Leder

Dommen over Lars Løkke Rasmussen

Debat
17. oktober 2013

Han er ’lille Lars fra Græsted’, der ikke kan stå for store mænds fristelser.

Historien om Lars Løkke Rasmussens personlige habitus er velkendt, og den genfortælles i disse dage med fornyet styrke og resonans.

Under foregivende af at ville gøre godt for klima, vækst og udvikling har Venstre-formanden øjensynligt mest af alt gjort godt for sig selv.

Over én million kroner på 49 rejsedage har han brugt som formand for organisationen Global Green Growth Institute – i daglige tale GGGI. 20.000 kroner pr. dag. Størstedelen af pengene er så vidt vides spenderet på flybilletter på 1. klasse, hotelsuiter og limousinekørsel.

Frem for at forklare og forsvare sig har Lars Løkke Rasmussen valgt at gemme sig bag Facebook-opdateringer og personlige breve til partimedlemmer, og denne strudsetaktik har fået ham til at ligne en mand med sammenstyrtet dømmekraft og leddeløs lederkarakter.

Folkedomstolen har for længst udmålt sin straf. Selv borgerlige vælgere har i stort tal tabt tilliden til manden, der vil være landets næste statsminister.

Men ét er håndteringen af sagen, noget andet er sagens substans. Også her har Lars Løkke Rasmussen et problem. Vi ved bare endnu ikke, hvor stort det er.

Vi kender anklageskriftet, men vi har ikke set beviserne, endsige hørt forsvaret, hvilket selvsagt er Lars Løkke Rasmussens eget problem.

En række centrale spørgsmål savner fortsat at blive belyst: Har Lars Løkke Rasmussen selv været involveret i at booke flyrejser på 1. klasse? Har han personligt været med til at bestemme, hvilke luksushoteller han overnattede på?

Eller er rejserne udvalgt og bestilt af medarbejdere i GGGI’s sekretariat i Seoul som en fast og integreret del af organisationens rejse- og repræsentationspolitik?

Det fratager i givet fald ikke Lars Løkke Rasmussen for ansvar, og hans indledende forsøg på at gøre sig selv til oprydningsmand i en ødselhedskultur, han selv videreførte, er heldigvis fejet af bordet som oversmart spin.

Selvfølgelig har han som formand et ansvar. Men hans konkrete handlinger er afgørende for, hvor alvorlige politiske konsekvenser sagen bør få for Lars Løkke Rasmussen.

Via sin kommunikationslinje på Facebook har Lars Løkke Rasmussen stillet dokumentation i udsigt, når han sammen med GGGI’s generaldirektør søndag er i København.

Men uanset hvad bilag og andre dokumenter fra de sydkoreanske arkiver vil vise, så har Lars Løkke Rasmussen atter skabt berettiget tvivl om sit politiske lederskab.

Det kan således roligt konstateres, at Venstres statsministerkandidat ikke er en mand, der lærer af sine fejl. Som minister i Fogh-regeringen lod Løkke Rasmussen skatteyderne betale for rødvin, privat taxakørsel og indlogering under falsk navn på et Vesterbro-hotelværelse.

Hvad han dengang beklagede som fejl og sjusk, synes nu nærmere at være et karaktertræk, der ikke er en statsministerkandidat værdigt.

Når Lars Løkke Rasmussen nægter at besvare spørgsmål, så er dét i sig selv et svar: Enten føler han sig højt hævet over den kritik og de spørgsmål, han selv på Facebook kalder ’naturlige’. Eller også har han ganske enkelt ingen fornuftige svar at give.

En del kunne tyde på det sidste. I hvert fald når man lytter til det ordskvalder, Venstre-formandens håndgangne mænd og kvinder de seneste dage har leveret til hans forsvar.

