SERIEFOLK

Ekstra Bladet afslører minister i at cykle over for rødt lys, før han blev minister

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Debat
23. januar 2023
  • Lars Aagaard 1. I weekenden kunne Ekstra Bladet på toppen af sin hjemmeside afsløre, at den nyudnævnte klimaminister for kort tid siden brød loven. Han begik en »trafikforseelse, som man i politiet betegner som alvorlig, fordi den hvert år koster både liv og tilskadekomst«, skriver avisen.
  • Lars Aagaard 2. Den daværende DI-direktør cyklede over for rødt lys på vej på arbejde. Og til avisen lægger han sig fladt ned og udtaler »tilpas brødebetinget«, at han fik en bøde på 1.000 eller 1.500 kroner, og at »det var ærgerlige penge«: »En huskekage – i hvert fald nok til, at jeg sagde: ’Øv’ …«
  • Lars Aagaard 3. Da avisen spørger ham, om det havde været værre, hvis han havde fået bøden som minister, »begynder smilet i stemmen at blive åbenlyst«: »Jeg kan ikke love nogen, at jeg ikke uforvarende kan komme til at gøre noget forkert, for jeg er bare et menneske – ikke en guddom.«

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Martin Hansen

En nuværende dansk EU-kommissær, hvis navn jeg vil udelade af hensyn til injurielovgningen, var for en halv snes år siden tæt på at vædre mig på cykel i Købmagergade (der, hvis de udenbys skulle være i tvivl, er en gågade). Jeg tror ikke, han/hun overhovedet opdagede noget, men for mit eget vedkommende er det noget af det nærmeste jeg har været på magtens tinder.