Emne

brands

Anmeldelse
16. juli 2021

Det nye H. C. Andersens Hus går ikke nysgerrigt til forfatteren, men dyrker ham som brand

Dronningen klippede en papirklipsstrimmel over med H.C. Andersens egen saks, da ’Det nye H.C. Andersens Hus’ for nylig blev indviet i Odense. Forfatter Harald Voetmann har besøgt det storstilede museumsbyggeri, som ikke går nysgerrigt til forfatteren, men fortsætter den odenseanske dyrkelse af HCA som brand
Odenses kærlighed til H.C. Andersen er ikke gengældt. Man må næsten kalde den ulykkelig. Og ulykkelig kærlighed kan få én til at gøre – eller købe – mange dumme ting.
Læserbrev
25. marts 2019

H&M skal ikke tjene penge på klimakrisen

Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg
Satire
7. januar 2017

15 tiltag der skal sikre, at Aarhus bliver 'the place to be'

I 2017 er Aarhus Europæisk Kulturhovedstad. Hvis smilets by for alvor vil markere sig som et centrum for progressivitet, har det meget anerkendte konsulenthus 'Modern Times' udarbejdet 15 tiltag, som med fordel kan sættes i proces
I 2017 er Aarhus Europæisk Kulturhovedstad. Hvis smilets by for alvor vil markere sig som et centrum for progressivitet, har det meget anerkendte konsulenthus 'Modern Times' udarbejdet 15 tiltag, som med fordel kan sættes i proces
Note
25. januar 2016

Brandingekspert: Danmarks gode ry er i fare

Danmark er ved at miste sit ry som det lille, fredselskende land højt mod nord
Baggrund
20. november 2015

Just do it!

Store brands fokuserer i stigende grad på bæredygtighed, mens mindre virksomheder og politikerne halter bagefter. Politikerne må ikke glemme deres ansvar, formaner eksperter
Store brands fokuserer i stigende grad på bæredygtighed, mens mindre virksomheder og politikerne halter bagefter. Politikerne må ikke glemme deres ansvar, formaner eksperter
Baggrund
11. januar 2014

I en kompleks verden skal virkeligheden være mere virkelig

Uanset om du sælger ideologier, øl eller aviser, så har mulighederne for at kommunikere med aftagerne ændret sig fundamentalt. Gennemsigtigheden, de sociale medier og vores informationsmuligheder gør ikke bare kunden til en kritisk forbruger, men til en reel samtalepartner med producenten. Og det er meget mere værd
Kun brand. It-giganten Google er et af verdens stærkeste brand og har aldrig brugt en krone på reklamer. Omdømmet skabes af produktet, og det kræver en helt anden kommunikation.
Klumme
9. februar 2013

Prisens skønhed

I en krisetid kan det være værd at overveje, hvad der overhovedet får os til at betale en pris, måske endda en høj pris, for en vare, og endda nyde det
I en krisetid kan det være værd at overveje, hvad der overhovedet får os til at betale  en pris, måske endda en høj pris, for en vare, og endda nyde det
Nyhed
22. juni 2012

Sjov med klodser

I en række populære videospil, senest ’LEGO Batman 2: DC Superheroes’, kombinerer danske Lego og britiske TT Games velkendte figurer og universer som Batman, Star Wars, Indiana Jones og Harry Potter med deres egne kerneværdier: Fantasi, læring og sjov
’Det sjove kommer fra oplevelsen af at skabe noget, der manifesterer sig efterhånden, som man leger med klodserne. Det er nøglen til, hvad Lego-leg er, og vi prøver at destillere det i spillene,’ siger spiludvikler Nick Ricks.
Klumme
15. maj 2012

Kritisk kunst blottet for kritik

McDonald’s bliver i hænderne på samfundskritiske kunstnere til ’McDiabetes’. Men hvor samfundskritisk er det lige at være et ekko af statens sundhedskampagner?
McDonald’s bliver i hænderne på samfundskritiske kunstnere til ’McDiabetes’. Men hvor samfundskritisk er det lige at være et ekko af statens sundhedskampagner?
Satire
10. januar 2012

I den grønne zone

Der har været uforholdsmæssig voldsom trængsel i mailboksen, siden Information i sidste uge udskrev en konkurrence om at rebrande den udskældte trængselsring i København. Nu er vinderen fundet

Sider

  • 19. oktober 2007

    Er du glad nu?