Det foreløbige lavpunkt var udenrigsordfører Søren Pinds absurde forklaring om, at Lars Løkke Rasmussen var afskåret fra at fremlægge sine bilag. Den hoppede ingen heldigvis på, og hele Venstres håndtering af denne sag kan kun opfattes som et udtryk for partiets overvurdering af sig selv og undervurdering af alle andre.

Vi kender endnu ikke omfanget af Lars Løkke Rasmussens brøde. Men vi ved tilstrækkeligt til, at han for tiden dagligt sår tvivl om boniteten af sit statsministerkandidatur.

Indtil for nylig tydede intet på, at Helle Thorning-Schmidts regering kan vinde næste valg.

Men at oppositionen med Lars Løkke Rasmussen kan tabe valget er pludselig blevet en realistisk mulighed. Og det vil fremlæggelse af bilag søndag ikke ændre på.

Opdateret 29. august 2014: Der havde desværre indsneget sig en regnefejl i lederen, det handler om 20.000 kr. dagligt, og ikke 50.000 som først angivet. Vi beklager.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Politiken er først med det sidste:
"På spørgsmålet om, hvorvidt Venstres pressetjeneste kan be- eller afkræfte, at formanden rent faktisk vil fremlægge de omdiskuterede bilag, henviser pressetjenesten til Lars Løkke Rasmussens Facebook-opdatering om, at han på søndag giver pressen adgang til »alle oplysninger« om sine »møde-, rejse- og opholdsomkostninger«. "
Så Lille Lars' spanking i medierne har ingen ende, den bliver rød og blodig.

Det vil næppe gøre nogen større forskel for de mindrebemidlede, om det bliver en socialdemokrat eller en Venstremand, der vinder næste valg.

De vil begge have som opgave at forringe vilkårene for de ringest stillede. (For at redde velfærdsstaten, selvfølgelig).

Per Torbensen, Per Møller, Else Damsgaard, Peter Larsen, Hanne Ribens, Ivan Breinholt Leth, Lars Jorgensen, Tommy Knudsen, Nichlas Moth, Rune Petersen, Dennis Berg, morten Hansen, Poul Eriksen, Lykke Johansen, Morten Lind, lars abildgaard, Ole Hansen, Lars B. Jensen, Holger Madsen, Mette Hansen, Henning Pedersen, Rasmus Kongshøj, Christina Balslev, Sven Elming, Kristian Kolby, Carsten Mortensen, Søren Bro, Janus Agerbo, Alan Strandbygaard, Tue Romanow, Brian Pietersen, n n og Lise Lotte Rahbek anbefalede denne kommentar

Der bliver ingen vindere af næste valg. De bliver tabere hele bundtet.!
"I øvrigt mener jeg at Lars Løkke bør fyres."

Marianne Rasmussen, Fraus Dolus, Else Damsgaard, Jens Høeg, Hanne Ribens, Alan Strandbygaard, Elisabeth Andersen, Per Torbensen, Rune Petersen, morten Hansen, Poul Eriksen, Lykke Johansen, peter fonnesbech, lars abildgaard, Ole Hansen, Rasmus Kongshøj, olivier goulin, Søren Roepstorff, Anne Eriksen, Brian Pietersen, n n og Lise Lotte Rahbek anbefalede denne kommentar
Lasse Damgaard

Der er noget patelogisk over den adfærd Løkke er repræsentant for.

Men igen; Politiks analfabetisme er en anerkendt og ok lidelse i Danmark

Torsten Jacobsen

50.000 kr pr dag? Sagen er graverende nok uden Christian Jensen behøver overdrive (over)forbrugets omfang.

Og kan jeg så ikke snart slippe for disse åh så hyggelige tilnavne, som i flæng uddeles til personer i offentlighedens søgelys. Som et voksent og relativt begavet menneske føler jeg mig talt ned til, når spalterne og billedfladen i ellers seriøse medier fyldes med 'Lille Lars'er', 'Dovne Robert'er' og Hvad dumsmarte bodegahjerner ellers kan finde på.

