Emne

brands

H&M skal ikke tjene penge på klimakrisen

Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg

15 tiltag der skal sikre, at Aarhus bliver 'the place to be'

I 2017 er Aarhus Europæisk Kulturhovedstad. Hvis smilets by for alvor vil markere sig som et centrum for progressivitet, har det meget anerkendte konsulenthus 'Modern Times' udarbejdet 15 tiltag, som med fordel kan sættes i proces

Brandingekspert: Danmarks gode ry er i fare

Danmark er ved at miste sit ry som det lille, fredselskende land højt mod nord

Just do it!

Store brands fokuserer i stigende grad på bæredygtighed, mens mindre virksomheder og politikerne halter bagefter. Politikerne må ikke glemme deres ansvar, formaner eksperter

I en kompleks verden skal virkeligheden være mere virkelig

Uanset om du sælger ideologier, øl eller aviser, så har mulighederne for at kommunikere med aftagerne ændret sig fundamentalt. Gennemsigtigheden, de sociale medier og vores informationsmuligheder gør ikke bare kunden til en kritisk forbruger, men til en reel samtalepartner med producenten. Og det er meget mere værd

Prisens skønhed

I en krisetid kan det være værd at overveje, hvad der overhovedet får os til at betale en pris, måske endda en høj pris, for en vare, og endda nyde det

Sjov med klodser

I en række populære videospil, senest ’LEGO Batman 2: DC Superheroes’, kombinerer danske Lego og britiske TT Games velkendte figurer og universer som Batman, Star Wars, Indiana Jones og Harry Potter med deres egne kerneværdier: Fantasi, læring og sjov

Kritisk kunst blottet for kritik

McDonald’s bliver i hænderne på samfundskritiske kunstnere til ’McDiabetes’. Men hvor samfundskritisk er det lige at være et ekko af statens sundhedskampagner?

I den grønne zone

Der har været uforholdsmæssig voldsom trængsel i mailboksen, siden Information i sidste uge udskrev en konkurrence om at rebrande den udskældte trængselsring i København. Nu er vinderen fundet

Problematisk produktplacering i TV 2-julekalender

TV 2 balancerer på grænsen af det ulovlige, når virksomheder og brands bliver eksponeret i årets familiejule-kalender ’Ludvig og julemanden’. For knap et år siden blev produkt-placering lovligt på dansk tv, men ikke i programmer, der er rettet mod børn under 14 år. Tv-stationen selv nægter, at der er tale om produktplacering

Sider

Mest læste

  1. 'Made in Italy' var i alvorlig krise i 1990'erne. Nu blomstrer den italienske tekstilindustri igen - og det samme gør Chinatown i den norditalienske by Prato. I Italien er globaliseringens udflytning af produktionen blevet til 'indflytning' af kinesisk arbejdskraft
  2. Det er lykken i pilleform, som ændrede vores forhold til sindet for altid. Verdens første og mest udbredte 'lykkepille' fylder 20 år. Her følger 20 ting, du bør vide om Prozac
  3. Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg
  4. Danskerne er så pissebange for at blive sat af, at de er med på hvad som helst
  5. Homoseksuelle er mere kreative og har et andet perspektiv på tilværelsen, mener folk fra Mærsk og Microsoft, der i fredags afholdt en konference om integration af minoriteten LGBT, lesbian, gay, bi- and transsexuals, på arbejdspladsen. De homoseksuelle ansatte kan oven i købet tiltrække deres købekraftige medsammensvorne. Og det kan mærkes på bundlinjen, lød budskabet
  6. Halal-chilisovs, halal-mineralvand og halal-tandpasta. Halal anno 2011 er hinsides køddisken i den lokale slagter og en voksende del af det globale fødevaremarked. Men den aktuelle halal-bølge, som udgår fra Sydøstasien, handler ofte lige så meget om penge og politik som om religion, påpeger forsker i ny bog
  7. Kunsthallen Brandts har udnævnt Lars Grambye som ny direktør. Han er manden, der skal fastholde og forhåbentlig styrke Brandts nationale og internationale profil som kunsthal
  8. Hvad har hippierne og provokatørerne fået ud af kulturkampen mod kapitalismen? De har ifølge to canadiske filosoffer skabt en fantastisk ny forbrugerisme og foragt for demokratisk reformarbejde