Leder

Leder: Svimlende svækket Thorning-Schmidt

Smertelig. Rædselsfuld. Pinlig. Sådan må situationen opleves af alle, der ønsker en ny regering i Danmark. Socialdemokraternes formand og statsministerkandidat er fanget i at afgive falske og uforenelige oplysninger til offentlige myndigheder - med det formål at opnå fordele for sig selv og sin ægtefælle
Smertelig. Rædselsfuld. Pinlig. Sådan må situationen opleves af alle, der ønsker en ny regering i Danmark. Socialdemokraternes formand og statsministerkandidat er fanget i at afgive falske og uforenelige oplysninger til offentlige myndigheder - med det formål at opnå fordele for sig selv og sin ægtefælle
Debat
30. juli 2010

Smertelig. Rædselsful. Pinlig. Sådan må situationen opleves af alle, der ønsker en ny regering i Danmark. Socialdemokraternes formand og statsministerkandidat er fanget i at afgive falske og uforenelige oplysninger til offentlige myndigheder - med det formål at opnå fordele for sig selv og sin ægtefælle.

I den ubehagelige sag om ægtefællens manglende skattebetaling i Danmark erklærede Thorning-Schmidt den 1. juli i år til Berlingske Tidende:

»Vi er nået frem til, at han er i Danmark 33 weekender om året.«

Det bringer ægtefællen - Stephen Kinnock - bekvemt under de 180 dages ophold, der automatisk udløser skattepligt i Danmark. Man må gå ud fra, at danske skattemyndigheder har fået nogenlunde samme oplysning.

Imidlertid har Thorning-Schmidt i en mail til Justitsministeriet den 14. oktober 2009 erklæret, at Kinnock »er i Danmark hver weekend fra fredag til mandag hele året rundt«.

Følgeligt skulle Kinnock opholde sig i Danmark 208 dage om året.

Den oplysning er bekvem for Thornings ansøgning til Justitsministeriet om, at Kinnock kan stå som medejer af familiens ejendom på Københavns Østerbro, uanset at han er udlænding, der i fem år ikke har haft fast bopæl i Danmark.

Forkert må mindst den ene af Thornings oplysninger være. For Kinnock kan jo ikke både opholde sig i Danmark kun 33 weekender om året og alle weekender om året. Fælles for oplysningerne er imidlertid, at de leder myndighederne mod afgørelser, som Thorning-Schmidt ønsker at opnå.

Det er dagbladet B.T., der i går offentliggjorde Thornings famøse mail til Justitsministeriet. Om bladet har fremgravet den ganske af egen drift, eller om nogen har givet et saftigt tip, kan man gisne om.

B.T. kan frydefuldt citere juraprofessor Lars Bo Langsted, Aalborg Universitet, for denne - utvivlsomt korrekte - oplysning: »Der er klare regler i straffeloven for, at man ikke må give urigtige oplysninger til en offentlig myndighed. Ifølge straffelovens § 163 kan man straffes med op til fire måneders fængsel.«

En lunken tilståelse kom i går fra Thorning-Schmidt. I en mail til Ritzau indrømmer hun:

»De oplysninger, der i efteråret 2009 blev sendt til Justitsministeriet vedr. min mands tilskødning af vores ejendom, har vist sig ikke at være præcise. Det var en sløset fejl, som jeg naturligvis beklager.«

Thorning-Schmidts bod og bedring formulerer hun således: »Vi vil nu tilsende Justitsministeriet den endelige opgørelse af min mands ophold i Danmark. Om det får konsekvenser for Justitsministeriets tidligere afgørelse, vil vi lade være op til Justitsministeriets samlede vurdering af de afgivne oplysninger.«

Læg mærke til, at Thorning ikke nævner oplysningernes forbindelse med skattesagen. Det er udtryk for det, som professionelle i spinbranchen kalder forsøg på damage control.