Disse tilnavne antyder en jovialitet, et forståelsesfællesskab mellem afsender og modtager, som man med rimelighed kan tage for givet indenfor egen bekendtskabskreds, men som jeg finder påtrængende og uværdig i kommunikationen mellem fremmede mennesker. Jeg vil sgu ikke være dus med Information, eller noget andet medie for den sags skyld.

Per Torbensen, Steffen Gliese, Jørn Stjerneklar, John Bødker, Lars Jorgensen, Robert Kroll, Henrik Bjerre, Hugo Pieterse, Helge Rasmussen, morten Hansen, Vibeke Rasmussen, Lars B. Jensen, olivier goulin, Christina Balslev, Dennis G. M. Jensen og Thomas Krogh anbefalede denne kommentar
Alan Strandbygaard

Mange på højrefløjen mener nu Løkke skal træde tilbage.

Men årsagen er lige så slem i mine øjne. De vil af med Løkke fordi han ikke er en "vinder".

Løkke var ikke smart nok til at skjule sine fejl. Det er ikke ærlighed og respekt for politik der driver dem.

Det giver mig tredobbelt kvalme.

Politik drejer sig jo ikke om at være dygtigt nok til at skjule, at hensigten med politik er at fylde sine egne lommer.

Fraus Dolus, Per Torbensen, Søren Peter Langkjær Bojsen, Else Damsgaard, Brian Pietersen, Marianne Rasmussen, Kalle Nielsen, Elisabeth Andersen, Tommy Knudsen, Nichlas Moth, Hugo Pieterse, Tue Romanow, morten Hansen, Claus Jørgensen, Lykke Johansen, Morten Andersen, Morten Lind, Benjamin Bach, Lars B. Jensen, Jens Kofoed, Lars Dahl, Mette Hansen, Janus Agerbo, Henning Pedersen, Rasmus Kongshøj og Ib Christensen anbefalede denne kommentar
Jean-François Corbett

over 1 mio. kr / 49 rejsedage = over 20.000 kroner pr. dag (ikke 50.000 kroner, som der står i artiklen)
Men det er stadig en slags penge. Ca. 10 par sko.

Morten Lind, lars abildgaard, Lars Dahl, Rasmus Kongshøj og olivier goulin anbefalede denne kommentar
Ib Christensen

Ca. 1 mill. ud af 90 mill. Det er over 1% af skatteydernes bidrag der er gået til en enkelt dansk politikers luksus.
Hvor mange politikerer har DK.?
Det er da hvis ikke de arbejdsløse borger der er skyld i, at der altid mangles penge i kassen, hvis vi regner det her efter på samme måde som de borgerlige gør, når de vil lave politik på enkeltsager.

Og med det andet der kommer frem om GGGI begynder jeg, at tror de sidste 99% kun er givet for at drukne 1% luksus så det ikke er så synligt hvad vores penge går til.

Men tvivler nu på at det her er eb enkel sager, med alle dem der ikke mener LLR gør spor forkert.
Og nu er jeg da ved at tro det var LLR der omtalte Sten Bagger som "en erhvervsmand Danmark skal have flere af". Ville ønske jeg kunne huske hvem det var.

For et par måneder siden var V vinder. Nu nærmer man sig at være en taber.
Thorning bliver sikkert EU ansat og med en Løkke exit, med flere løjtnanter parat i kulissen i begge partier, er vi fri for dem begge og klar til et valg med knap så meget persondyrkelse. Ganske forfriskende at starte fra en slags scratch.
Ikke noget med : Jeg kan slå................. ! Men forhåbentlig mere politik.
Hen over midten. Måske med Vestager i spidsen. Hun har vist at hun kan forene.

Afgørelsen - set fra V side efter opvisningen - kan blive at fjerne Løkke.
De kan ikke tåle, hvis chefen står i vejen for en sejr.
Meningsmålingerne styrer Danmark.
Nå - der er lang tid til valget.

