Debat
21. april 2023
- Peter Hummelgaard I · En træls historie klæber til justitsminister Peter Hummelgaard, efter at B.T. har afsløret, hvordan ministeren gang på gang parkerer ulovligt på den vej, hvor han afleverer sine børn i institution. Det er sket ikke mindre end fire ud af fem morgener, hvor han ankom i bil.
- Peter Hummelgaard II · Han har blandt andet parkeret foran et ’parkering forbudt’-skilt og på en plads reserveret til institutionens bus, men han har også ladet bilen stå natten over på en plads, hvor man ellers kun må holde i 15 minutter. Det sidste fik han en bøde for, men den rystede nok ikke hans økonomi.
- Peter Hummelgaard III · Siden marts har B.T. forsøgt at få et interview med ministeren, men Hummelgaard har nægtet og kaldt historien »et nyt lavpunkt for dansk presse«. Men nu hvor andre medier har taget sagen op, har han overgivet sig og talt med B.T. På intet tidspunkt siger han dog undskyld.
Vil borgere med skæve arbejdstider og dermed kun lidt samvær med deres børn herefter kunne parkere gratis, også under parkering forbudt-skilte?
Man kunne jo også droppe skiltene og ignorere hvad Rådet for Større Færdselssikkerhed vil sige til det?
Jeg har aldrig prøvet at være minister, men jeg har et par gange prøvet at være direktør.
Og regel #1 for direktører: De skal med stor omhu opføre sig ordentligt og inden for de regler, de selv har sat op for medarbejderne i virksomheden ... ellers mister de al troværdighed !
Troværdigheden har vores regering/ folketing mistet for længe siden.
Så de kan selvfølgelig ligeså godt sejle videre
Jeg savner Erling Olsen.