Emne

delebiler

Indtænk delebilordninger i infrastrukturen, når der bygges nye boliger i byen

Vi skal omstille til en byplanlægning med fokus på bæredygtig transportadfærd. Man bør indtænke delebilordninger, når der bygges ny infrastruktur i byen i stedet for traditionel privatbilisme. Det er bedre for bymiljø, økonomi og klima, skriver bestyrelsesmedlem i Københavns Delebiler Tone Høybye i dette debatindlæg

Jeg overvejede en plugin-hybridbil. Indtil jeg opdagede, at den ikke er så grøn igen

AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease

Brevkassen: Skal jeg købe delebil med min eks?

Vi er lige så umusikalske i vores fællesskab omkring delebilen, som vi var det indbyrdes i de sidste år af vores ægteskab. Nu er den så brudt sammen, og hun har foreslået, at vi køber en ny – sammen

Vi har brug for at opgive kampen for og imod bilen

Danmarks grønne omstilling er præget af fantasiløshed. Mens regeringen fremmer salget af private biler, forsøger mange byer at begrænse antallet ved at gøre livet surt for bilister. Resultatet ser vi på overfyldte parkeringspladser og motorvejskøerne ind og ud af byerne. Vi har brug for en revolution, og det er ikke af privatbilismen

Mest læste

  1. AFSNIT 4: Der bliver i et hug taget 15 procent af familiens private CO2-udslip, hvis Informations journalist får en elbil. Men ladestanderne er en jungle, så han har fået sin egen. Nu mangler bare det vigtigste: elbilen. Men han kunne jo også vælge at korttidsleje, snuppe en plugin-hybrid eller lease
  2. Danmarks grønne omstilling er præget af fantasiløshed. Mens regeringen fremmer salget af private biler, forsøger mange byer at begrænse antallet ved at gøre livet surt for bilister. Resultatet ser vi på overfyldte parkeringspladser og motorvejskøerne ind og ud af byerne. Vi har brug for en revolution, og det er ikke af privatbilismen
  3. Vi skal omstille til en byplanlægning med fokus på bæredygtig transportadfærd. Man bør indtænke delebilordninger, når der bygges ny infrastruktur i byen i stedet for traditionel privatbilisme. Det er bedre for bymiljø, økonomi og klima, skriver bestyrelsesmedlem i Københavns Delebiler Tone Høybye i dette debatindlæg