Statsminister Thorning-Schmidt har angiveligt ved udnævnelsen rost Løkke Rasmussen som 'den rette mand til jobbet'.

T-S burde kende L.R., skulle man synes, så hvor meget har T-S kendt til denne sag? Man undersøger vel på forhånd hvad det er man udnævner folk til i statsstøttede hverv og hvad det medfører for vedkommende?

Lykke Johansen, Mette Hansen og Ib Christensen anbefalede denne kommentar

@Ole Olsen. Det er nok begrænset, hvad Helle har kendt til denne sag, men hendes rådgivere har rådet hende til at hylde udnævnelsen af Løkke til den vigtige post.

http://www.stm.dk/_p_13688.html

Kristian Kolby

Kunne man ikke bruge rockerloven og lukke venstre?
Det begynder at ligne organiseret kriminalitet.

Ursula Nielsen, Per Torbensen, Else Damsgaard, Brian Pietersen, Marianne Rasmussen, Steffen Gliese, Hanne Ribens, Peder Jensen, Espen Bøgh, Keld Sandkvist, Kalle Nielsen, John Victor Lorck, morten Hansen, Claus Jørgensen, Lykke Johansen, peter fonnesbech, Claus Jensen, Anders Kristensen, lars abildgaard, Holger Madsen, Klara Liske, Mette Hansen, Henning Pedersen, Søren Bro, Inger Sundsvald, Alan Strandbygaard, olivier goulin og Tino Rozzo anbefalede denne kommentar

@ Steen Sohn

Joh, men ukendskab til loven, fritager som bekendt ikke for straf.

Men Ok, jeg aner ikke, om det er en statsministeriel udnævnelse denne her.

Alan Strandbygaard

Ole Olsen
17. oktober, 2013 - 16:55:

"Statsminister Thorning-Schmidt har angiveligt ved udnævnelsen rost Løkke Rasmussen som 'den rette mand til jobbet'.

T-S burde kende L.R., skulle man synes, så hvor meget har T-S kendt til denne sag? Man undersøger vel på forhånd hvad det er man udnævner folk til i statsstøttede hverv og hvad det medfører for vedkommende?"

- Tja, måske vidste hun netop han ville dumpe i?

Steffen Gliese, Kalle Nielsen, Lykke Johansen, Ole Olsen og Lars Peter Simonsen anbefalede denne kommentar
Inger Sundsvald

Det er bekymrende, at det ser ud til, at statskassen er åben for hvem som helst, der kan skrive nogle pæne formålsparagraffer, der indeholder ordene grøn/miljø/vækst/.
Organisationen behøver ikke engang at have vellykkede gennemførte projekter at henvise til.

Lene Timmermann, Marianne Rasmussen, Hanne Ribens, Tommy Knudsen, Morten Kjeldgaard, Carsten Munk, Lykke Johansen, peter fonnesbech, Ole Hansen, Mette Hansen og Brian Pietersen anbefalede denne kommentar

@Torsten Jacobsen

Så vidt jeg husker, så var det Lars Løkke Rasmussen selv, der i sin tid lancerede udtrykket "lille Lars fra Græsted", nemlig da han tiltrådte som statsminister.
Venlig hilsen

Lene Timmermann, Lykke Johansen, Lars B. Jensen og Janus Agerbo anbefalede denne kommentar
Steen Erik Blumensaat

Ministeriernes overforbrug var 4000 millioner kr, sidste år blev det så skåret med 1,5 milliarder, i år med 1.0 milliard, resten frem til 2020. Sidste år et overforbrug på 2.5 milliarder, i år på 1.5 milliarder.

Millitæret havde et overforbrug på 1.0 milliard.
landbruget et overforbrug på 450 millioner.
Biskopperne et overforbrug på 10 millioner.

Alt sammen er de små mennesker skyld i.
Hvor mange fra central administrationen er stillet til offentlig skue for deres u dugelighed og manglende evner som husholder!