'Sløset fejl' er et tamt udtryk for, hvad Thorning har rodet sig ud i. Hun har begået en brøler så katastrofal, at hun kan få svært ved at overleve som partiformand. Hvis hun vælger at bide tænderne sammen og kæmpe for at beholde posten, risikerer hun at forbløde af de 1.000 stiks sår.

'Løgne til Justitsministeriet!' 'Fupskattely i Schweiz!' Beskyldningerne vil knivkastes mod Thorning, både forfra og bagfra.

Venstres Ungdom har fornøjet skyndt sig at anmelde Thorning-Schmidt til politiet. Dansk Folkeparti har bedt skatteminister Troels Lund Poulsen (V) om at vurdere, om hun har brudt loven. Ministeren vil nok svare noget i retning af, at den endelige afgørelse af en evt. straffesag henhører under anklagemyndighed og domstole, men på det foreliggende grundlag er han nærmest tilbøjelig til at mene ... et eller andet, der ikke er gavnligt for Thorning.

Ekstra Bladet har allerede spurgt sine læsere: »Hvem er værst - Lene E. eller Helle T.?«

Journalister, meningsmagere, eksperter, bloggere og andet godtfolk vil syde - alt imens Socialdemokraterne og oppositionen synker i meningsmålinger. Undervejs vil nedgangen forstærkes af, hvad partifæller lader mundvigene sive med - inden for eller uden for referat.

Skuffelsen oig/eller forargelsen over Thorning kan have forskellig inderlighed. Mange socialdemokrater vil føle, at hun har optrådt ukammeratligt: I sin pleje af egeninteresser har hun svigtet kampen for at skaffe landet en ny regering.

Fast står, at hun er svimlende svækket som partiformand - uanset de solidaritetserklæringer, som hendes forbundsfæller føler sig kaldet til at fremkomme med.

VKO-lejren kan juble over en oppositionsskandale, der bortleder opmærksomheden fra regeringens. Lene Espersens ferieflugter fra Hillary Clintons selskab kan dog i det mindste ikke drøftes som et lovbrud.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Morten Nielsen

Jeg synes Helle Thorning Schmidt og Lene Espersen skal danne et nyt parti, Danskerpartiet.

Tilsammen repræsenterer de gennemsnitsdanskeren perfekt:
Krav om mere fritid og et liv på solsiden, mådelig kompetence og arbejdsomhed, et afslappet forhold til sandheden, skattefifleri efter går den så går den-metoden og mere velfærd for de andres regning.

Stem på Danskerpartiet!

Tommy Karstensen

Hmm...tja...jeg bliver jo egentlig ikke overrasket når jeg læser de mange indlæg på denne streng. Jeg er f.eks. ikke overrasket over, at mange forsøger at nedtone denne sag med, at det er en storm i et glas vand. Det afhænger jo af politisk ståsted og hvem man har som statsministerkandidat. Jeg er sådan set heller ikke overrasket over, at selvsamme personer med stor fryd kører rundt i Lene Espersens eskapader m.m. Se det er tilgengæld dobbeltmoralsk!
Sammenligner man de to sager, kan jeg læse ud af dagens presse, at HTS faktisk læner sig op ad en bødestraf - og det er dog mere end Lene Espersen gør. Derudover er Lene heller ikke statsministerkandidat. Derfor er denne dag i mine øjne ganske alvorlig! Og husk: lad nu være med at stille strengere krav til borgerlige politikeres moral. De har alle samme moral, uanset hvilket parti de kommer fra. Og slutteligt: kigger vi på året 2010, hvem har så egentlig pippet mest op i medierne om diverse sager?

Peter Hansen

Tommy Karstensen, Espersens sag er værre, for det er hverv, hun skal udføre på vegne af os alle, hun forsømmer.
Thornings sag tilhører privatlivet.

Birgit Bergløv

Lene Espersen er ikke kandidat, hun er landets udenrigsminister, som betragtes som den højeste ministerpost efter statsministeren. Kritikken af Lene Espersen har handlet om hendes manglende evne til at varetage sit arbejde, hvor kritikken af Helle Thorning handler om rent private forhold, hvor nogen har overtrådt deres tavshedspligt ved at udlevere personfølsomme oplysninger om private forhold, der er omfattet af tavshedspligt, til pressen.
Der er faktisk en pokkers til forskel.

