Leder

Farvel til Dobbelt-Per

Efter afsløringerne af forbundsformand Per Christensens hemmelige dobbeltliv, hvor han på samme tid har levet sammen med to familier, har 3F besluttet, at han skal stoppe. En beslutning, man kun kan bifalde samtidig med ærgrelsen over en dygtig fagforeningsmands moralske fald
3F ønsker ifølge sit visionspapir at fremstå som en troværdig og respekteret samarbejdspartner. At leve op til det ideal ville være tæt på umuligt for Per Christensen nu.

3F ønsker ifølge sit visionspapir at fremstå som en troværdig og respekteret samarbejdspartner. At leve op til det ideal ville være tæt på umuligt for Per Christensen nu.

Bo Amstrup

Debat
26. januar 2022

Det er umuligt at være to steder på samme tid, det ved enhver. Men oven på den seneste uges afsløringer af fagforbundet 3F’s snart forhenværende formand må man sige, at Per Christensen gjorde, hvad han kunne.

Som man har kunnet læse i dagbladet B.T., har forbundsformanden i længere perioder – og endda ad to omgange – levet et veritabelt dobbeltliv som bonusfar og ægtefælle/kæreste i to samtidige familier.

Jo mere man tænker over det – herunder også de logistiske og koordinationsmæssige udfordringer, som dobbelttilværelsen må have nødvendiggjort – jo større bliver omfanget af det bedrageri, han har udsat sine allernærmeste for.

Men også de mere end 260.000 medlemmer af 3F har grund til at føle sig snydt. De er medlemmer af en fagforening, som ifølge sit visionspapir ønsker at fremstå som en troværdig og respekteret samarbejdspartner. At leve op til det ideal ville være tæt på umuligt for Per Christensen nu.

En troværdig fagforeningsmand

Inden hovedbestyrelsesmødet gik i gang, var der røster fremme blandt andet fra 3F Storkøbenhavns 3F-afdeling om, at Per Christensens dobbeltliv hørte under privatlivets fred og altså var en sag, der hverken vedkom 3F eller offentligheden. Han kunne bare fortsætte som formand, hvis han selv ville, var meldingen.

Selv prøvede han også at frame afsløringerne i B.T. inden offentliggørelsen med et opslag på Facebook, hvor han reducerede det til kun at handle om »utroskab«. »Det er vigtigt for mig at sige, at det her ikke handler om #MeToo, men om forhold, der var baseret på gensidig kærlighed og ligeværd,« tilføjede han.

Heldigvis er de 88 medlemmer af hovedbestyrelsen i 3F tirsdag – efter sigende i forståelse med Per Christensen – blevet enige om, at han stopper nu. Næstformanden konstitueres som midlertidig formand, indtil en kongres i efteråret kan vælge en ny formand.

Per Christensen var kendt og bredt respekteret som en troværdig fagforeningsmand. Hans karriere var gået som efter en snor, først tillidsmand på Aalborg Portland, derefter formand for cementarbejderne i Aalborg, dernæst poster som sekretær og forbundssekretær, inden han i 2013 blev valgt som forbundsformand efter Poul Erik Skov Christensen. For alle aktive og tillidsfolk i fagbevægelsen må det være utroligt ærgerligt, at en dygtig og flittig person, som nåede en af de højeste poster, skulle ende som Dobbelt-Per.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Halfdan Illum

Var han ikke bare lidt træt af den ene og startede et forhold til den anden? Tror der er mange (men relativt få) ægtefæller der har sexuelle og romantiske forhold uden om ægteskabet. Kan ikke se hvorfor det vedkommer folk. Det er sikkert de samme kvaliteter der har bragt ham til tops i hans branche.

Carsten Bjerre, Povl Clasen og Per Torbensen anbefalede denne kommentar

ALtså - Ulrik! BT som sandhedsvidne! Come on!! BT har som den ærkereaktionære avis den er, en klar interesse i at skade fagbevægelsen, og kan man ikke få skovlen under den på den ene måde, så da på den anden.
BT er som så mange andre hoppet med på den ny-puritanske bølge, hvor det der engang var accepteret, eller udtryk for tilværelsens mangfoldighed, nu fordømmes ud fra normer, der nærmer sig både Indre Mission, hykleriet og provinsbyens smålige mentalitet.
JEg aner intet om PC's privatliv, men måske har det drejer sig om et forhold, der endnu ikke var afsluttet mens det var taget hul på et nyt.
Det er han jo ikke ene om,- der er en del mennesker, der står med et ben i hver "lejr", prøver at gennemføre en civiliseret skilsmisse, der ikke efterlader knuste skæbner, brudte hjerter og uforsonlighed, og hvor parterne fortsætter med at se hinanden, spise sammen, gå i biffen sammen osv. - også efter skilsmissen.
Men den slags overstiger nok kyllingehjernerne på BT:

Carsten Bjerre, Torben Bjerrehuus, Louise Wolfson, Povl Clasen, Per Torbensen, John Andersen, Sven Elming, Hans Larsen, David Zennaro, Torben Larsen, Poul Simonsen, Torben Skov, t. helleskov og Henrik Rose anbefalede denne kommentar

Hej Arne. Læs lige BT. Det er svært ikke at opfatte det som bedrag.

ingemaje lange, Ole Olesen, Søren Stensbo-Smidt, Bjarne Hosbo Poulsen, Eva Schwanenflügel, Jon Jørgensen, Katrine Marie Christiani og Jonas Efternavn anbefalede denne kommentar
Tine Fasmer Hansen

Helt ærligt…. BT fik historien, fordi de tre kvinder i forening (efter forgæves at have henvendt sig til 3F. Den kunne også have stået i bl.a Altinget, hvor redaktøren researchede det første dobbeltliv, da han var på Politiken. De har også ret til genoprejsning, hvorfor skulle de nægtes en stemme? Det er så organiseret svindel af sine nære relationer - i årevis og gentaget efter første to kvinder gik til 3F - og han har formentlig fået hjælp til at køre komedien af 3F…Det er jo et stort logistisk arbejde at have to familier. Det her er sgu bigami og ikke en dut utroskab…Det er i øvrigt også værd at bemærke, at to af de bedragne kvinder er tidligere ansatte i 3F…moralsk skylder man sgu da også sine kolleger respekt og ordentlighed. Det her er omfattende serie-svindel til et eneste menneskes fordel. Dels kan han selvfølgelig presses af modparter, som kender til dobbeltlivet, dels vidner opførslen om en gennemgribende løgnagtig og svigagtig tilgang til andre midler, hvis det var utroskab, så havde kujonen sgu da måttet stå til ansvar for bare minimum en af kvinderne i hvert sæt….

ingemaje lange, Torben K L Jensen, Ole Olesen, Hennning Troelsen, Morten Hansen, Per Klüver, Flemming Sørensen, Nana Balle, Lotte Tvede, Eva Schwanenflügel, Anne Schøtt, Susanne Kaspersen, Inger Pedersen, Bo Jensen, Thomas Højmark, Hanneh Christensen og Peter Andersen anbefalede denne kommentar
Tine Fasmer Hansen

* midler=mennesker

Jørgen Larsen

@Tine Fasmer Hansen - Nu er det nok mere Polyamori uden samtykke, end bigami. Sidstnævnte er som bekendt ulovligt i Danmark. Når det er sagt, så siger det bestemt også noget om Per Christensens troværdighed eller mangel på samme.

@Ulrik Dahlin - Skal vi ikke droppe det med at give folk offentlige øgenavne. Det er blot en subtil form for mobning. Han hedder Per Christensen og ikke Dobbelt-Per, uanset hvad han har foretaget sig.

Carsten Bjerre, Lise Lotte Rahbek, Karin Hansen, erik pedersen, Lone Hansen, Torben Lindegaard, Poul Simonsen, Susanne Kaspersen, Peter Andersen og t. helleskov anbefalede denne kommentar
Tine Fasmer Hansen

Jørgen Larsen, hvorfor? Fordi han kun har været gift med en af dem? Det er årelange forhold med fælles bopæl. Polyamori er jo frivilligt, hvor flere mennesker med åbne øjne indgår i forhold med mere end en, bigami opfatter jeg som bedrag (og grunden til, at han kun har giftet sig med en, kan jo være viden om straffeloven)

ingemaje lange, Ole Olesen, Eva Schwanenflügel og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar
Dorte Sørensen

Ja det var/er ikke godt over for de kvinder og børn som PC har løjet over for.