Brian Pietersen, randi christiansen, lone bording, Per Torbensen, Claus Jørgensen, peter fonnesbech og Lars Dahl anbefalede denne kommentar
Steen Erik Blumensaat

Er det 74 eller 76 millioner kr Information modtager i bistand over 3år og hvor meget er det om dagen.

3000millioner i medie støtte om året.
20.7 milliarder i erhvervsstøtte om året.

500 millioner til Kongehuset.

Alle har trynen nede i skattetruget.

Brian Pietersen, Per Torbensen, lone bording, Mette Hansen, Ole Hansen og Lars Dahl anbefalede denne kommentar
Steen Erik Blumensaat

og så glemte jeg de 96 millioner kr til de politiske partier.
undskyld, undskyld, undskyld, jeg gør det aldrig mere, undskyld.
Undskyld, det var på mode at sige undskyld i 90erne. undskyld.

Brian Pietersen, Per Torbensen, randi christiansen, Ole Hansen og Lars Dahl anbefalede denne kommentar

Tjaee. Det var så Løkke. Jeg kan ikke slippe fru Vestagers fastholden af ministerpension til sine børn af sinde. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad det er de børn får, og forklare mig, om ikke fru Vestager, der jo stadig uden ophold kan vende tilbage til sit gode job i Finansministeriet, .. om ikke fru Vestager har mulighed for at spare os for denne pension til sine børn?
Der må da for f... være andet i verden end at se Løkke synke.

peter fonnesbech, Else Damsgaard, Brian Pietersen, randi christiansen, Per Torbensen, Kalle Nielsen, Claus Jørgensen og Dana Hansen anbefalede denne kommentar
Inger Sundsvald

Én ting ad gangen.
Lige nu vil jeg koncentrere mig om Løkke.
Det er trist, trist, trist, men lidt sjovere end at blive ved med at tale om tasker og sko.

Nå ok. "Mens Margrethe Vestager kæmper for, at raske danskere venter med pensionen, så hæver hendes egne tre børn hver en årlig pension på 15.593 fra det offentlige, og det har de gjort det meste af deres liv." Det fandt jeg i Nordjyske.
Det er så 'kun' godt 46.000 om året. Men hvor længe får de dem?

Brian Pietersen, randi christiansen, lone bording, Per Torbensen, Carsten Munk og Mette Hansen anbefalede denne kommentar

OK Inger Sundsvald. Det har du ret til.
Selvfølgelig er det synd for Løkke - vi har jo hørt, at han er teknisk insolvent, så det kan blive noget af en nedtur.
I bankverdenen kan de nok heller ikke bruge ham, der skal man åbenbart være ret god til at tage folk ved næsen for at begå sig.

Inger Sundsvald

Denne tråd handler ikke om Vestager. Men så vidt jeg husker har der også været en artikel i Information om disse børnepenge. Find den.

Jeg ved også godt det piner de ”anstændige” borgerlige fra især Venstre, at Gucci ikke er det nye sort længere. Mig passer det fint.

Lene Timmermann, Tommy Knudsen, Mette Hansen, Ole Hansen og Lars B. Jensen anbefalede denne kommentar
Lars B. Jensen

Lars Dahl

Det lyder interessant, dokumentation please, bare et link.

Banditter i habitter

Det undrer at Venstre ikke bryder sig om at støtte de kreative, for sjældent har et parti kunne opstille så mange med så ufattelig talent?

Hele tinget danser og hopper om pengene og skændes om hvem af dem der skal have flest med hjem til sig selv - og hvem af de civile der skal fremstå som de skyldige.

"Hvad med de handicappede/fremmede/arbejdsløse, de er sgu så besværlige? Hvis du hæver en halv million, så siger vi bare at det er deres skyld - de er alt for dyre - så kan de slås, mens vi løber med pengene."

