Debat
13. december 2022
- Annie Ernaux. »Hvor var det godt, at Nobels Litteraturpris gik til mig og ikke den ’reaktionære og antifeministiske’ Michel Houellebecq,« siger årets vinder til Le Parisien, ganske vis på, at rivalen deler kvindesyn med sine misogyne jegfortællere.
- Michel Onfray. Houellebecq, som nogle troede mere from efter den sidste knap så misantropiske roman, er til gengæld tilbage som provokatør/fritænker. I en lang samtale med denne antiestablishmentfilosof udfordrer begge etablerede eliteortodoksier.
- Renaud Camus. Houellebecq viger således ikke tilbage fra at forsvare en konspirationstese, lanceret af en berygtet fransk etnonationalist: »Det ryster mig, at nogen kalder den store befolkningsudskiftning en teori, den er et faktum,« siger Houellebecq.
- Michel Houellebecq. »Jeg ville gerne forsvare Vesten,« siger han i samtalen med Onfray – »hvis altså den ville gøre sig fortjent til det.« Begge er overbeviste om, at et uafvendeligt fald forestår, men i det mindste er apokalypsen forsonende latterlig.
FOLK
Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.
Seneste artikler
Følg Lauritzens opskrift: Sådan lægger man et ministerium ned
31. maj 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radarenMesserschmidt var hverken fuld eller hacket i pinsen. Han var on a roll
30. maj 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren30.626 kroner for en coronavaccine!
27. maj 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Følg disse emner på mail