Woke virksomheder taler til os, som om vi har de samme værdier, og lover, at de kan hjælpe os til at få et bedre, mere frigjort liv i kontakt med vores autentiske selv. Men budskabet er det samme: ’Køb den her dims, så du kan blive lykkelig’, skriver Mikka Tecza i denne klumme
Alle elsker at skrive om de ’woke’ og progressive, men hvis medierne ukritisk videregiver virksomheders fortællinger, bliver de nyttige instrumenter for en strategi, der handler mere om profit end forandring, skriver journalist Mikkel Medom Jørgensen
Landbrug & Fødevarer vil gentænke svineproduktion og kalde skovlen for en spade. Rationalet er, at de unge forbinder ordet ’skovl’ med noget negativt, så hvis man insisterer på at bruge et andet ord, vil de glemme det negative
Så er den gal igen. Med en kage og en enkelt opdatering på Facebook har Inger Støjberg sat hele landet på den anden ende. Reaktionerne har været lige så voldsomme, som de var forudsigelige. Information guider her til de ti trin i en klassisk Støjberg-sag
Reklamerne under Super Bowl er blevet tolket som udtryk for, at de store amerikanske virksomheder nu går i rette med præsident Trump i bedste sendetid. Men hvad nu hvis reklamefolket bare er fulgt med en tid, der med et trylleslag fra Trump er blevet skruet 50 år tilbage?
I 2014 droppede Aarhus sit omstridte slogan ’Danish for progress’, efter at det var blevet hånet og latterliggjort i offentligheden. Men VisitAarhus bruger fortsat det engelske ‘with Aarhus’, når byen skal brande sig internationalt. Vi har spurgt direktør i VisitAarhus Peer H. Kristensen hvorfor
Vi har ringet til The Swedish Number og fik i første hug fat i Erika. Hun er ovenud begejstret for, at hele verden – gennem telefonen – pludselig kommer til Nordsverige
Ringede du mellem april og juni til The Swedish Number, kunne du ikke bare få en sludder med en vilkårlig svensker – du blev også en del af en usædvanlig viral marketingssucces
Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater
De nye eliteforskere skal have x-factor. Men hvor bæredygtigt er det for universiteterne at prioritere de enkeltindivider, der er bedst til at elevator-pitche, skrive ansøgninger og komme i Deadline?
I 2014 droppede Aarhus sit omstridte slogan ’Danish for progress’, efter at det var blevet hånet og latterliggjort i offentligheden. Men VisitAarhus bruger fortsat det engelske ‘with Aarhus’, når byen skal brande sig internationalt. Vi har spurgt direktør i VisitAarhus Peer H. Kristensen hvorfor
Trods forbrugerombudsmandens indgriben endte sagen om urfirmaet Rem Rems selvmordskampagne mere til gavn for firmaet og dets reklamebureau end for det selvmordsforebyggende arbejde. Det ligner et mønster
Woke virksomheder taler til os, som om vi har de samme værdier, og lover, at de kan hjælpe os til at få et bedre, mere frigjort liv i kontakt med vores autentiske selv. Men budskabet er det samme: ’Køb den her dims, så du kan blive lykkelig’, skriver Mikka Tecza i denne klumme
Den efterhånden hårdt trængte mexicanske præsident, Vicente Fox, har store problemer med at overbevise en uvillig kongres til reformer. Og imens politikerne står stille, har kidnapperne travlt
Alle elsker at skrive om de ’woke’ og progressive, men hvis medierne ukritisk videregiver virksomheders fortællinger, bliver de nyttige instrumenter for en strategi, der handler mere om profit end forandring, skriver journalist Mikkel Medom Jørgensen
Det er moralsk forkert at nægte smukke mennesker retten til at lukrere på deres sexethed, men samtidig skaber forestillingen om ligestillet sex en undertrykkende begærstvang for kvinder. Frem for at overfokusere på indre og naturlige værdier bør vi indse, at sex er et marked, hævder britisk sociolog
Unge med indvandrer baggrund er udpeget som dem, der skal pleje fremtidens ældre. For Shamis, Khatra og Maria fra hhv. Somalia og Chile har Hjemmeplejen været en positiv måde at lære danskerne bedre at kende på