Skide godt egon

n n, Fraus Dolus, Brian Pietersen, randi christiansen, lone bording, Anders Kristensen og Ole Hansen anbefalede denne kommentar
Inger Sundsvald

Vi bliver nødt til at se på alle andre organisationer, såvel internationale som nationale.
Dette er ikke det eneste sted hvor tvivlsomme politikere har snablen langt nede i kasserne.

Hvad har den organisation nogensinde udrettet, set i forhold til hvad den koster.
På hvilken måde er medlemmerne kompetente til at sidde i bestyrelsen.

Per Torbensen, Mette Hansen, Lars Dahl og Inger Sundsvald anbefalede denne kommentar
Inger Sundsvald
Inger Sundsvald

Det kunne være interessant at få oplysninger om, hvilke resultater GGGI har opnået for de mange millioner.

(til Lars Jensen - ikke kigge Sundsvald - http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/09/13/230557.htm)

Torsten Jacobsen

@Per Jensen,

Ja, det mangel på format som nu endelig står fuldstændigt afsløret, var indlagt i karakteren Lars Løkke Rasmussen helt fra begyndelsen. En dramatiker kunne ikke have tilrettelagt det bedre.

Jeg ser dog ikke nogen god grund til at f.eks. lederskribenter i Information synker ned på samme patetiske niveau

Jørgen Mathiasen

Da jeg i sin tid kaldte BTs optræden i forb. med Thorning.-Schmidts skatteforhold for en folkedomstol, var det fordi, avisen i en fantastisk selvovervurdering forsøgte at gøre sig til en berettiget part i selve sagsbehandlingen både gennem sine henvendelser til SKAT ("det juridiske notat") og gennem sin artikler om sagen. Derved søgte BT en politisk afgørelse gennem en summarisk sagsbehandling af Thorning-Schmidts skatteforhold, og det hele blev ledsaget af en overophedet dansk offentlighed, som var tilbøjelig til at tro på Bts fremstilling af sagen.

Det er et slagkraftigt udtryk, men ikke særligt smart, at kalde den almindelige politiske meningsdannelse i et demokrati for en folkedomstol. Opinionsdannelsen her har en politisk konsekvens, men ikke en juridisk. Brugt i den aktuelle sammenhæng, relativerer det faktisk dagbladets BTs optræden, og det er der absolut ingen grund til at gøre. Analogien mellem Thorning-Schmidt og Løkke Rasmussen er forkert.

Vibeke Rasmussen

Torsten Jacobsen, i princippet er jeg enig med dig. Det er efter min mening både usagligt, unødvendigt og uværdigt, at benytte øgenavne – eller for den sags skyld kælenavne; eller fornavn – om offentlige personer. Og det hvad enten der er tale om personer, der er havnet i offentligheden af egen drift, eller personer der er endt dér imod deres egen vilje. I mine øjne stempler brugeren mere sig selv, end den man omtaler på den måde.

Men i dette tilfælde synes jeg, du gør Christian Jensen uret. Han benytter citationstegn i den ene – og begrundede – henvisning til Lars Løkke Rasmussens egen benævnelse af sig selv, mens han i resten af indlægget konsekvent bruger hele navnet. Det kan jeg kun respektere.

Lars Dahl, Lene Timmermann, Torsten Jacobsen og Lykke Johansen anbefalede denne kommentar
Lykke Johansen

Ib Christensen!

"I Hells Angels-rockeren Brian Sandbergs nye bog, fortæller han, at nuværende statsminister, Lars Løkke Rasmussen, lod sig imponere af svindleren Stein Bagger."
som han roste for at være et økonomisk geni
http://www.bt.dk/politik/loekke-kaldte-bagger-et-oekonomisk-geni

Lars Løkke vil selvfølgelig ikke kendes ved sime egne ord- Ligesom han heller ikke vil kendes ved sin ros af Brixtofte.