Birgit Bergløv

Lene Espersen er ikke kandidat, hun er landets udenrigsminister, som betragtes som den højeste ministerpost efter statsministeren. Kritikken af Lene Espersen har handlet om hendes manglende evne til at varetage sit arbejde, hvor kritikken af Helle Thorning handler om rent private forhold, hvor nogen har overtrådt deres tavshedspligt ved at udlevere personfølsomme oplysninger om private forhold, der er omfattet af tavshedspligt, til pressen.
Der er faktisk en pokkers til forskel.

Peter Pedersen

Balslev

Ja, det er netop kriminelt at give usandfærdige oplysninger til myndighederne,
men derimod ikke kriminelt at være doven og vægte sine små børn højere end jobbet.

Peter Pedersen

rettelse Navnet var @B ergløv, beklager

Hans V. Madsen

Logikken herinde lader til at være, at når Espersen er en klovn, så kan HTS også være det uden konsekvenser. Tsk tsk..

At lyve overfor offentlige myndigheder er ikke en privat sag - og i særdeleshed ikke for en statsministerkandidat, så om igen Birgit B og Peter H.

@Tommy

Som det fremgår af tidligere indlæg, har Thornings ukorrekte oplysninger næppe haft nogen betydning for den afgørelse, der er truffet i Justitsministeriet, og i øvrigt stod hun ikke til at opnå økonomisk gevinst på bekostning af andre ved den pågældende afgørelse.

I den situation kan jeg ikke forestille mig, at der kan blive tale om nogen form for straf for afgivelse af ukorrekte informationer.

En offentlig myndighed har også pligt til selv at søge en sag oplyst, før de træffer en afgørelse. Så hvis det havde stor betydning, om Kinnock var i Danmark 33, 45 eller 52 weekender om året, så burde Justitsministeriet have bedt Helle Thorning om at præcisere, hvad der lå i begrebet "hver weekend året rundt".

For det er jo indlysende, at det ikke nødvendigvis betyder 52 weekender om året, da parret jo f.eks. også holder ferie, som måske tilbringes i udlandet.

Men det spurgte Justitsministeriet jo slet ikke om. De spurgte kun, i hvor lang tid Kinnock havde haft sin færden i Danmark, da dette åbenbart var mere vigtigt for deres beslutning om, hvorvidt han havde en "særlig tilknytning" til Danmark.

Ergo er hele sagen en mediehetz og en storm i et glas vand.

Og for god ordens skyld: Jo der køres også mediehetz imod Lene Espersen, som nu stort set ikke kan melde afbud til noget som helst, uden at det bliver vendt imod hende.

Men som andre har bemærket, er der dog en substans i den sag, da den startede med en bestridelse af hendes post som Udenrigsminister, alle vist er enige om var ret kritisabel.

Marianne Mandoe

Og der døde sagen.

Kan kun sige at det klarede hun da meget fint.
"Hvis SKAT vil have billetterne så får de dem selvfølgelig."

Ser lige nu den improviserede pressekonference med Helle Thorning-Schmidt.

Helle fremtræder troværdigt og stærkt.

Jeg opfordrer alle til at sætte deres kryds ved Helle til næste valg.

Marianne Mandoe

Ja Knud.
Det er lige før jeg føler mig fristet, til trods for at jeg aldrig ville stemme Socialdemokratisk. :-)

Dorte Sørensen

Hørte Ask Rostrup (mener jeg DRs politiske redaktør hedder) i P1 s kl. 18 radioavis, han lød helt skuffet over at Thorning havde været så klar i mælet . Men han sagde at det var en begyndelse og sagen langt fra var lukket, da de borgerlige ville gøre alt for at holde den i kog. Dog mente han at Thorning førte 1-0 i forhold til Lene Espersen, der ikke havde afbrudt sin ferie for at forklare sig.

