Emne

legetøj

Barbie bliver kønsneutral: »Det med drenge- og pigetøj, det går jeg ikke så meget op i«

Barbie har altid været i konflikt med sig selv og er i årevis blevet formet af race- og kønspolitiske tendenser. Nu har Barbie-producenten Mattel lanceret en ny serie kønsneutrale dukker, som lader det være op til barnet at bestemme, hvordan dukkerne skal se ud. Vi har bedt en 0. klasse anmelde dem

’Toy Story’ er følelsesmæssigt kryptonit for en legesyg far forladt af voksne børn

Informations filmredaktør græder til mange film, allermest til dem, han er vokset op med — og så til animationsfilm og særligt Pixars ’Toy Story’-trilogi, fordi den handler om at miste

Lad bare dine børn kede sig

Trenden er, at man helst skal aktivere sine børn i sommerferien med masser af planlagte aktiviteter, men de har faktisk godt af at kede sig

’Legetøjet vi er rundet af’ giver én lyst til at finde legoklodserne og Barbiedukkerne frem fra gemmerne

LEGO, Star Wars-figurer og Transformers er blot nogle af hovedpersonerne i Netflix’ på én gang kække og grundige dokumentarfilmserie om det legetøj, mange af os legede med som børn, og som var med til at at forme os

Barbie anno 2016

Mattels realistiske Barbier handler i virkeligheden nok ikke særlig meget om at give børn nogle sunde forbilleder, men om at redde en dukke i eksistentiel krise

Legetøj, der kalder på kærlighed

Den nye Hello Barbie er eksempel på, at hi-tech-legetøj i stigende grad målrettes det enkelte barn ved at opsamle specifik viden om barnet og derigennem vække stærkere følelsesmæssig appel. Ekspert mener, at for meget legetøj forbereder børn til at stå på fabrikken, ikke til at lede eller opfinde fabrikken

Mest læste

  1. LEGO, Star Wars-figurer og Transformers er blot nogle af hovedpersonerne i Netflix’ på én gang kække og grundige dokumentarfilmserie om det legetøj, mange af os legede med som børn, og som var med til at at forme os
  2. Barbie har altid været i konflikt med sig selv og er i årevis blevet formet af race- og kønspolitiske tendenser. Nu har Barbie-producenten Mattel lanceret en ny serie kønsneutrale dukker, som lader det være op til barnet at bestemme, hvordan dukkerne skal se ud. Vi har bedt en 0. klasse anmelde dem
  3. Den nye Hello Barbie er eksempel på, at hi-tech-legetøj i stigende grad målrettes det enkelte barn ved at opsamle specifik viden om barnet og derigennem vække stærkere følelsesmæssig appel. Ekspert mener, at for meget legetøj forbereder børn til at stå på fabrikken, ikke til at lede eller opfinde fabrikken