Lene Timmermann, Brian Pietersen, Ivan Gullev, Ole Hansen, Mette Hansen og Ib Christensen anbefalede denne kommentar
Lykke Johansen

Hvordan bærer Løkke (og hustru) sig ad med art have en så elendig privatøkonomi, så de har måttet overbelåne deres hus og sommerhus for mere end 5 mio. kroner+ især taget i betragtning, at begge tjener ganske godt - og Løkke er kendt for at tørre regninger for selv småting af via bilag, der så skal betales af os skatteydere.

http://www.bt.dk/politik/avis-lars-loekke-er-teknisk-insolvent

Lars Dahl, Brian Pietersen, n n, Hanne Ribens og Mette Hansen anbefalede denne kommentar

En ting er Lars Løkkes trang til at lade skatteyderne betale for sine udskejelser mv. Noget andet er, at der er mere i historien end blot det.
Der er fx. grund til at se på forbindelsen til FN. Således har GGGI kontoradresse i FN-Byen på Marmormolen. Har FN-byen så mange ledige kontorlokaler, at hvem som helst kan leje sig ind der?
FN-byen finansieres af det danske Udenrigsministerium, der tager pengene fra de midler, der ellers skal gå til u-landsbistand. Det er vist ca. 80 mio kr. om året.
Hvem ejer grunden, hvor FN-Byen ligger på? Metroselskabet, der dermed får en ekstra kapitaltilførsel fra staten. Skde smart, Egon!
Der er andre forbindelser mellem FN og GGGI. Fx. er Ban-Ki-Moon fra Sydkorea, og kender en del til stifteren af GGGI Lee Myung Bak, der tilfældig også er landets præsident. Prøv at google de to - der er masser af hits.

Så er der den GGGI-konference, der afholdes i København d. 21. og 22. oktober. Her holdes åbningstalen af Helle Thorning, mens det meste af regeringen deltager i div. paneldebatter.
Sagen er ikke god for regeringen. For selv om Lars Løkke (og Venstre) nu steger i eget fedt, så er regeringen syltet mere ind i GGGI, end den vil være ved. Jeg tvivler på, at Chr. Friis Bach kan klare den med at rekvirere et par revisionsrapporter.

Brian Pietersen, Marianne Rasmussen, randi christiansen, Per Torbensen og Lykke Johansen anbefalede denne kommentar
Dorte Sørensen

Arne Lund - jeg er også forvirret mht. GGGi . Men ifølge P1 s Orientering så er der tale om 2 forskellige organisationer. Håber at Information vil se lidt på den sag og give en sammenhæng.

Martin Sørensen

Luksus Løkkes kommentar om at 2000 kr ikke er mange penge er en direkte hån overfor alle de mange danskere der sveder når de går på job. Mens han samtidigt sider på første klasse. og kikker ned på alle os andre bor i en luksus lejlighed på nyhavn betalt af de rige venner, fri bil med chaffør betalt af partiet. der har det finanseret. af partiets rige venner. ja at løkke ikke evner empatien over for de mange ærlige danskere der står op om morgen og passer deres job mens han kalder sit egoistiske parti for et arbejder parti. det fortæller alt.

Per Torbensen, Carsten Munk, Brian Pietersen, n n, Anders Kristensen, Ole Hansen, lone bording, Inger Sundsvald, Jørn Petersen og Lykke Johansen anbefalede denne kommentar

Lykke Johansen

Han får vel hjælp af erhvervslivet der så kan forvente modydelser ved at have en klemme på ham.

Boigproblemerne er løst midlertidigt ved at få stillet lejlighed til rådighed:
http://politiken.dk/debat/laeserbreve/ECE1806911/betaler-lars-loekke-til...

Løkke går nu imod at sænke støtten til høreapparater.

Venstres speciale er at fordreje sandheden på en så "naturlig" måde, at ingen til sidst kan genkende den.