Thorsten Lind

SVIMLENDE SVÆKKET
Smertelig. Rædselsfuld. Pinlig...............Leder!!

David Rehlings Standret i Information.

Nej - Jeg er ikke fan af Helle Thorning
Ja - Jeg er fløjtende ligeglad med hendes mand
og øvrige familie
Ja - Jeg ønsker en ny regering
( Den gamle er groet fast! )
Nej - Pressen skal ikke være en dikkende
Lammehale på Regeringen, David Rehling!!

Jeg læser ofte med fornøjelse dine artikler,
men dette dyneløfteri er for PLAT!!
MVH Th

Helle Thorning-Schmidt er Danmarks dygtigste og stærkeste politikker.

Hun svarer ydmygt, ærligt, med humor, skarpt og præcist.

Jeg glæder mig til hun bliver dansk Statsminister, så vi kan få sat gang i hjulene med at reformere det forældede danske uddannelsessystem.

Jeg glæder mig til at Virksomhederne får en lavere virksomhedbeskatning

Jeg glæder mig til at minioriteter som flygtninge, indvandrere, handicappede (fysisk, psykiskt) bliver behandlet med respekt og agtværdighed.

Jeg glæder mig til at se Pia Kjærsgård og & (VKO) bliver skubbet ud i kulden. Det har Danmark brug for.

Heinrich R. Jørgensen

Hvornår kommer de kvikke journalister tilbage fra ferie?

Mette Hansen

Komplet latterlig sag!

Enhver med øjne i hovedet kan se, at damen ikke er skattespekulant.

Helles største problem er, at hun udstråler en feminitet og en cosmopolitisk aura, som tirrer visse leverpostejsdanskere, så som David Rehling o.a....

@Marianne Mandoe.

Første gang jeg satte mit kryds for omkring 32 år siden var det på DKP.

Men desværre stiller dette parti sikkert ikke op til næste valg så det er desværre udelukket.

Men jeg synes at der er lidt DKP-agtigt over Helle i hendes retorik. Hun er skarp og vittig. Hun taler på en og samme tid til intellektet og følelserne. Og det er der ikke andre end Helle der lige pt. i Dansk politik der formår.

@Thorsten Lind

Helt enig. Pinlig leder.

Information bør nu bringe et interwiev med Helle Thorning-Schmidt, Danmarks kommende Statsminister.

@Bill Atkins

Fed kommentar :-)

@Knud Larsen

Ja jeg synes også det er en pinlig leder. Ganske vist kan man ikke forvente, at aviser ligefrem skal være partiorganer - det modsatte er faktisk at foretrække - men Information kunne da i det mindste behandle sagen sagligt i stedet for selv at være med til at blæse den op ved en overskrift, som kun hører hjemme i et formiddagsblad.

Claus Oreskov

Jeg så også Helle i lufthavnen, og hun klarede sig lysende flot i dette surrealistiske medie cirkus. Det var skamfuldt, at høre på journalisterne – det virkede som om at de selv troede på den iscenesatte virkelighed, de selv har skabt. Ækelt og tæerkrummende.

@Lars Hansen

Enig.

Deres slogan lyder: "Dengang som nu uafhængig af partipolitiske og økonomiske interesser."

Lad det forblive sådan.

@Marianne Mandoe

Det glæder mig meget at du føler dig fristet til at stemme Socialdemokratisk:-)

Niels-Holger Nielsen

Debatten der gik agurk. Et lys i fire siders debat er Karsten Johansens indlæg. Mørkets kræfter er virkelige.

Lisa Rasmussen

Nu ville det være befriende at få en melding fra David Rehling, om at han - som opfordret til af en debattør her i tråden - er på vej til et stutteri for at klappe en hel masse heste.

Nu er David Rehling jo ikke alene blandt Kloge-Åger, der dømte HTS ude, før hun var inde i landet igen. Men efter også at have set hendes seneste optræden på TV2News, skal man være dumstolt kommentator for ikke at indrømme, at man tog gruelig fejl, da man løb med på BTs ikke-sag, og malede Fanden på væggen og undergang for partilederen.

