Emne

delebiler

Læserbrev
8. oktober 2021

Delebiler skal ligestilles med andre transportformer, hvis vi skal have færre privatbiler

Hvis flere skal bytte privatbilen ud med en delebil, bør vi ligestille delebiler med andre transportformer og eksempelvis reservere p-pladser, ligesom vi gør med elbiler, skriver direktør for SHARE NOW Danmark, Morten Jakobsen, i dette debatindlæg
Hvis flere skal bytte privatbilen ud med en delebil, bør vi ligestille delebiler med andre transportformer og eksempelvis reservere p-pladser, ligesom vi gør med elbiler, skriver direktør for SHARE NOW Danmark, Morten Jakobsen, i dette debatindlæg
Læserbrev
5. februar 2021

Indtænk delebilordninger i infrastrukturen, når der bygges nye boliger i byen

Vi skal omstille til en byplanlægning med fokus på bæredygtig transportadfærd. Man bør indtænke delebilordninger, når der bygges ny infrastruktur i byen i stedet for traditionel privatbilisme. Det er bedre for bymiljø, økonomi og klima, skriver bestyrelsesmedlem i Københavns Delebiler Tone Høybye i dette debatindlæg
Anders vil ha’ elbil
21. juli 2020

Jeg overvejede en plugin-hybridbil. Indtil jeg opdagede, at den ikke er så grøn igen

AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease
AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease
Læserbrev
4. maj 2019

Brevkassen: Skal jeg købe delebil med min eks?

Vi er lige så umusikalske i vores fællesskab omkring delebilen, som vi var det indbyrdes i de sidste år af vores ægteskab. Nu er den så brudt sammen, og hun har foreslået, at vi køber en ny – sammen
Kommentar
6. juni 2018

Vi har brug for at opgive kampen for og imod bilen

Danmarks grønne omstilling er præget af fantasiløshed. Mens regeringen fremmer salget af private biler, forsøger mange byer at begrænse antallet ved at gøre livet surt for bilister. Resultatet ser vi på overfyldte parkeringspladser og motorvejskøerne ind og ud af byerne. Vi har brug for en revolution, og det er ikke af privatbilismen
Fremadrettet skal vi forestille os en model, hvor bilen selvfølgelig er elektrificeret, men samtidig i langt højere grad ejes gennem fordelagtige delebilsordninger, som måske samtidig giver adgang eller ejerskab til en el-cykel. Det vil give borgerne større mulighed for at bevæge sig nemt, billigt og grønt – uden at de skal få kvaler over, hvordan de skal klare sig uden en bil.
  • Anders vil ha’ elbil
    21. juli 2020

    Jeg overvejede en plugin-hybridbil. Indtil jeg opdagede, at den ikke er så grøn igen

    AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease
    AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease
  • Kommentar
    6. juni 2018

    Vi har brug for at opgive kampen for og imod bilen

    Danmarks grønne omstilling er præget af fantasiløshed. Mens regeringen fremmer salget af private biler, forsøger mange byer at begrænse antallet ved at gøre livet surt for bilister. Resultatet ser vi på overfyldte parkeringspladser og motorvejskøerne ind og ud af byerne. Vi har brug for en revolution, og det er ikke af privatbilismen
    Fremadrettet skal vi forestille os en model, hvor bilen selvfølgelig er elektrificeret, men samtidig i langt højere grad ejes gennem fordelagtige delebilsordninger, som måske samtidig giver adgang eller ejerskab til en el-cykel. Det vil give borgerne større mulighed for at bevæge sig nemt, billigt og grønt – uden at de skal få kvaler over, hvordan de skal klare sig uden en bil.
  • Læserbrev
    8. oktober 2021

    Delebiler skal ligestilles med andre transportformer, hvis vi skal have færre privatbiler

    Hvis flere skal bytte privatbilen ud med en delebil, bør vi ligestille delebiler med andre transportformer og eksempelvis reservere p-pladser, ligesom vi gør med elbiler, skriver direktør for SHARE NOW Danmark, Morten Jakobsen, i dette debatindlæg
    Hvis flere skal bytte privatbilen ud med en delebil, bør vi ligestille delebiler med andre transportformer og eksempelvis reservere p-pladser, ligesom vi gør med elbiler, skriver direktør for SHARE NOW Danmark, Morten Jakobsen, i dette debatindlæg