De rigtige danskere

LEDER
10. februar 2017
Delt 277 gange

Nej, det var ikke en sproglig fejltagelse, da et spinkelt flertal i Folketinget – 55 stemmer mod 54 – torsdag vedtog folketingsvedtagelse nr. 38, der udtrykkeligt skelner mellem »danskere« og »indvandrere og efterkommere fra ikkevestlige lande«.

Efter en forespørgselsdebat rejst af Dansk Folkeparti på grund af bekymring for befolkningssammensætningen i postnummer 2660 Brøndby Strand vedtog VLAK-regeringen og DF følgende: »Folketinget konstaterer med bekymring, at der i dag er områder i Danmark, hvor andelen af indvandrere og efterkommere fra ikkevestlige lande er over 50 pct. Det er Folketingets opfattelse, at danskere ikke bør være i mindretal i boligområder i Danmark.«

Derfor opfordrer flertallet regeringen til »at arbejde videre med en politisk målsætning om at reducere antallet af asylansøgere og antallet af familiesammenførte, der kommer til Danmark«.

Prøv Information gratis i 1 måned

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Brugerbillede for Kurt Nielsen
    Kurt Nielsen
  • Brugerbillede for Kim Øverup
    Kim Øverup
  • Brugerbillede for Anne Eriksen
    Anne Eriksen
  • Brugerbillede for Dorte Sørensen
    Dorte Sørensen
  • Brugerbillede for Malan Helge
    Malan Helge
  • Brugerbillede for John Hansen
    John Hansen
  • Brugerbillede for Hans Larsen
    Hans Larsen
  • Brugerbillede for Poul Anker Sørensen
    Poul Anker Sørensen
  • Brugerbillede for Grethe Preisler
    Grethe Preisler
  • Brugerbillede for Maj-Britt Kent Hansen
    Maj-Britt Kent Hansen
Kurt Nielsen, Kim Øverup, Anne Eriksen, Dorte Sørensen, Malan Helge, John Hansen, Hans Larsen, Poul Anker Sørensen, Grethe Preisler og Maj-Britt Kent Hansen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Brugerbillede for Gert Romme

Altså - i Brøndby Kommune går der 93,18 dansker for hver gang der er 6,82 såkaldte "udlændinge" i kommunen. - Og hvad så egentlig?

Men ud over den stupiditet blandt folketingets tilstedeværende flertal, som dette klart dokumenterer, viser det også, at 38% af folketingets ganske velbetalte politikere faktisk ikke var til stede ved denne helt ligegyldige afstamning.

Til gengæld kan Dansk Folkeparti nu igen læne sig tilbage og slappe af med at forsøge at forgribe sig på skatteborgernes midler i bl.a. EU. Det er jo tydeligt, det er den eneste politik, som dette parti indtil nu har fremvist. Og det er jo snart sommer, så man igen kan sejle rundt i havnene i stedet for at hænge over rejemaden og øllerne i Grøften i Tivoli.

Kim Øverup, nike forsander lorentsen, Rikke Nielsen, Anne Eriksen, John Hansen og Hans Larsen anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for René Arestrup
René Arestrup

Det helt centrale spørgsmål må være hvad der menes med 'danskere'? Taler vi etnicitet, i betydningen genetisk arv, kulturelle eller religiøse værdier, adfærd eller noget helt fjerde? Det må være et krav til folketingsvedtagelser, at man betjener sig af en sprogbrug, der er entydig og klar - og at definitionerne er helt på plads. Ellers er der i bedste fald tale om volapyk og i værste om skjulte motiver og hensigter.

Anders Jensen, Thomas Holm, Rikke Nielsen, Ole Andersen, Britt Kristensen, Sine Jacobsen og Niels Nielsen anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Rune Rasmussen
Rune Rasmussen

Racistisk Folkeparti vil gerne have indført mere racisme i landet, og andre racister ser det gerne ske. Undskyld, men jeg brækker mig over tingenes tilstand i den forbindelse. Tænk at så idiotiske mennesker har så stor indflydelse.

Christel Gruner-Olesen, Jørgen Mathiasen, Kim Øverup, Kirsten Kjellerup og nike forsander lorentsen anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Trond Meiring

Er »indvandrere og efterkommere fra vestlige lande« så for danskere at regne, eller skal de have bestået danskertesten?
(Som født og opvokst (!) nordmand, scorede jeg ret godt på den udvidede danskertest. Tror jeg svarede rigtigt på ca. 175 af 200 spørgsmål. Mon der er mange i regeringen og DF der kan slå mig der, hvis ikke de har indlært facitsvarene, i tilfælde nogen skulle spørge dem.)

Brugerbillede for Kim Øverup

Midt i forundringen over Trump, bør vi ikke glemme at væmmes hørligt over tilstanden i egen rede. Regeringen Løkke havde allerede min allerdybeste foragt. De rammer konstant nye lavpunkter af ynkelighed og inkompetence!

Egon Stich, Hans Larsen, Inger Nilsson og Janus Agerbo anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Jan Weis

Sønderjyde først – dansker så.
De rigtigste danskere er naturligvis de tidligere hertugelige undersåtter i Sønderjylland og deres efterkommere i mindst fem led – ingen er mere kongetro, sprogligt uforståelige og nationale end dem – opdraget som de er af historien – for ikke så længe siden blev man født som prøjsiske, men døde som kongerigske undersåtter … ;-)

Brugerbillede for Jørgen Mathiasen
Jørgen Mathiasen

Der har mig bekendt ikke været noget folkeoptog, hvor man også kunne skimte høtyve og leer, i anledning af folketingets vedtagelse, og der kommer det nok heller ikke. Det store flertal i kongerigets befolkning har end ikke løftet nathuen, efter at et spinkelt flertal har indsat deres målestok, mentalitetskontrol, for hvem de medregner i det nationale (folke-)fællesskab, og hvem der er anden klasses borgere.
Hvor i historien, man skal finde for-eksempler på den slags, er halvdelen af landets befolkning vel klar over, men heller henvisninger til det 20. Århundrede fascisme kan vække nogen.

Det er naturligvis kun et spørgsmål om tid, inden omverdenen opdager, hvad danskerne render og laver, og til den tid, vil man have endnu mere gavn af, at man kan holde statsborgerskabet skjult.

Niels Nielsen, Kim Øverup, Christel Gruner-Olesen og Trond Meiring anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Jørgen Mathiasen
Jørgen Mathiasen

Jeg glemte at hælde et større antal anglicismer ind i sætningerne, og så er man allerede noget tilbagestående i et land, hvor studieværten må bede om hjælp til at finde ud af, hvad det nu er obsessed hedder på dansk.

Niels Nielsen, Egon Stich og Trond Meiring anbefalede denne kommentar