Østrigs onde samvittighed, filmskaberen Ulrich Seidl, slår til igen med portræt af en fiktiv falleret slagerstjerne, der forsøger at dulme sin og sit publikums længsler med tung druk, betalingssex og klæbrig popmusik
Kristina Stoltz’ realisme brænder i kvindekrøniken ’For evigt’ igennem med eftertryk. Men det er de få passager, som syrer godt væk fra virkeligheden, der gør størst indtryk
’Quichotte’ er den 73-årige forfatters måske sjoveste og mest absurde roman til dato.
Men under parodierne og de litterære lege gemmer sig et dystopisk portræt af en nation uden moral
Såvel sand som blod er kulsort i den dramatiske scenografi, der skaber rammen om Anja Behrens’ skarptskårne og vedkommende klassikeropsætning af Kaj Munks ’Ordet’ på Aarhus Teater
Hvorfor afvise realismen, når man vil tale til sin samtid? Vel fordi vi lever i urealistiske tider, i tider, hvor det, der på nogen måde føles sandsynligt, og det, som faktisk sker, er gledet fra hinanden
Morten Papes anden roman ’Guds bedste børn’ er en fiktiv fortælling om virkelig vold, der løfter hans rå realisme og dens indbyggede sociale kritik til et nyt litterært niveau
Det er vigtigt at sætte spørgsmålstegn ved vores virkelighed, mener Lisa Joy og Jonathan Nolan, der står bag den roste tv-serie ’Westworld’. I anledning af anden sæsons sidste afsnit har Information mødt de to verdensbyggere, der på én gang forsøger at gøre op med fake news, advare mod totalitarisme og smugle universelle budskaber og sandheder ind i deres fiktion. Har man ikke set anden sæson af serien, advares man hermed mod at læse videre
Mange på venstrefløjen ser Bjarne Corydon som kapitalisten, der opgav de socialdemokratiske idealer og solgte ud af de fælles værdier. Men det siger mest af alt noget om venstrefløjens manglende forståelse for det, der er realiteterne i den danske økonomi, siger Corydon fra sin nye position som chefredaktør på Børsen
Morten Papes anden roman ’Guds bedste børn’ er en fiktiv fortælling om virkelig vold, der løfter hans rå realisme og dens indbyggede sociale kritik til et nyt litterært niveau
Østrigs onde samvittighed, filmskaberen Ulrich Seidl, slår til igen med portræt af en fiktiv falleret slagerstjerne, der forsøger at dulme sin og sit publikums længsler med tung druk, betalingssex og klæbrig popmusik
Den filmiske hyldest af H.C. Andersen begynder uheldigt med Rumle Hammerichs Unge Andersen, der drukner sin hovedperson i magisk realisme og et kunstlet tidsbillede
Kristina Stoltz’ realisme brænder i kvindekrøniken ’For evigt’ igennem med eftertryk. Men det er de få passager, som syrer godt væk fra virkeligheden, der gør størst indtryk
Trafficking, terror, og narkohandel. Faktiske begivenheder danner rammen om tidens krimier. Men ofte bliver samfundskritikken påklistret og virkelighedens ofre reduceret til pynt på plottet