Debat
17. maj 2023
- Tom Hanks. Amerikansk films svar på is med vaniljesmag, skuespilleren Tom Hanks, gør over for BBC selv opmærksom på en overset trussel ved den hastige udvikling i kunstig intelligens. »Selv hvis jeg bliver ramt af en bus i morgen,« siger han, kunne hans karriere blive »ved og ved og ved«.
- Exxon Mobile-tortur. Den amerikanske oliegigant ExxonMobil, som på sin hjemmeside forpligter sig til »de højeste etiske standarder«, har netop indgået et forlig med 11 indonesiske landsbyboere, som i 1990’erne blev tortureret og voldtaget af lejesoldater ansat af firmaet.
- Henrik Qvortrup I. Den besynderlige sag om Mette Frederiksens chauffør, der brugte ministerbilen til sine Tinder-dates, er nu for retten. En såkaldt lokkedue, der samarbejdede med Ekstra Bladet om at afsløre chaufføren, er også tiltalt. Avisen fik den lyse idé under Henrik Qvortrups tid som chefredaktør.
- Henrik Qvotrup II. I sidste uge oplyste Qvortrup, at han ville vidne i sagen. »Det stiller jeg gerne op til. Det synes jeg er meget naturligt og fornuftigt,« sagde han til Ekstra Bladet. Nu har hans advokat imidlertid fået ham fritaget, da han risikerer at inkriminere sig selv.
FOLK
Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.
Seneste artikler
De her ’Gift ved første blik’-par tror vi på, og de her spår vi ikke en chance
22. september 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radarenLiz Truss er tilbage
21. september 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radarenNyt medlem i Løsgængernes Brigade!
20. september 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Følg disse emner på mail
Henrik Qvortrup er svær at kategorisere.
Er han en genial graverjournalist, eller han bare et umådeligt dumt svin?
Min mening vil jeg ikke afsløre her.