Emne

kærlighed

Fordommene står i kø om hvide mænd med unge asiatiske koner, men mange af dem lever i lykkelige ægteskaber

Vi kender alle klichéen om ’købekonen’ fra Asien, men jeg vil gerne udfordre den vestlige opfattelse af romantisk kærlighed som værende det eneste rigtige

Ind at ligge i sprækken i næstsidste afsnit af Gift ved første blik

Barndomstraumer, sex og andet »meget stærkt lim«: Syvende afsnit af verdens bedste ægteskabsdatingprogram er en eksplosion af ærlighed, der efterlader alle bedrevidende parforholdskommentatorer halvkvalt af svar på de spørgsmål, vi har brændt inde med

Parforholdsekspert i ’Gift ved første blik’: »Der er opstået det, man refererer til som tavshed«

Fire typer tavshed har sænket sig over de af DR arrangerede ægteskaber i ’Gift ved første blik’

Femte afsnit af ’Gift ved første blik’ er groft rugbrød til sukkersultne dagdrømmere

Lidt anstrengt kunne man argumentere for, at det er en pointe, at det femte afsnit af ’Gift ved første blik’, hvori parrene flytter sammen, er kedeligt. For parforholdsarbejde er røvsygt – især når det virker

Du og din partner skal først blive urolige den dag, skænderierne stopper

Mange tror, at kærlighed er bedst, når der er ro, regelmæssighed og harmoni. Men vejen til det liv, vi længes efter, går faktisk gennem din og din partners mest fastlåste konflikter

’En lille bog om kærlighed’ løfter sig glimtvis over det småsludrende og uudfoldede

Filosoffen Søren Gosvig Olesen er både velskrivende og skarpsindig. Alligevel bliver man mere blændet end oplyst af hans lille bog om kærlighed

To mennesker på en strand, to hjerter i brand

Et ungt, nygift par må kæmpe med sig selv, klasseforskelle og forstokket seksualmoral i den fine Ian McEwan-filmatisering ’Den dag på stranden’

Mød holdet bag ’Gift ved første blik’: »Der var engang én, der syntes, hans bryllupstale havde været meget sjovere end det, man så på tv«

’Gift ved første blik’ er et af de mest succesfulde danske tv-koncepter i nyere tid og udbredt til hele verden. Men den danske version er stadig bedst. Vi har talt med alle led i produktionskæden for at forstå, hvordan man gør fem ugers ægteskabskaos til godt tv

FOLK

FOLK fra dagens avis

»Har du tænkt dig at date mig for alvor, eller er det her bare et spil for dig?«

Computerspil som ’Super Seducer’ vil lære spilleren at score damer. Men er kærligheden virkelig et spil? Ja, mener eksperter, og det er ikke noget nyt. En rutineret dater, Elisabeth Skou Pedersen, har givet sig i kast med score-computerspil og dating-apps, der gør den udkårne til et point

Sider

Mest læste

  1. Mange tror, at kærlighed er bedst, når der er ro, regelmæssighed og harmoni. Men vejen til det liv, vi længes efter, går faktisk gennem din og din partners mest fastlåste konflikter
  2. Vi kender alle klichéen om ’købekonen’ fra Asien, men jeg vil gerne udfordre den vestlige opfattelse af romantisk kærlighed som værende det eneste rigtige
  3. Fire typer tavshed har sænket sig over de af DR arrangerede ægteskaber i ’Gift ved første blik’
  4. Barndomstraumer, sex og andet »meget stærkt lim«: Syvende afsnit af verdens bedste ægteskabsdatingprogram er en eksplosion af ærlighed, der efterlader alle bedrevidende parforholdskommentatorer halvkvalt af svar på de spørgsmål, vi har brændt inde med
  5. Lidt anstrengt kunne man argumentere for, at det er en pointe, at det femte afsnit af ’Gift ved første blik’, hvori parrene flytter sammen, er kedeligt. For parforholdsarbejde er røvsygt – især når det virker
  6. ’Gift ved første blik’ er et af de mest succesfulde danske tv-koncepter i nyere tid og udbredt til hele verden. Men den danske version er stadig bedst. Vi har talt med alle led i produktionskæden for at forstå, hvordan man gør fem ugers ægteskabskaos til godt tv
  7. ‘Min kone er meget bedre til det sociale’, kan man høre mænd påstå. Problemet kan være, at de selv som mænd og fædre aldrig har forladt sønne-rollen. Dermed afskærer de både sig selv samt deres kone og børn fra mange udviklingsmuligheder
  8. Et ungt, nygift par må kæmpe med sig selv, klasseforskelle og forstokket seksualmoral i den fine Ian McEwan-filmatisering ’Den dag på stranden’