Emne

brands

H&M skal ikke tjene penge på klimakrisen

Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg

15 tiltag der skal sikre, at Aarhus bliver 'the place to be'

I 2017 er Aarhus Europæisk Kulturhovedstad. Hvis smilets by for alvor vil markere sig som et centrum for progressivitet, har det meget anerkendte konsulenthus 'Modern Times' udarbejdet 15 tiltag, som med fordel kan sættes i proces

Brandingekspert: Danmarks gode ry er i fare

Danmark er ved at miste sit ry som det lille, fredselskende land højt mod nord

Just do it!

Store brands fokuserer i stigende grad på bæredygtighed, mens mindre virksomheder og politikerne halter bagefter. Politikerne må ikke glemme deres ansvar, formaner eksperter

I en kompleks verden skal virkeligheden være mere virkelig

Uanset om du sælger ideologier, øl eller aviser, så har mulighederne for at kommunikere med aftagerne ændret sig fundamentalt. Gennemsigtigheden, de sociale medier og vores informationsmuligheder gør ikke bare kunden til en kritisk forbruger, men til en reel samtalepartner med producenten. Og det er meget mere værd

Prisens skønhed

I en krisetid kan det være værd at overveje, hvad der overhovedet får os til at betale en pris, måske endda en høj pris, for en vare, og endda nyde det

Sjov med klodser

I en række populære videospil, senest ’LEGO Batman 2: DC Superheroes’, kombinerer danske Lego og britiske TT Games velkendte figurer og universer som Batman, Star Wars, Indiana Jones og Harry Potter med deres egne kerneværdier: Fantasi, læring og sjov

Kritisk kunst blottet for kritik

McDonald’s bliver i hænderne på samfundskritiske kunstnere til ’McDiabetes’. Men hvor samfundskritisk er det lige at være et ekko af statens sundhedskampagner?

I den grønne zone

Der har været uforholdsmæssig voldsom trængsel i mailboksen, siden Information i sidste uge udskrev en konkurrence om at rebrande den udskældte trængselsring i København. Nu er vinderen fundet

Problematisk produktplacering i TV 2-julekalender

TV 2 balancerer på grænsen af det ulovlige, når virksomheder og brands bliver eksponeret i årets familiejule-kalender ’Ludvig og julemanden’. For knap et år siden blev produkt-placering lovligt på dansk tv, men ikke i programmer, der er rettet mod børn under 14 år. Tv-stationen selv nægter, at der er tale om produktplacering

Sider

Mest læste

  1. 'Made in Italy' var i alvorlig krise i 1990'erne. Nu blomstrer den italienske tekstilindustri igen - og det samme gør Chinatown i den norditalienske by Prato. I Italien er globaliseringens udflytning af produktionen blevet til 'indflytning' af kinesisk arbejdskraft
  2. Det er lykken i pilleform, som ændrede vores forhold til sindet for altid. Verdens første og mest udbredte 'lykkepille' fylder 20 år. Her følger 20 ting, du bør vide om Prozac
  3. Hvad sker der med samfundets traditionelle fællesskaber? Er der i det hypereffektiviserede samfund plads til solidaritet og til mennesker? Inspireret af Velfærdskommissionens rapport søsætter vi her i det nye år en artikelserie om, hvad der sker med fællesskaberne i det postmoderne samfund
  4. Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg
  5. Danskerne er så pissebange for at blive sat af, at de er med på hvad som helst
  6. Vold er der ingen, der kan lide. Det er forkert, et svaghedstegn, det virker ikke, og der er intet, der kan retfærdiggøre at tage det middel i brug. Fred og fordragelighed er det, vi kan lide, og det er nu engang det, man kommer længst med
  7. Ny bog klandrer den hastigt voksende indiske middelklasse for at benytte sig af korruption og for at vende ryggen til de fattiges landsmænds lidelser
  8. Danmarks Radio - og tv har lukket stort set alle programmer om musik og dialog med musiklivet. Årsagen er DR's jagt på popularitet, som avler politisk velvilje i en grad, at overfladiskhed er blevet en kerne i vor tids kulturkoncept. Andre forklaringer kan der ikke være på, at DR lukker alle udsendelser om levende musik