemmer.
Polarisering globalt, regionalt, nationalt, kommunalt og polarisering mellem ejendom/ejendomsløs, viden/uvidenhed, religioner, ideologier, magt/afmagt. Kort sagt polarisering på alle leder og kanter underminere medmenneskelige fællesskaber og er en trussel mod vores bestræbelse for at opbygge samfund det er værd at leve i. Vi er alle ansvarlige for at modvirke denne udvikling, men især de "mægtige", de heldigste, de "bedste" må tage initiativ til at "sadle om".
Rigtig god klumme, Karen Syberg.
Støjbergs politik kan kun gå op i hat og briller - og fodlænker!
Tak Karen for 'Rige børn lege bedst' blev bragt på banen.
Det gode spørgsmål er hvilken betydning kommunal reformen har og har haft for dansk infrastrukturel udvikling.
Udvikling? Jeg synes nærmere det minder om afvikling!
Nu har jeg det med, at jeg er ligeglad med, hvad andre mener. Jeg siger det, hvad jeg mener, er rigtigt ud fra mine oplevelser, viden og erfaring. Den sidste er stor og lang. Det bliver 80 næste gang.
Engang havde jeg ikke meget sympati for Inger Støjberg, faktisk slet ingen. Men i takt med at hun i den grad bliver angrebet og anklaget, har jeg tænkt over det – og over hende. Og for mig ligner det mere og mere noget, som er gået i komplet politisk selvsving. Jeg oplever det som mere eller mindre forkælede byboers korstog mod et hadeobjekt.
Men hvis man ikke bor på landet, kan man ikke se det. Eller også ved man det ikke. Ingen er som bekendt forpligtet udover sine evner. Men måske sin manglende viden.
Når en venstrefløjs profil som Karen Syberg drister sig til at sige så meget, som hun gør her, og som hun sikkert har haft problemer med at sige, var der måske andre, som lige burde lade par selvreflekterende tanker strejfe gennem hovedet.
Men hvorfor ødelægge det had, man i den grad plejer og nærer? Nej, vel?
Sagt lige ud: De fleste her er komplet ligeglade med, hvordan det er - blevet - at leve på landet. Er det ikke rigtigt?
@ Willy Johannsen
Jeg tror du tager fejl, Willyboy. Der er ikke nogen her der hader Inger Støjberg.
Jeg synes, personligt, bare ikke, at hun har noget konstruktivt, at byde ind med, til samfundet. Tværtimod faktisk.
Vh Freddie, Midtsjælland
Inger Støjberg er varm luft. Gået til valg på et valgprogram: I ved jo godt hvad jeg står for. Man skal lige huske, at hun var en del af en regering, der nedlage et hav af kommuner samt 14 amter. Nu har vi nogle dysfunktionelle regioner i stedet. Så jo det er helt den strukturændring hun selv var med til at lave. Så hvad med de andre partier. Tja. vi Vko, og vlak havde jo flertal i de gode gamle dage. Lukkede de andre ind i forhandlinger. Tja tja bum bum - hvis de var enige. Så lad være at savle over Inger Støjberg. Jeg kunne drømme om det. Hendes parti er hende selv, naboen, hendes hund og frafaldne fra DF. Ergo DF år 2. Er det noget at råbe hurra af.
Man behøver ikke at læse længere end til Berlingskes (selv)smagende Søren Frank, for at få en egentlig forståelse for, hvor 'fætter-kusine festen' egentlig slutter og begynder..
https://www.berlingske.dk/gastronomi/soeren-frank-vi-drak-62-flasker-dom...
--