Jo,jo, der skal nok komme et par småskvulp i meningsmålingerne, men så heller ikke mere. De borgerlige politikere, der har meldt fængsel, skattesnyd og hvad har vi, må nok også finde et skyggefuldt sted og holde kæft i for en tid. Der var ikke noget at komme efter, og der bliver ikke noget at komme efter, uanset hvor mange ministre, der beordrer deres embedsmænd til at lække fortrolige personoplysninger.

Mon ikke mange socialdemokrater på en dag som i dag ærgrer sig over at man lukkede Aktuelt, og dermed i realiteten forærede det borgerlige Danmark et pressemonopol?

Mette Hansen

Mon ikke de borgerlige er helt bevidste om, at dette er en ikkesag...
Deres formål har ene og alene været at skabe tvivl om HTSs troværdighed...små giftdråber ind i folks bevidsthed især dem, der ikke følger ordentligt med.

Michael Skaarup

Så er dukketeateret atter i gang. Denne gang er det Helle der skal svinge. Uanset hvem og hvorfor sagen er blevet bragt til dørs, så er det selvforskyldt smartness, der fedter Helle til.

Hun kunne sgu da for helvede havde fået en bedre revisor til at ordne hendes skattecirkus, så det var i overensstemmelse med regler, og hvis pengene var vigtigere end samværet. Så kunne hun jo bede fyren blive væk.

Jeg tror Helle får lov at blive statsminister fordi vi er så træt af afløser-lars og ferie-lene men Helle får kun en periode, hvorefter hun enten taber valget, ellers så laver hun en Anders Fjogh, og lader sin nærmeste undersåt træde til.

Thomas Ole Brask Jørgensen

Helle Thorning Smith taget i en sløset løgn. Hun er ikke det ikon, som hun gerne vil fremstille sig selv som. Hun er den nye Glistrup bare uden en reel mission - nåh jo, letsindig omgængelse med sandheden.

Mette Hansen

Thomas Ole Brask Jørgensen:

Tyv tror hver mand stjæler.
Hun er ikke ude på at snyde nogen ..det er det rene mediestunt.

Morten Fruergaard

@ Karen Helveg siger:

"Hvorfor vil hun have manden ind som medejer? Det er ikke nødvendigvis en skattemæssig fordel."

Det er bestemt ikke en skattemæssig fordel, hvilket også kan forklare, at de ikke har gjort brug af den tilladelse, som justitsministeriet allerede har udstedt. Hun er her til aften blevet stillet netop det spørgsmål, men det har hun ikke valgt at svare på.

"Der er også en tvetydighed om, hvordan man tæller dage."

Nej. Her tæller alle påbegyndte døgn med. Det fremgår af HTS meldinger til Justitsministeriet, at han de sidste seks år har været i landet fire dage hver uge i 52 uger om året. Han kan altså betragtes som herboende og dermed skattepligtig.

Sjovt, at det pludselig ændrer sig, når mandens hidtidige skattefritagelse som diplomat ophører.

@ Mette Hansen

Hele pressen er imod Helle Thorning Smith. En lille martyr.

Hver socialdemokrat beskytter hinanden.

@ Lisa Rasmussen

Hvad gør dig særligt i stand til at fungere som selvbestaltet politisk kommentator?

"jo,jo, der skal nok komme et par småskvulp i meningsmålingerne, men så heller ikke mere. De borgerlige politikere, der har meldt fængsel, skattesnyd og hvad har vi, må nok også finde et skyggefuldt sted og holde kæft i for en tid. Der var ikke noget at komme efter, og der bliver ikke noget at komme efter, uanset hvor mange ministre, der beordrer deres embedsmænd til at lække fortrolige personoplysninger."

Det hele er bare stor sammensværgelse. Sætningen, "Ministre, der beordrer deres embedsmænd til at lække fortrolige personoplysninger" siger meget om din groteske mangel på viden om hvordan embedsmændene arbejder i ministerierne.