Men når Danmark med åbne øjne vælger en mand, der har fiflet med bilag og ikke kendte forskel på egne og offentlige penge samt kaldte sig Hansen eller var det Jensen på et hotel betalt af det offentlige - så hvorfor ikke en fagforeningsformand der har levet med 2 familier på en gang?

P.G. Olsen, Louise Wolfson, Peter Beck-Lauritzen, Lone Hansen, Torben Skov og Susanne Kaspersen anbefalede denne kommentar

Én ting er hans moralske rygrad, som man kan have holdninger for eller imod. For nogle er moral åbenbart to-delt: Man kan godt have en rådden moral i privatlivet, men være englehvid på arbejdet.

Men...

Er der ikke noget med, at Per Christensen havde udnyttet sin position mod de kvinder, han bedragede, og er det så ikke korrekt, at det dermed ikke handler om noget privatliv længere?

Og fik han egentlig ikke blandet sin rådne privatlivs-moral ind i sin arbejdsmoral alligevel?

Og måske kan man ikke adskille de 2 dele.

Peter Beck-Lauritzen, Eva Schwanenflügel, Susanne Kaspersen, Inger Pedersen og Hanneh Christensen anbefalede denne kommentar
Torben Larsen

3F har retten til at fyre den efter sigende dygtige formand Per Christensen.
Men jeg mener ikke, at det er rimeligt, når begrundelsen er utroskab i privatlivet.
PC har en personligheds brist ,som jeg tror alle mennesker har i en vids grad.
Det er en sag udelukkende mellem de involverede familier.
Ingen mennesker ejer hinanden , og muligheden er altid skilsmisse.
Hvis PC pludselig anses for utroværdig, så er alle mennesker det samme.
Der kan i så fald luges godt ud mange steder. Alle mennesker lyver om stort og småt.
Tænk hvis fx verdens bedste idrætsudøver ikke må repræsentere sit land .
Tænk hvis verdens førende forskere fyres af universiteterne.
Tænk hvis katolske præster afsættes... nå nej der er selvfølgelig en grænse !
Men er vi nu nået til en tilstand, hvor man skal udskammes, hvis man ikke er perfekt ?
Jeg er uenig med skribenten Ulrik Dahlin.
BT har helt uanstændigt krænket Per Christensen.
Hvad kommer denne sag dog offentligheden ved.

Carsten Bjerre, John S. Hansen, Hans Larsen, t. helleskov og Torben Bjerrehuus anbefalede denne kommentar

Meget fin artikel på Altinget:

"...Det fremgår også af artiklen i B.T., at én af de berørte kvinder i januar 2015 fik et opkald fra en advokat, som hun opfattede som et forsøg på at presse hende til tavshed. Den pågældende advokat er den samme, som 3F ofte benytter.

Både Per Christensen og advokaten afviser forløbet overfor B.T., men Altinget har blandt andet med baggrund i skriftlig dokumentation grund til at antage, at opkaldet har fundet sted, som kvinden beskriver det.

Om 3F i givet fald har betalt for advokatens hjælp, eller om der har været tale om en slags vennetjeneste, kan vi ikke vide. Men Altinget er vidende om flere lignende eksempler på, at folk med nær tilknytning til 3F’s ledelse har været involveret i håndtering af sager vedrørende Per Christensens parforhold. Det vil vi i den kommende tid undersøge yderligere, men det har allerede nu bidraget til vores beslutning om at dække forløbet."

https://www.altinget.dk/artikel/derfor-bringer-vi-historien-om-3f-forman...

Ole Olesen, Christian de Thurah, Eva Schwanenflügel, Susanne Kaspersen, Hanneh Christensen og Kenneth Krabat anbefalede denne kommentar
Jørgen Larsen

@Tine Fasmer Hansen - Vi kan sagtens skændes om det ene eller andet begreb vil være dækkende. Pointen er sådan set bare, at bigami er et juridisk spørgsmål. Det er denne sag sådan set ikke.

Per Christensen har opført sig på en måde, der i almindeligt omdømme gør ham uværdig til, at være formand for 3F. Bemærk venligst, at almindeligt omdømme er et temmelig vagt begreb, som også anvendes i Grundlovens §30.