- I de gåde gamle dage kaldte man det for manipulation.

peter fonnesbech, Fraus Dolus, Per Møller, Claus Jørgensen, Brian Pietersen, Ole Hansen og Malan Helge anbefalede denne kommentar

For tiden elsker statskassen de store spillere eller dem der kan puste sig op og se større ud end de er- det skaber en del konkurrenceforvridning - De store æder de små og imens bliver de fattige fattigere og der bliver flere af dem - Vi har glemt at vi blev et rigt fællesskab ved at fordele vores værdier - også ud i det yderste led - hvor musikeren, kunstneren, den lille iværksætter og de ufaglærte i sæsonjob faktisk kunne overleve med værdighed og supplerende understøttelse som sikkerhedsnet - det skabte reel konkurrence - I dag kriminaliserer vi danskere uden faste pladser og hober fælles værdier op i korncerner og konsortier med et overforbrug af kommunikationsrådgivere og løgne- Den gamle sang om bageren i Nørregade passer stadig har du penge kan du få - har du ingen kan du gå - det er da børnelærdom

Brian Pietersen, n n, Ib Christensen og randi christiansen anbefalede denne kommentar
randi christiansen

Hvis vi er vidne til at magt korrumperer, så er det på tide, at de eneste ærlige mennesker på Borgen, Enhedslisten, får bestemmende indflydelse. Ikke flere smålunser, ikke flere stinkende, klamme kompromiser - på den vej, der måske er projekteret med gode hensigter, men asfalteret med de herskende klassers vanvid og menneskehedens lidelse.

Per Møller, Brian Pietersen, Anders Kristensen og Inger Sundsvald anbefalede denne kommentar

GGGI får åbenbart penge fra Danmark og fra flere andre stater til sit arbejde.

Hvad siger de andre bidragydende stater til LLR's 1.klassebilletter og suiter ? - er der i de andre bidragydende lande også reaktioner på LLR's adfærd - deres skatteborgere kan vel også have grund til at være utilfredse.

Og hvad siger bestyrelsen i GGGI - kører bestyrelsen også på 1.klasse og med overnatninger i suiter o s v.

Der er masser af spørgsmål, som melder sig .

Dorthe Sørensen

3GI kalder sig bare et institut – som afholder 3GF – såkaldte fora af en eller anden tvivlsom slags –

http://www.youtube.com/watch?v=FRh167JGOsw

Niels-Simon Larsen

Lars klarer ikke skærene. Der er nok andre end Britta Schall Holberg, der siger: Pinligt og trist.

olivier goulin

@Kjeld

Venstres speciale er at fordreje sandheden på en så "naturlig" måde, at ingen til sidst kan genkende den.

Jeg tror, du kan generalisere denne specialitet til poltik, i det hele taget.

/O

Her trænges til en dom mere :

I drejebogen i lærerkonflikten står der :
Et spørgsmål lyder :
Hvor længe har regeringen haft lovindgrebet liggende i skuffen ?
Ordføreren skal svare:
Jeg kan afvise enhver spekulation om. at dette lovforslag er et, der lige lå klar til lejligheden.

Vi blev bedraget med løgn på løgn af 3 ministre.

Tjek det nyeste - Løkke påstår ikke at have styr på sin løn fra GGGI:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/19/101007.htm

Betaler de måske noget ud kontant eller i naturalier, siden han ikke magter at gå sin lønkonto igennem? Det er simpelt hen for tyndt til at tro på!
Over 1,5 mio. kr. i eftervederlag som statsminister og nu skal statskassen være kassekredit indtil han har fundet ud af, hvor meget han vil modregne?

Har han da ingen skam i livet? Føj!

Afskaf eftervederlaget totalt og nedsæt ministerpensionen til fattigdomsgrænsen!

Lene Timmermann, Inger Sundsvald og randi christiansen anbefalede denne kommentar
Inger Sundsvald

Jeg har lige hørt ham sige, at bestytrlselposten de facto er ulønnet.

Sider