    Det er lykken i pilleform, som ændrede vores forhold til sindet for altid. Verdens første og mest udbredte 'lykkepille' fylder 20 år. Her følger 20 ting, du bør vide om Prozac
    Det er lykken i pilleform, som ændrede vores forhold til sindet for altid. Verdens første og mest udbredte 'lykkepille' fylder 20 år. Her følger 20 ting, du bør vide om Prozac
  • Anmeldelse
    16. juli 2021

    Det nye H. C. Andersens Hus går ikke nysgerrigt til forfatteren, men dyrker ham som brand

    Dronningen klippede en papirklipsstrimmel over med H.C. Andersens egen saks, da ’Det nye H.C. Andersens Hus’ for nylig blev indviet i Odense. Forfatter Harald Voetmann har besøgt det storstilede museumsbyggeri, som ikke går nysgerrigt til forfatteren, men fortsætter den odenseanske dyrkelse af HCA som brand
    Odenses kærlighed til H.C. Andersen er ikke gengældt. Man må næsten kalde den ulykkelig. Og ulykkelig kærlighed kan få én til at gøre – eller købe – mange dumme ting.
  • Kommentar
    21. februar 2008

    Ned med himlen

    Danskerne er så pissebange for at blive sat af, at de er med på hvad som helst
    Digteren Michael Strunge tog ordet KOMA og kastede det op i luften og vendte det om. AMOK stod der så. Og i dag sidder befolkningen i koma foran fjernsynet, mens de unge går amok og brænder biler af. Arkiv
  • 17. juli 1999

    Et samfund hinsides apokalypsen

    Det er disse mennesker, vi skal tale om," siger Scott Lash, den britisk-amerikanske sociolog, og slår ud med armen mod en gruppe af unge velklædte mennesker, der befolker lobbyen, som vi har fundet et stille hjørne i...
  • 7. februar 2009

    Manden de ikke kunne slå ihjel

    Mens vi gik og troede, at kulturradikalismen var døende, har Superflex - Danmarks mest succesfulde kunstgruppe - nok engang taget Poul Henningsen under behandling. Og de er ikke alene: Forskningsprojekter til millioner, bogudgivelser, teater, pop, dokumentarfilm. Alle vil have en bid af PH
    Mens vi gik og troede, at kulturradikalismen var døende, har Superflex - Danmarks mest succesfulde kunstgruppe - nok engang taget Poul Henningsen under behandling. Og de er ikke alene: Forskningsprojekter til millioner, bogudgivelser, teater, pop, dokumentarfilm. Alle vil have en bid af PH
  • 18. oktober 2007

    Made in Italy - af kinesere

    'Made in Italy' var i alvorlig krise i 1990'erne. Nu blomstrer den italienske tekstilindustri igen - og det samme gør Chinatown i den norditalienske by Prato. I Italien er globaliseringens udflytning af produktionen blevet til 'indflytning' af kinesisk arbejdskraft
    'Made in Italy' var i alvorlig krise i 1990'erne. Nu blomstrer den italienske tekstilindustri igen - og det samme gør Chinatown i den norditalienske by Prato. I Italien er globaliseringens udflytning af produktionen blevet til 'indflytning' af kinesisk arbejdskraft
  • Kronik
    22. september 2004

    Med refleksion følger forståelse

    Selv om man på samfundsplan kan lave forbud mod reklamer som den for Cult Shaker, er det vigtigt, at man ikke går ind i rollen som reklameoffer. Alternativet er at være bevidst om, hvilke mekanismer der styrer vores relationer til produkter og reklame
  • Kronik
    26. november 2004

    Indiens nye mellemklasse

    Ny bog klandrer den hastigt voksende indiske middelklasse for at benytte sig af korruption og for at vende ryggen til de fattiges landsmænds lidelser