Jesper Wendt

Jeg synes da det er helt fint, der bliver understreget hvor ubetydelig vores udenrigsminister er. Dog har hun et ansvar, der unægtelig overstiger private gøremål.

Jesper Wendt

"Hvad gør dig særligt i stand til at fungere som selvbestaltet politisk kommentator?"

Det er de vel allesammen?

@Jesper

Netop i dette tilfælde forsøger hun at agere ekspert på et område, som hun tydeligvis ikke har forstand på.

Jesper Wendt

Jeg var slet ikke klar over embedsmænd, rent faktisk arbejdede. :P

Jens Andersen

@Morten Fruergaard:
Du må meget gerne fortælle mig, hvor du finder belæg for følgende udsagn:
"Det fremgår af HTS meldinger til Justitsministeriet, at han de sidste seks år har været i landet fire dage hver uge i 52 uger om året."
Svar udbedes, tak.

Det eneste, jeg har kunne læse mig til, er, at Stephen Kinnock har været 'weekenddansker' siden 2004, og at han tidligere var her 1-2 weekender om måneden - og dermed NETOP IKKE har været her 52 weekender - og at han nu er her oftere; nærmere bestemt 33 weekender i det senest optalte år (ca. 3 weekender om måneden).
Jeg er klar over, at bemærkningen om 'hver weekend hele året rundt', kan tolkes 100% bogstavligt, og det er det, HTS har beklaget, da det jo skriger til himlen, at en mand som Stephen Kinnock ALDRIG skulle være væk fra sit hus i en weekend.
Man skal vist være både borgerlig og desperat for at hænge sin hat på en historie som denne!

Morten Fruergaard

@ Jens Andersen:

------------
Du må meget gerne fortælle mig, hvor du finder belæg for følgende udsagn:
“Det fremgår af HTS meldinger til Justitsministeriet, at han de sidste seks år har været i landet fire dage hver uge i 52 uger om året. Svar udbedes, tak."

Hun skrev oprindeligt, at manden var i landet fra fredag til mandag hver uge: http://www.berlingske.dk/politik/helle-thorning-indroemmer-hun-har-givet...

Og da Justitsministeriet spørger, hvor længe dette har været tilfældet skriver hun, at sådan har det været siden 2004: http://politiken.dk/politik/article1025959.ece

Hver uge siden 2004 - det har jeg så oversat til seks år :o)

----------------

Det eneste, jeg har kunne læse mig til, er, at Stephen Kinnock har været ‘weekenddansker’ siden 2004, og at han tidligere var her 1-2 weekender om måneden - og dermed NETOP IKKE har været her 52 weekender - og at han nu er her oftere; nærmere bestemt 33 weekender i det senest optalte år (ca. 3 weekender om måneden).

-------------
"Jeg er klar over, at bemærkningen om ‘hver weekend hele året rundt’, kan tolkes 100% bogstavligt"

Ja, det er da ikke til at misforstås, men her var det jo ikke med henblik på at opnå lav skat ;o)

-------------

"Man skal vist være både borgerlig og desperat for at hænge sin hat på en historie som denne!"

Måske, eller også skal man være desperat efter et regeringsskifte uanset hvem der måtte komme til, hvis man ikke kan se, at der her er tale om at tilpasse sine forklaringer til situationen efter, hvad der gavner pengepungen mest.

Jeg ser gerne en anden regering end den nuværende, som i den grad har svært ved at løfte opgaverne, men jeg må tilstå, at jeg havde håbet, at alternativet havde været mere attraktivt.

Nu sker der jo bare det, at vores alle sammens træthed med regeringen sender den mindst kvalificerede socialdemokratiske leder i årtier direkte i statsministeriet. - Skattesag eller ej.

Men derfor kan vi jo godt forholde os til, om hun selv efterlever at "... man skal betale sin skat med glæde."

Og hvis det er så åbenlyst for dig, at Stephen ikke kan være i landet hver uge, hvorfor er det så ikke lige så åbenlyst for HTS, når hun skriver det (flere gange) til Justitsministeriet?

