Thomas Treos stil er et levn fra en før-#MeToo-tid, hvor man brugte betegnelser som »locker room talk« for det, vi i dag kalder sexisme. Musikanmelderen kritiseres aktuelt for at anmelde et værk, han selv er en del af. Måske skulle hans nye chefredaktør bruge anledningen til en alvorssnak med ham om kulturkritik
Informations store musikanmelder Lars Villemoes er død. Fra begyndelsen i 1981 interesserede han sig for nybruddene, og hans skrift kan læses som en kamp for at musikken, kulturen og dermed samfundet skal have plads til de skæve eksistenser. Og han inspirerede en teenager fra Holbæk til at skrive musikanmeldelser. I dag er han Informations musikredaktør
Kvalificerede anmeldelser er vigtige, fordi de kan sætte et værk ind i en musikhistorisk kontekst. Det mener musikredaktør hos streamingtjenesten Tidal, Jonas Kleinschmidt
Savner du andre steder end aviserne at få filmkritik eller inspiration til, hvad der rykker på kunstscenen? Vi guider til de bedste steder inden for de store kunstarter
Elektronikken har været en skuffelse for os. Den har vist sig at give for lidt modstand. Den har vist sig at være alt for behjælpelig med bevidstløs kopiering. Her er fire enere, der har brugt elektronikken til det modsatte
De sociale medier har ikke dræbt musikanmelderen. Behovet for en kompetent kritiker, der kan sortere i alt det hurtige fanhysteri og fælde en faglig dom, er større end nogensinde
Thomas Treos stil er et levn fra en før-#MeToo-tid, hvor man brugte betegnelser som »locker room talk« for det, vi i dag kalder sexisme. Musikanmelderen kritiseres aktuelt for at anmelde et værk, han selv er en del af. Måske skulle hans nye chefredaktør bruge anledningen til en alvorssnak med ham om kulturkritik
De sociale medier har ikke dræbt musikanmelderen. Behovet for en kompetent kritiker, der kan sortere i alt det hurtige fanhysteri og fælde en faglig dom, er større end nogensinde