Emne

krydstogtskibe

Krydstogtbranchen tjener penge på at se stort på sundhed, skattebetaling og arbejdsvilkår

Krydstogtindustrien er skyld i 900 tilfælde af corona, alligevel er 922 passagerer på rejse lige nu. Besætningsmedlemmer arbejder under dårlige arbejdsvilkår, og store krydstogtselskaber er i skattely. Derfor bør EU stramme krydstogtindustriens lovgivning, skriver medlem af transportudvalget i Europa-Parlamentet Marianne Vind (S) i dette debatindlæg

Virusbåden: 14 dage i luksus blev afløst af et klaustrofobisk helvede af smittefrygt

Krydstogtskibet Diamond Princess er blevet epicentrum for den frygtede coronavirus og er med sine 218 smittede vært for den højeste koncentration af smittede uden for Kina. Luksusskibet og dets 3.700 passagerer holdes derfor i 14-dages karantæne i den japanske Yokohama-bugt. Blandt de indespærrede er det britiske ægtepar Sally og David Abel, som får tiden til at gå med at livestreame

Tænk, hvis krydstogtskibene aldrig sejlede igen, men blev til kollegier med havudsigt

Tænk, hvor meget højere livskvaliteten ville være i byerne, hvis cruiseskibene en dag bare lagde til, slukkede motorerne, satte en ordentlig kleppert af et strømstik til og placerede et skilt ude på kajen: ’Værelser til leje’, skriver Søren Uttenthal i dette debatindlæg

Krydstogtskibe skaber jobs og forurener langt mindre, end rygtet tilsiger

Vi har verdens strammeste miljøregler for krydstogt i Østersøregionen. Heldigvis. Og målet er en fuldstændig CO2-neutral branche – ikke et forbud mod krydstogtskibe, skriver direktør i CruiseCopenhagen Claus Bødker i dette debatindlæg

Hvorfor ikke bare forbyde krydstogtskibe, København?

Krydstogtskibe forurener helt vanvittigt. Alligevel har Wonderful Copenhagen en hel afdeling, der skal tiltrække dem, mens Københavns Kommune vil investere millioner i at gøre deres tilværelse bare lidt mere grøn. Men hvorfor ikke bare sige ’tak, men ellers tak’ til de store svin?

København overser krydstogtskibenes forurening

Vi mikroregulerer helt ned til biospanden, men vi overser en af de største kilder til forurening, nemlig krydstogtskibe

Mest læste

  1. Krydstogtindustrien er skyld i 900 tilfælde af corona, alligevel er 922 passagerer på rejse lige nu. Besætningsmedlemmer arbejder under dårlige arbejdsvilkår, og store krydstogtselskaber er i skattely. Derfor bør EU stramme krydstogtindustriens lovgivning, skriver medlem af transportudvalget i Europa-Parlamentet Marianne Vind (S) i dette debatindlæg
  2. Vi har verdens strammeste miljøregler for krydstogt i Østersøregionen. Heldigvis. Og målet er en fuldstændig CO2-neutral branche – ikke et forbud mod krydstogtskibe, skriver direktør i CruiseCopenhagen Claus Bødker i dette debatindlæg
  3. Tænk, hvor meget højere livskvaliteten ville være i byerne, hvis cruiseskibene en dag bare lagde til, slukkede motorerne, satte en ordentlig kleppert af et strømstik til og placerede et skilt ude på kajen: ’Værelser til leje’, skriver Søren Uttenthal i dette debatindlæg
  4. Krydstogtskibet Diamond Princess er blevet epicentrum for den frygtede coronavirus og er med sine 218 smittede vært for den højeste koncentration af smittede uden for Kina. Luksusskibet og dets 3.700 passagerer holdes derfor i 14-dages karantæne i den japanske Yokohama-bugt. Blandt de indespærrede er det britiske ægtepar Sally og David Abel, som får tiden til at gå med at livestreame