Peter Hansen

Morten Fruergaard, kan du ikke godt forklare mig, hvordan det kan være til Schmidt-Kinnocks fordel, at han kommer på skødet til deres bolig?
For efter reglerne skulle det betyde, at de kom til at betale mere i boligskat.
Der er vel ingen, der opholder sig i Danmark 52 weekender om året - især ikke hvis de har primær familie i et andet land, arbejder i et andet land og også ind imellem holder ferie.
Sagen er, at denne regel er så hamrende åndssvag, at den tigger om at blive besvaret ved skøn.

Peter Hansen

Jakob Vestergaard - nu skriver du jo, at DU har det samme som et ægtepar på dagpenge. Dvs. en almindelig pæn månedsløn. Det vil i praksis sige, at du netto tjener det dobbelte af en dagpengemodtager. Det er vel ikke urimeligt? Men måske du burde være søgt et andet sted hen, hvis du var utilfreds med lønnen?

Peter Hansen

PS.: Jakob Vestergaard, måske har du ikke bemærket det, fordi du har haft så travlt med at konsolidere din position i ledelsen - men vi har altså haft en særdeles borgerlig regering de sidste 10 år, så det er altså ikke alle, der stemmer på venstrefløjen. Faktisk har vi jo desværre fået et lag af offentlige mellemledere, der kan takke regeringen for deres priviligerede position, som nok vil være ganske villige til at stemme på regeringspartierne. Jeg tror endog, det har været meningen med at skabe den type jobs til den type uddannelsesprofil.

Birgit Bergløv

Jakob Vestegaard man skal da have børn for at få børnepenge, og det får man så uanset om man har arbejde eller ej. Og et par på kontanthjællp uden børn får ikke boligstøtte, ligesom et par på kontanthjælp der bor i egen bolig heller ikke gør.

Peter Hansen

Jakob Vestergaard, du forstår vist ikke, at vi synes, det er lidt urimeligt, at du som enkeltperson undrer dig over, at to har mere end dig?

Kaj Johansen

Jeg skifter altid idiologisk ståsted, når en politikker drikker en fadøl og ser en pornofilm for vores regning, hvis de udebliver fra et fuldstændigt ligegyldigt EU-møde eller hvis de indsender ukorrekte oplysninger til myndighederne,

men når en kommende socialdemokratisk minister bliver snuppet i at lave demokratiundergravende viksomhed i stil med det, som Claus Hjort Frederiksen lavede i Beskæftigelsesministeriet, så er jeg sgu da ligeglad, for til den tid har Per Stig sikkert fået en parkeringsbøde, hvilket jo vidner om dårlig dømmekraft.

Preben Michelsen

Heinrich Jørgensen, Lisa Rasmussen og andre, der betragter sagen fra en juridisk, statsforvaltningsvinkel.

Et folketingsmedlem kan jo spørge justitsministeren om oplysningerne er udleveret i henhold til loven om aktindsigt, eller bt lyver og de er udleveret som følge af en ulovlig lækage. I sidste tilfælde må den skyldige findes og retsforfølges.

Er det første tilfældet vil medierne i år fremover have stof til at skrive om alle folketingsmedlemmers skatteforhold. Det bliver underholdende, men totalt politiske lammende.

Preben Michelsen

Heinrich Jørgensen, Lisa Rasmussen og andre, der betragter sagen fra en juridisk, statsforvaltningsvinkel.

Et folketingsmedlem kan jo spørge justitsministeren om oplysningerne er udleveret i henhold til loven om aktindsigt, eller bt lyver og de er udleveret som følge af en ulovlig lækage. I sidste tilfælde må den skyldige findes og retsforfølges.

Er det første tilfældet vil medierne i år fremover have stof til at skrive om alle folketingsmedlemmers skatteforhold. Det bliver underholdende, men totalt politiske lammende.

Preben Michelsen

Hvad de ikke brækker din ryg styrker den
Nietsche

Sider