Hvorvidt ledelsen i 3F aktivt har forsøgt at dække over Per Christensen eller måske ligefrem har brugt medlemmernes penge er pt. uafklaret. Noget kunne tyde på, at man bevidst har valgt at se igennem gennem fingrene med dobbeltspillet. Det vil selvfølgelig rejse voldsom tvivl om det moralske kompas hos ledelsen i 3F. Igen, der er næppe noget juridisk at komme efter. I sidste instans er det kun medlemmerne i 3F, der kan bestemme konsekvenserne.

Som Altinget skriver:

"Det betyder, at hans karakter, moral og optræden i sager, der ellers normalt ville høre til i privatlivets sfære, godt kan have offentlighedens interesse."

"I sager som denne findes der ikke noget objektivt svar på, om pressen bør dække dem eller blande sig uden om. Som nævnt har jeg selv været i tvivl. Jeg ved, mange vil mene, at Altinget her overskrider nogle grænser i forhold til privatlivets fred."

Jeg vil nu mene, at lige præcis i denne sag er det på sin plads, at dække sagen af de grunde som de selv fremfører.

Inger Pedersen

Jørgen Larsen

Citat fra Altinget:
""Det betyder, at hans karakter, moral og optræden i sager, der ellers normalt ville høre til i privatlivets sfære, godt kan have offentlighedens interesse.""

Offentlighedens interesse... hmmm...

MEN: 3F er en fagforening. Ikke en privat virksomhed, der kan hyre og fyre, bare det er i overensstemmelse med funktionærloven.
3F er i ENHVER forhandling fuldstændigt afhængig af, at modparten har tillid til ALLE aftaler.

Hvordan hulen skulle de kunne have det fra nu af (og måske også før - rygter kan tilsyneladende være sivet...)?

Kan det her være en del af forklaringen på fagbevægelsens bovlamme fremtoning gennem de sidste år?
Læs: en vis form for afpresning...
Jeg har da undret mig jævnligt

Inger Pedersen

I øvrigt er det da for mig ret tankevækkende, at det tilsyneladende alene er mænd, der forsvarer det, de nedtoner til almindelig "utroskab" - er det en del af kammerateriet?

Hanneh Christensen, ingemaje lange, Ole Olesen, Eva Schwanenflügel, Dylan Storm, Lotte Tvede, Anne Schøtt og Susanne Kaspersen anbefalede denne kommentar

Inger Pedersen, ja det er, og derfor er den sidste sten formentlig ikke vendt i denne sag...

Hanneh Christensen, Eva Schwanenflügel, Dylan Storm og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar
Kim Houmøller

Manden er jo fuld af løgn. Derudover har han tilegnet sig en lejlighed helt uberettiget. Ingen kan have tillid til ham. Hvis han er uenig må han gå i retten!

Merete von Eyben, Ole Olesen og ulrik mortensen anbefalede denne kommentar
Inger Pedersen

I øvrigt er det vel osse ret væsentligt, om medlemmerne af 3F fremover ville kunne have tillid til ham eller ej?
Jura, funktionærlov, moral, konspirationstanker om hævnmotiver eller ej...

Det er jo sådan set dem, der i den sifste ende bestemmer, ikke?

@Torben Larsen
Ledelsen i 3F kan ikke fyre formanden. Det kan kongressen ved at vælge en anden. Hovedbestyrelsen kan vedtage mistillid og indkalde til en ekstraordinær kongres osv osv

Flere omtaler at han har/havde en stilling - det har han ikke. Han har/havde en valgt post - det kan godt være at det er ordkløveri - men der er en klar forskel.

Een foreslår at nogen måske har haft en klemme på ham pga. dette siden fagbevægelsen fremstår bovlamme.
Det tror jeg ikke, men de seneste par år har der været en socialdemokratisk regering og en sådan giver ALTID en bovlam fagbevægelse (prøv fx. at tjekke bagud hvilke regeringer der har lavet regeringsindgreb i storkonflikter) OG ikke mindst er fagbevægelsen ikke stærkere end medlemmerne.
Da jeg var tillidsmand og siden ansat i SiD/3F for 25 år siden var der ca 390.000 medlemmer. Idag er der 260.000 medlemmer og det efter et utal af sammenlægninger med andre fagforbund. Man har måske (jeg har ikke de præcise tal) sammenlagt sig til 150.000 medlemmer og alligevel er medlemstallet sølle 260.000 nu. Det er fandme alvorligt.
Det ringe medlemstal skyldes dels gul konkurrence, men også at 3F's områder er helt vildt voldsomt udsat for udenlandsk arbejdskraft der hverken er organiseret eller stiller krav..........
Det er virkeligt virkeligt sørgeligt.

