Emne

marketing

Medierne vil så gerne være ’woke’, at de lader sig udnytte af smarte virksomheder

Alle elsker at skrive om de ’woke’ og progressive, men hvis medierne ukritisk videregiver virksomheders fortællinger, bliver de nyttige instrumenter for en strategi, der handler mere om profit end forandring, skriver journalist Mikkel Medom Jørgensen
Anmeldelse

Vi kalder dyrene noget nuttet og fortsætter med at behandle dem som svin

Landbrug & Fødevarer vil gentænke svineproduktion og kalde skovlen for en spade. Rationalet er, at de unge forbinder ordet ’skovl’ med noget negativt, så hvis man insisterer på at bruge et andet ord, vil de glemme det negative

Fra kage til hyldest til selvsving: De 10 faser i en klassisk Støjberg-finte

Så er den gal igen. Med en kage og en enkelt opdatering på Facebook har Inger Støjberg sat hele landet på den anden ende. Reaktionerne har været lige så voldsomme, som de var forudsigelige. Information guider her til de ti trin i en klassisk Støjberg-sag
Kulturanalysen

De ’politiske’ reklamer under Super Bowl siger desværre mere om udfordringerne i det nye Amerika, end de peger på vores redningsmænd

Reklamerne under Super Bowl er blevet tolket som udtryk for, at de store amerikanske virksomheder nu går i rette med præsident Trump i bedste sendetid. Men hvad nu hvis reklamefolket bare er fulgt med en tid, der med et trylleslag fra Trump er blevet skruet 50 år tilbage?

’Det bedste slogan for Aarhus er Aarhus’

I 2014 droppede Aarhus sit omstridte slogan ’Danish for progress’, efter at det var blevet hånet og latterliggjort i offentligheden. Men VisitAarhus bruger fortsat det engelske ‘with Aarhus’, når byen skal brande sig internationalt. Vi har spurgt direktør i VisitAarhus Peer H. Kristensen hvorfor

’Det viser Sverige som et åbent land’

Vi har ringet til The Swedish Number og fik i første hug fat i Erika. Hun er ovenud begejstret for, at hele verden – gennem telefonen – pludselig kommer til Nordsverige

Det store svenske telefonkup

Ringede du mellem april og juni til The Swedish Number, kunne du ikke bare få en sludder med en vilkårlig svensker – du blev også en del af en usædvanlig viral marketingssucces

Red Bull er blevet kunstnerisk stueren

Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater

Forskere skal have x-factor

De nye eliteforskere skal have x-factor. Men hvor bæredygtigt er det for universiteterne at prioritere de enkeltindivider, der er bedst til at elevator-pitche, skrive ansøgninger og komme i Deadline?

Udfordringens selvhørm

Når den falske positivitet tager livet af kritikken

Sider

Mest læste

  1. I 2014 droppede Aarhus sit omstridte slogan ’Danish for progress’, efter at det var blevet hånet og latterliggjort i offentligheden. Men VisitAarhus bruger fortsat det engelske ‘with Aarhus’, når byen skal brande sig internationalt. Vi har spurgt direktør i VisitAarhus Peer H. Kristensen hvorfor
  2. Trods forbrugerombudsmandens indgriben endte sagen om urfirmaet Rem Rems selvmordskampagne mere til gavn for firmaet og dets reklamebureau end for det selvmordsforebyggende arbejde. Det ligner et mønster
  3. Thomas Bergsøe, 70 *Hvor mærkværdigt det end lyder i nutidens øren, var der faktisk en del mennesker, som i 1970’erne troede på, at Danmark inden for overskuelig fremtid ville overgå til en anden samfundsform, hvor kollektivet snarere end pengene bestemte...
  4. Trods krise med interne brydninger, usundt arbejdsklima og uvis institutionel fremtid, kan DR's kor og symfoniorkester præsentere et livfuldt program Musikliv Mens Danmarks Radio som helhed plages af krisestemning på alle planer, kan et af institutionens flagskibe sætte alle sejl til i en jubilæumssæson med fokus på kvalitet...
  5. Den efterhånden hårdt trængte mexicanske præsident, Vicente Fox, har store problemer med at overbevise en uvillig kongres til reformer. Og imens politikerne står stille, har kidnapperne travlt
  6. Børnenes postmand Per passer ikke ind i de moderne produktivitetskrav og pensioneres, mens en ny global idévirus spreder sig på Internettet Verdenskompas Årets store ide har været ideen om, hvordan store ideer spreder sig...
  7. Landbrug & Fødevarer vil gentænke svineproduktion og kalde skovlen for en spade. Rationalet er, at de unge forbinder ordet ’skovl’ med noget negativt, så hvis man insisterer på at bruge et andet ord, vil de glemme det negative
  8. DET NYE FISKETORV i København søges i disse dage banket op med al den marketing, der kan købes for et stort budget. Storcentret er med sine mange forretninger, biografer, restauranter og caféer lidt af en satsning, en udfordring til det danske shopping- og biografmiljø...