Emne

brands

Det nye H. C. Andersens Hus går ikke nysgerrigt til forfatteren, men dyrker ham som brand

Dronningen klippede en papirklipsstrimmel over med H.C. Andersens egen saks, da ’Det nye H.C. Andersens Hus’ for nylig blev indviet i Odense. Forfatter Harald Voetmann har besøgt det storstilede museumsbyggeri, som ikke går nysgerrigt til forfatteren, men fortsætter den odenseanske dyrkelse af HCA som brand

H&M skal ikke tjene penge på klimakrisen

Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg

15 tiltag der skal sikre, at Aarhus bliver 'the place to be'

I 2017 er Aarhus Europæisk Kulturhovedstad. Hvis smilets by for alvor vil markere sig som et centrum for progressivitet, har det meget anerkendte konsulenthus 'Modern Times' udarbejdet 15 tiltag, som med fordel kan sættes i proces

Brandingekspert: Danmarks gode ry er i fare

Danmark er ved at miste sit ry som det lille, fredselskende land højt mod nord

Just do it!

Store brands fokuserer i stigende grad på bæredygtighed, mens mindre virksomheder og politikerne halter bagefter. Politikerne må ikke glemme deres ansvar, formaner eksperter

I en kompleks verden skal virkeligheden være mere virkelig

Uanset om du sælger ideologier, øl eller aviser, så har mulighederne for at kommunikere med aftagerne ændret sig fundamentalt. Gennemsigtigheden, de sociale medier og vores informationsmuligheder gør ikke bare kunden til en kritisk forbruger, men til en reel samtalepartner med producenten. Og det er meget mere værd

Prisens skønhed

I en krisetid kan det være værd at overveje, hvad der overhovedet får os til at betale en pris, måske endda en høj pris, for en vare, og endda nyde det

Sjov med klodser

I en række populære videospil, senest ’LEGO Batman 2: DC Superheroes’, kombinerer danske Lego og britiske TT Games velkendte figurer og universer som Batman, Star Wars, Indiana Jones og Harry Potter med deres egne kerneværdier: Fantasi, læring og sjov

Kritisk kunst blottet for kritik

McDonald’s bliver i hænderne på samfundskritiske kunstnere til ’McDiabetes’. Men hvor samfundskritisk er det lige at være et ekko af statens sundhedskampagner?

I den grønne zone

Der har været uforholdsmæssig voldsom trængsel i mailboksen, siden Information i sidste uge udskrev en konkurrence om at rebrande den udskældte trængselsring i København. Nu er vinderen fundet

Sider

Mest læste

  1. Dronningen klippede en papirklipsstrimmel over med H.C. Andersens egen saks, da ’Det nye H.C. Andersens Hus’ for nylig blev indviet i Odense. Forfatter Harald Voetmann har besøgt det storstilede museumsbyggeri, som ikke går nysgerrigt til forfatteren, men fortsætter den odenseanske dyrkelse af HCA som brand
  2. Det er lykken i pilleform, som ændrede vores forhold til sindet for altid. Verdens første og mest udbredte 'lykkepille' fylder 20 år. Her følger 20 ting, du bør vide om Prozac
  3. Danskerne er så pissebange for at blive sat af, at de er med på hvad som helst
  4. 'Made in Italy' var i alvorlig krise i 1990'erne. Nu blomstrer den italienske tekstilindustri igen - og det samme gør Chinatown i den norditalienske by Prato. I Italien er globaliseringens udflytning af produktionen blevet til 'indflytning' af kinesisk arbejdskraft
  5. Verdens største containerskib-selskab har lige bestilt verdens 10 største containerskibe, allerede omtalt for deres pris og deres energi-effektivitet. Det virkelige grønne gennembrud består i, at skibene skal bygges efter vugge til vugge-tanken. Intet affald, ingen farlige stoffer alt skal kunne genbruges til f.eks. nye skibe, når de er udtjent
  6. Halal-chilisovs, halal-mineralvand og halal-tandpasta. Halal anno 2011 er hinsides køddisken i den lokale slagter og en voksende del af det globale fødevaremarked. Men den aktuelle halal-bølge, som udgår fra Sydøstasien, handler ofte lige så meget om penge og politik som om religion, påpeger forsker i ny bog
  7. U-landene og virksomheder fra den tredje verden kan finde en genvej til højere velstand, hvis de lærer at brande deres varer som globale mærker, siger forfatteren til bogen Brand New Justice, Simon Anholt
  8. DA OB’s talentfulde angriber Per Pedersen i efteråret 1996 fik chancen på fodboldlandsholdet, greb han den. Først scorede han et mål mod Frankrig og siden fire mål i en træningskamp i USA...