Med hensyn til Per eller ikke Per ved jeg sgu ikke hvad jeg skal mene. Jeg synes ikke det burde have været en avishistorie i seriøse medier. Men på den anden side er jeg helt klar på at han må gå, efter det er kommet frem fordi det.......? noget med moralsk habitus når man er tillidsvalgt og repræsentere andre.

Inger Pedersen

Torben Bjerrehuus

3F er Danmarks største fagforening.
Ikke en hvilken som helst lille sidegadevekselerer.

3F's hovedkapital er at kunne virke troværdige og til at stole på.
Over for forhandlingspartnere.
Over for medlemmerne - det er medlemmerne, der er "ejere af firmaet".

Per Christensen har ædt en betragtelig del af den hovedkapital.
Det vil "ejerne" formentligt ikke være HELT tilfredse med, vel?

Selv Danske Bank "afslutter samarbejdet", når det bliver for belastende for deres image

Torben Larsen

Inger Pedersen@ Du kan ikke generalisere ud fra denne spalte kommentarer.
Der er måske både mænd og kvinder, der af hensyn til husfreden ikke melder ud.
Du har før argumenteret for at følelser kan overtrumfe kloge anbefalinger.
Måske er PC forelsket i begge kvinder og ude af stand til at vælge en af dem .
Det skal andre end kvinderne selv ikke blande sig i.
En kommentar nævner, at de har henvendt sig til 3F. Det er da sølle og hævngerrigt.
Krav om korrekthed og blufærdig opførsel er at ønske, men hvis det ikke opfyldes,
så fortjener man i hvert fald ikke at blive udskammet til hele det danske folk.
En forbundsformands privatliv skal en landsdækkende avis som BT, og heller ikke Information blande sig i. Magtforholdet er alt for skævt.
Det er ikke kun PC der skal skamme sig.

Carsten Bjerre, erik pedersen og Torben Bjerrehuus anbefalede denne kommentar
Inger Pedersen

- og hvis Per Christensen fra begyndelsen af havde åbent erklæret over for diverse partnere og familier - og 3F -, at:

"det er sådan, min verden ser ud - take it or leave it!"

- ville der måske nok være en kat her eller der, ville gø.
Men tilliden ville kunne være intakt til et menneske, der tog ansvar for sin levemåde og sine handlinger - og der ville ikke være nogen mulighed for afpresning fra modstandere i en forhandling.

Stauning in memoriam :-)

Inger Pedersen

Men tilliden - og resperkten, vel at mærke!
Den er røget nu.

Inger Pedersen

Torben Larsen

"Du har før argumenteret for at følelser kan overtrumfe kloge anbefalinger."

Hvornår har jeg det?
Det ville undre mig.

Jeg kan have argumenteret for at ku nn e forstå, at nogen har det sådan, men ellers...

Inger Pedersen

Torben Larsen
25. januar, 2022 - 22:48
Inger Pedersen@ Du kan ikke generalisere ud fra denne spalte kommentarer.
Der er måske både mænd og kvinder, der af hensyn til husfreden ikke melder ud.

Jeg er ikke helt med - hvad handler det om?

Hvis det er min kommentar om, at det for mig at se alene er mænd, der bakker op om Per Christensen?
Ja, så kan jeg da ikke have nogen anelse om, hvad mænd generelt mener.
Jeg forholder mig alene til det, jeg kan læse her.

Yderligere er der så blevet tilføjet en del kommentarer - også alene fra mænd - der udtrykker, hvor synd det for PC - og beskriver ham som et offer for pressen mm.

Undskyld mig - men hvordan i hele hule h...... kan I dog forestille jer at skulle have en chefforhandler for 3F, der offentligt fremstår som et ynkeligt offerlam???

Hvilke forhandlingsresultater tror I, der kommer ud af det?

Dansk Industris arbejdsgivere og andre ville da juble!

Inger Pedersen

Åeh - efter en tænkepause:

Jeg er ikke involveret på nogen måde i hverken den generelle fagforenings- eller politiske verden.
Men jeg er da klar over, at hvor magt er på spil, er der knive i luften - og ryggen.

Det, jeg hidtil har læst som støtte til fadæserne...

