Leder

Selvfølgelig må Fie Laursen få en ny røv, men hun skal stoppe med at reklamere for den

Influenceren Fie Laursen er kommet i modvind efter, at hun har udloddet et valgfri skønhedskirurgisk indgreb i en konkurrence på sin Instagramprofil. Magnus Heunicke (S) kalder det for »uetisk« og har bedt styrelsen for patientsikkerhed om at undersøge, om der er et hul i loven, som kalder på lovgivning
I en mail til det norske public service-medie NRK svarede Fie Laursen på kritikken: »I Danmark, hvor jeg er fra og bor, er det at poste om plastikkirurgi lige så normalt som at poste et foto af sin frokost«.

I en mail til det norske public service-medie NRK svarede Fie Laursen på kritikken: »I Danmark, hvor jeg er fra og bor, er det at poste om plastikkirurgi lige så normalt som at poste et foto af sin frokost«.

Janus Nielsen

17. januar 2020

Kritikken regner lige nu ned over Danmarks fjerdemest googlede person, influenceren Fie Laursen, som har 328.000 følgere på Instagram – heriblandt mange unge piger.

Årsagen er, at hun i forbindelse med et såkaldt Brazilian Buttlift, hvor man suger fedt fra mave og lår og omplacerer det i ballerne, delte en rabatkode med sine følgere, som giver ti procent på plastikoperationer. Samtidig udloddede hun et valgfri skønhedskirurgisk indgreb i en konkurrence, som blev vundet af en 21-årig kvinde fra Aarhus.

Først gik det norske forbrugerråd ind i sagen. (Fie Laursens kæreste er norsk, og hun har mange norske følgere). De vurderede, at opslagene stred mod den norske markedsføringslov og kaldte det »uetisk« at eksponere børn og unge for den slags. I en mail til det norske public service-medie NRK svarede Fie Laursen på kritikken:

»I Danmark, hvor jeg er fra og bor, er det at poste om plastikkirurgi lige så normalt som at poste et foto af sin frokost«.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Henrik E Christiansen
  • Viggo Okholm
  • ingemaje lange
  • Poul Anker Juul
  • Hanne Ribens
  • Bjarne Andersen
  • David Zennaro
  • Anker Heegaard
Henrik E Christiansen, Viggo Okholm, ingemaje lange, Poul Anker Juul, Hanne Ribens, Bjarne Andersen, David Zennaro og Anker Heegaard anbefalede denne artikel

Kommentarer

Anna Sørensen

Kan det være lovligt for nogen læge overhovedet!! at lave den slags indgreb?? Det kan næppe være noget der gavner helbreddet? På sigt må det have mange uheldige følger for helbreddet. Desuden har enhver operation bivirkninger og er potentielt farligt for vedkommende.
At vi er kommet så langt ud, indenfor lægekundskaben, kan kun betegnes som sygt. Der er jo lange ventelister for folk der er syge!!
Indgreb som disse bør selvfølgelig være ulovlige, det er jo indlysende. Personen må tage til udlandet, men før da, bør samfundet naturligvis gribe ind og tilbyde psykologhjælp og eksitentiel rådgivning, ligesom det ikke kan være i orden så mange læser hendes blog, uden nogen VOKSNE griber ind.

Hanne Ribens, Steffen Gliese, Mogens Holme, Benta Victoria Gunnlögsson, Helle Walther, Karsten Lundsby, Erik Nissen, Erik Winberg, Bjarne Andersen, Christina Laugesen, Dorte Ebbehøj og Anne Schøtt anbefalede denne kommentar
Birgitte Johansen

Det er desværre en naturlov, at der aldrig bliver mangel på nyttige idioter som Fie Laursen og hendes ’kolleger’. Men de fleste børn nu om dage opflaskes med fornuftig kildekritik, og det må man så bare sætte sin lid til. En anden mulighed var at udvide produktansvar til også at gælde for influencere - de tjener jo penge på skidtet.

Hanne Ribens, Steffen Gliese, Svend Erik Sokkelund, Viggo Okholm, Benta Victoria Gunnlögsson, Bjarne Bisgaard Jensen, Carsten Mortensen, Helle Walther, Karsten Lundsby, Erik Nissen, Herdis Weins og Christina Laugesen anbefalede denne kommentar

Det er kvalmende og nogen med indsigt bør gribe ind. Men jeg er også rigtig gammeldags.

Steffen Gliese, Hanne Ribens, Benta Victoria Gunnlögsson, Birgitte Johansen, Helle Walther og Karsten Lundsby anbefalede denne kommentar
Anders Sørensen

Du fortjener den røv, du har. Er det sådan, det er? Hvis man vil have en bedre røv, bør man squatte lidt mere. Er det sådan, det er?

Hvad nu, hvis man vil have en bedre røv og ikke gider squatte, men til gengæld har røvmange penge? Skulle man ikke kunne ofre dem på røvforbedring, hvis det er det, man vil?

Bjørn Pedersen

@Anna Sørensen
Jeg kan ikke forestille mig at nogen kirug i Danmark ville kunne få lov at udføre skønhedsoperationer på mindreårige uden forældrenes accept. Hvad jo naturligvis gør ideen om kun at straffe hende influencertossen absurd og intet andet end et transparent, ligegyldigt populistisk stunt.

Thomas Østergaard

Jeg kender ikke noget til den bemeldte influencer, og er ikke meget for at Information forsøger at bibringe mig kendskab til hende, men jeg vil tro at for hende er det følgerne, der er de nyttige idioter.

Jo mere jeg så den demokratiske debatpå CNN forleden, jo mere kom jeg til at tænke på stakkels Michael Jackson. Mere præcist hans næse.

Først var der studie. Ligesom når der er de store fodboldkampe. En af CNN's journalister var blevet strammet op i ansigtet, hvilket havde været særdeles hårdt for hendes næse. Den så ligesom porøs ud. Som om den snart ville forsvinde. Da debatten kom igang var var det tydeligt, at det samme er ved at ske med Bidens's næse, efter han også er blevet strammet op i ansigtet. Og ser man amerikansk rigsretssag f.eks. på samme kanal, så er det præcis det samme man kan sige om formanden for Repræsentanternes Hus Nancy Pelosi's næse. Hvad sker der man alle de næser og alle de ansigtsoperationer?

Så også her er der åbenbart et hul i lovgivningen.....

Søren Kristensen

Der burde være en relligion hvor røven var den øverste helligdom og hvor det som det selvfølgeligste i verden var utænkeligt at ændre på dens naturlige udtryk. Oh, store røv, vi tilbeder dig!

Til Birgitte Johansen
det virker som om kildekritik er et røvkedelig fag i skolen, imens sidder de unge røven ud af bukserne med deres røvsyge elektronik