Reklamebranchen fremmer materialisme og forbrugerisme og skader indsatsen mod klimakrisen ved sin markedsføring af klimaskadelige produkter, konkluderer en ny undersøgelse
Allerede før Black Friday var danskerne ude at skrue op for forbruget. Til gengæld er der grænser for, hvor meget de ønsker at skrue op for CO2-beskatningen. En situation tilsyneladende i pagt med regeringens holdning
Engang var det den ældre generation, der grundet deres erfaringer udstrålede visdom og stabilitet, men vores generationers overforbrug har gjort, at nu om dage er det de unge mennesker, der repræsenterer eftertankens visdom, skriver forfatter Bo Thyge Bisgaard i dette debatindlæg
Traditionen om, at børn skal forære hinanden billigt, udueligt plastiklegetøj til fødselsdage, bidrager til overforbrug og miljøbelastning. Vi lærer vores børn at bruge og smide væk, skriver far til to Jon Berg Kjellman i dette debatindlæg
Arbejderne har ikke længere en fælles identitet. Nu er vi alle gjort til forbrugere. Men bliver vores forbrug bevidstgjort og kritisk, kan det blive en fællesidentitet for massen, der skaber modvægt til den herskende klasse, skriver social- og sundhedsassistent Jonas Palm i dette debatindlæg
Tøjforbrug er en del af klimakampen. Bæredygtigt tøj associeres ofte med dyre, lokalproducerede, økologiske designvarer. Men det handler mere om at købe mindre og vedligeholde tøjet miljørigtigt
Kan man overhovedet tillade sig at bruge 10.000 på mad om måneden for to voksne og to børn, når der er folk, der lever for langt mindre – og folk, der sulter i andre lande?
Et liv i luksus er den ultimative drøm for det moderne menneske. Den har fortrængt den aristokratiske idé om ære og den religiøse idé om fromhed. Det er den virkelige trussel mod vores samfund
Tøjforbrug er en del af klimakampen. Bæredygtigt tøj associeres ofte med dyre, lokalproducerede, økologiske designvarer. Men det handler mere om at købe mindre og vedligeholde tøjet miljørigtigt
Traditionen om, at børn skal forære hinanden billigt, udueligt plastiklegetøj til fødselsdage, bidrager til overforbrug og miljøbelastning. Vi lærer vores børn at bruge og smide væk, skriver far til to Jon Berg Kjellman i dette debatindlæg
Engang var det den ældre generation, der grundet deres erfaringer udstrålede visdom og stabilitet, men vores generationers overforbrug har gjort, at nu om dage er det de unge mennesker, der repræsenterer eftertankens visdom, skriver forfatter Bo Thyge Bisgaard i dette debatindlæg
Reklamebranchen fremmer materialisme og forbrugerisme og skader indsatsen mod klimakrisen ved sin markedsføring af klimaskadelige produkter, konkluderer en ny undersøgelse
Allerede før Black Friday var danskerne ude at skrue op for forbruget. Til gengæld er der grænser for, hvor meget de ønsker at skrue op for CO2-beskatningen. En situation tilsyneladende i pagt med regeringens holdning
Det lyder besnærende, at det kommende ReFood supermarked vil dæmme op for madspild ved at sælge kasserede varer fra detailhandlen. Men reelt løser man ikke problemet med madspild, man udnytter blot konsekvenserne af et langt større problem: overproduktion af fødevarer
Et liv i luksus er den ultimative drøm for det moderne menneske. Den har fortrængt den aristokratiske idé om ære og den religiøse idé om fromhed. Det er den virkelige trussel mod vores samfund