... kunne det måske tænkes at være judaskys fra nogen, der reelt er modstandere af 3F og den "rigtige/røde" fagbevægelse?

F.eks. gule fagforeninger, politiske modstandere, ureelle arbejdsgivere - you name it... Mange kan tænkes.

Hvis ja, forventer jeg ikke, at I giver jer til kende.

Men hvis I reelt er medlemmer af 3F, og oprigtigt støtter jeres formands excesser - så sig lige til!
Det ville gøre hele lidt klarere, hvis vi ved, hvor hinanden står, ikke?

Eva Schwanenflügel

Der er noget, der undrer mig såre.

Når PC løbende har haft faste forhold med to kvinder ad gangen i to omgange, og har boet fast med begge kvinder (samt børn) i hver deres bolig, hvordan har han så registreret sine boligforhold på begge adresser?

"Du kan ikke lovligt være registreret i CPR på en adresse, hvis du ikke reelt bor der, men blot ønsker at modtage post på adressen.

En såkaldt c/o adresse i CPR kræver, at du faktisk bor på adressen, men betyder, at der kan afleveres post til dig på adressen, selv om dit navn ikke står på postkassen."

https://cpr.dk/borgere/flytning/i-danmark

Merete von Eyben, Ole Olesen, Peter Beck-Lauritzen, Mette Johansson og David Breuer anbefalede denne kommentar
Margit Johansen

Den type løgn og bedrag kan være grundlag for et civilt søgsmål, det kan også fx juridisk forpligtigende underskrifter i forbindelse med ægteskab, bolig, bil og børn. Så, ja, den kan være dybt ulovligt og kriminelt.

Kim Houmøller, Merete von Eyben og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Svend-Erik Runberg

Interessant at følge dette kommentarspor og iagttage forskelligheden mellem indlæg fra kvinder og fra mænd.
Hvad fortæller det?

Hanneh Christensen, ingemaje lange og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar
Peter Beck-Lauritzen

Troværdighed og redelighed! Hvor begynder det i arbejdslivet og i privatlivet. Og opfyldes det kun det ene sted og ikke det andet? Med tidligere ansatte, under sig!
Blå-øjede kvinder! Var det hemmeligt=gennemført logistik!
PCs dømmekraft lader noget tilbage at ønske. Dygtig formand og har han også lavet "lokumsaftaler", til fordel for medlemmerne eller sig selv!
Det forlyder, at 3Fs transportgruppe tog på rejse med Falck, forud for overenskomstaftale med Falck! Hvem betalte? Med accept fra PC? Er det ligeværdige forhandlingspartnere?
Rene linier og gennemsigtighed søges!
PC's ansvar, hele vejen, derfor skal han fjernes, på gråt papir/fratagelse af alle "gyldne" aftrædelsesordninger!

Det er egentlig pudsigt at mange danskere er tolerante overfor hemmelig utroskab og såkaldt polyamorøsitet, i det man påberåber sig privatlivets fred, mens man forholder sig anderledes fordømmende overfor islamisk flerkoneri...

Hanneh Christensen, Ole Bach, ingemaje lange, Peter Beck-Lauritzen, Ole Olesen og Inger Pedersen anbefalede denne kommentar

Og kvinderne troede at det var fordi han var travlt optaget med arbejdet i 3F. Det er mig en gåde at han har haft tid til at køre det omfattende bedrag. Han har nu bedt om professionel hjælp til at komme ud af sin hang til dobbeltspil.

Hanneh Christensen, Viggo Okholm og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Med alt det skæg og blå briller PC har kørt i årevis, er det underligt, han ikke har forsøgt at få udløb for trangen til dobbeltspil i en af efterretningstjenesterne..

Her var han næppe blevet sigtet for brud på tavshedspligten!

Freddie Vindberg

Jeg synes det er besværligt nok, med én kvinde.

Svend-Erik Runberg

"Interessant at følge dette kommentarspor og iagttage forskelligheden mellem indlæg fra kvinder og fra mænd.
Hvad fortæller det?"

Hm, at de mænd, der er så beskyttende overfor Per Chistensen er mest fokuseret på at beskytte deres egen rettighed til at knalde udenom. Faktisk så fokuserede på netop denne rettighed, at de glemmer at se på, at der er nogle andre ting i spil ift. Per Christensen.

