Emne

Fingerplanen

Læserbrev
19. november 2011

Løser ringen propperne?

De udsultede, allerede fyldte og alt for dyre kollektive trafiksystemer kan ikke umiddelbart bringes til også at rumme bilisterne
Nyhed
10. februar 2009

Regeringen slår hånden af Fingerplanen

Mere bilkørsel og CO2-udslip i Storkøbenhavn skyldes vanrøgt af hovedstadens hæderkronede Fingerplan fra 1947, siger eksperter. Regeringen har senest med sin trafikplan fremmet motorvejsbyggeri, forbudt bompenge og bremset letbanen. Hermed spredes byen mellem fingrene til skade for miljøet
Den gamle Fingerplan for hovedstaden har fået sig en tur gennem vridemaskinen, hvorved fingrene er blevet så unaturligt lange og udflydende, at de mister grebet om trafik og byggeri. Resultatet er trængsel på vejene og røde tali CO2-regnskabet.
Nyhed
10. februar 2009

Der kommer ikke altid en sporvogn til

Regeringen vil have hurtigbusser frem for sporvogne i Storkøbenhavn. Men uden skinnebåren transport på tværs af hovedstadens fingre risikerer Fingerplanen helt at drukne i biler, advares der fra forskerhold
21. januar 2009

Venstre truer trafikplan

Venstres trafikordfører må nu lægge luft til partiets eget magtfulde bagland, efter at Venstres Trafikforumi Hovedstaden har blæst til kamp mod kørselsafgifteri regeringens trafikplan
20. januar 2009

Venstres bagland vil se meget mere asfalt

Flere motorveje straks og glem alt om roadpricing, lyder det fra Venstres bagland i hovedstadsområdet. Et nyt indflydelsesrigt Venstre-forum synes, at regeringens trafikplan er for forsigtig
En række Venstre-politikere er gået sammen i en ny -storkøbenhavnsk trafikmafia-, der går ind for flere motorveje og er imod roadpricing.
Læserbrev
18. november 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
15. november 2008

Færdigbyg Fingerplanen

En ønsket begrænsning af biltrafikken i Hovedstadsområdet bør ikke fokusere på enkeltprojekter, men tage udgangspunkt i en samlet trafikløsning for hele området i overensstemmelse med principperne i Fingerplanen
9. december 1998

Folket bag - langt bag

NÅR DEN FOLKELIGE interesse er mindst, kan politikere slippe afsted med mest. Den mekanisme kunne iagttages i fuld funktion på hovedstadskonferencen i mandags. De to initiativtagere - Københavns socialdemokratiske overborgmester Jens Kramer Mikkelsen og Frederiksbergs konservative borgmester John Winther - havde udstyret konferencen med titlen: Hovedstadsregionen - hvad vil vi med den? Sådan nogle titler skal konferencer vel have i senhalvfemserne...
28. juli 2006

Trafigalt

Trafikpolitik opleves nærmest som en joke i Danmark. Men hvorfor?
9. juni 2007

Fingerfornemmelse for landskab

Umiddelbart inden fejringen af Fingerplanens 60-årsdag deltog Information i en flok landskabsforskeres foredragsekskursion til 'Kongernes Nordsjælland' - for at høre et bud på, hvad vi skal stille op med det åbne land
Umiddelbart inden fejringen af Fingerplanens 60-årsdag deltog Information i en flok landskabsforskeres foredragsekskursion til 'Kongernes Nordsjælland' - for at høre et bud på, hvad vi skal stille op med det åbne land

Sider

  • Nyhed
    10. februar 2009

    Regeringen slår hånden af Fingerplanen

    Mere bilkørsel og CO2-udslip i Storkøbenhavn skyldes vanrøgt af hovedstadens hæderkronede Fingerplan fra 1947, siger eksperter. Regeringen har senest med sin trafikplan fremmet motorvejsbyggeri, forbudt bompenge og bremset letbanen. Hermed spredes byen mellem fingrene til skade for miljøet
    Den gamle Fingerplan for hovedstaden har fået sig en tur gennem vridemaskinen, hvorved fingrene er blevet så unaturligt lange og udflydende, at de mister grebet om trafik og byggeri. Resultatet er trængsel på vejene og røde tali CO2-regnskabet.