Hanneh Christensen, Eva Schwanenflügel og ingemaje lange anbefalede denne kommentar
Svend-Erik Runberg

@ Frederikke Nielsen

Ja! - Tænk at have to svigermødre, - og så på én gang!

Rikke Petersen

Skal man nu straffes for at være et familiemenneske?

Synes ikke sagen kommer offentligheden ved. Hvad mon bliver det næste?

Svend-Erik Runberg, ja, som Eva Schwanenflügel skriver længere oppe, så må det have været utroligt svært at skjule i praksis. Han må i hvert fald have haft brug for sit arbejde til at navigere i det, for ellers virker det ret umuligt.

Eva Schwanenflügel og Svend-Erik Runberg anbefalede denne kommentar

Set i bakspejlet kan de t undre at de involverede kvinder ikke lugtede lunten?
Ja han måtte være "dygtig" og en god skuespiller eller er det sådan man godt kan elske to lige højt?
Alligevel synes jeg at BT her går overstregen men de fik gevinst og gad vide om det redder mandens liv rent følelsesmæssig og moralsk? Organisatorisk var han vel på vej mod pension og andre kan sikkert tage over.

Inger Pedersen

Pia Nielsen

"Og kvinderne troede at det var fordi han var travlt optaget med arbejdet i 3F. Det er mig en gåde at han har haft tid til at køre det omfattende bedrag. "

Han må vel enten have et eminent organisationstalent for at kunne tilsyneladende få kabalen til at gå op - eller også har han reelt kun været på halvtidsarbejde, mens 3F troede, han var til møder eller konference andetstes - og hans kvinder troede, han havde overarbejde i et helt urimeligt omfang...

Hanneh Christensen, Ole Bach og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Fra artiklerne i både Altinget og BT kan man læse, at løgnene indbefattede to ministre, hvoraf den ene blev beskyldt for at flyve til en klimakonference, der aldrig havde fundet sted, samt manipulerede videoer af fremmede børn, der skulle være PC's egne børnebørn, at 3F's egen advokat har henvendt sig personligt til én af PC's samlevere for at få stoppet en eventuel artikel, og det fortsætter derudaf.

Siden PC var valgt TILLIDSmand, kunne det ikke undgå at påvirke tilliden til ham, at han så kreativt og opfindsomt har fabrikeret den ene langt ude historie efter den anden i sit privatliv, for at bedrage ikke alene fire kvinder, men også kvindernes børn og slægtninge, igennem mange år.

Mange har klandret Lars Løkke Rasmussen for netop at forsøge at opdele sig i 'privat-Lars' og 'statsminister-Lars', men Lars Løkke Rasmussen kan slet ikke følge med i denne superliga af dobbeltspil og bedrag, som PC har udsat hele sin omgangskreds og fagforening for.

Yvonne Mogensen

Jeg noterer mig, at PC er næstformand i bestyrelsen for Det Kgl. Teater. Det er for galt ! Med et så fremragende talent, bør hen være Formand.
Næstformand og ledelsen i 3F havde med deres kendskab til PC’s talenter udi løgne & bedrag vurderet, at PC’s karaktérbrist ikke kom i spil i hans virke som tillidsmand. Havde de vurderet anderledes var hans privatliv aldrig kommet til offentlighedens kendskab. Ris til egen røv. Kan vi så have tillid til 3F’s ledelse ? Jeg tvivler! Det bliver spændende at se, hvad der ellers kommer frem om PC’s virke og ledelsens kendskab.
PC’s bedrag overfor kvinder er i sig selv uinteressant. Han får nu professionel hjælp til at håndtere Napoleon complexet og målet er for lille-Per at blive en bedre udgave af sig selv, siger han. Det er godt.
Det burde have været åbenlyst for alle, at den virkelighed PC befinder sig i og fabulerer om, ikke harmonerer med det, som med rette kan forventes at personer i tillidshverv, der slår sig op med “ troværdighed og respekt”. Wall the talk, 3F.

Eva Schwanenflügel og Hanneh Christensen anbefalede denne kommentar
Klaus Kristensen

Jeg tvivler lidt på hvor dygtig og hvor meget gennemslagskraft PC hade i virkeligheden. Jeg kendte ham ikke rigtig før denne sag. Det kan selvfølgelig være min fejl. Men da jeg var knægt på 10-12 da kendte jeg altså Hardy Hansen.