Emne

reklame

Vi drukner i reklamer. Men på Nørrebro i København gjorde en mand ved navn Jørgen oprør

En »indvoldsorm, der borer hjernen ud på folk«, kaldte Poul Henningsen i sin tid reklamer. I dag virker kampen mod dem tabt – næsten

Kviklånsaftalen er et tiltrængt opgør med gældspiraler og personlige tragedier

Aftalen om kviklån er et hårdt og tiltrængt politisk indgreb mod en ublu låneform, der slynger almindelige mennesker ud i forfærdelige gældsspiraler med store personlige konsekvenser til følge

Rune Lykkeberg: Politiske annoncer bør forbydes på sociale medier

Twitter driver ligesom de andre techgiganter en forretning, der underminerer de idealer, de hylder. Men deres forbud mod politiske annoncer kan blive begyndelsen til store forandringer, skriver chefredaktør Rune Lykkeberg i dette debatindlæg

Lakserytteren, Fie Laursen og andre influencere kan på sigt overhale de traditionelle medier

YouTube-stjernernes magt og publikum vokser eksplosivt. En af de mest indflydelsesrige herhjemme, Lakserytteren, hævder, at han laver public service. Men reelt er der tale om en uansvarlig sammenblanding af journalistisk formidling og reklame, skriver mediejournalist Lasse Jensen i dette debatindlæg

»Der skal skiftevis komme noget let, noget sjovt, noget eftertænksomt og noget, man kan græde til. Tænk på det som musik«

Emotionelle reklamefilm fylder mere og mere. For bedre at forstå hvordan de virker, er vores journalist sammen med reklamefilminstruktør Asger Leth gået i dybden med hans reklame for TV 2, »Alt det vi deler«, og har spurgt ham, hvad der teknisk set gør, at hun begynder at græde samme steder — hver gang

’Sadvertising’ får hele verden til at græde

Nogle reklamefilm rammer på få minutter noget i os, der bringer tårer frem i øjnene. Tåreperserreklamerne er designet til at trykke på de rigtige knapper, og gennem de sidste ti år er de begyndt at fylde mere og mere, siger forsker. To instruktører lukker os ind i maskinrummet bag de rørende reklamer

I en tid, hvor selv Nationalmuseets direktør græder på tv ...

Gråd er en kropslig reaktion, der er så knyttet til normer, forventninger og kulturel spejling og repræsentation, at den snarere end at vise vores ægte og autentiske følelser, spejler den tid, der grædes i. Og for tiden grædes der – meget. Kulturredaktionen går i den kommende tid på opdagelse

Staten og medierne skovler penge ind på spil og ignorerer, at der kommer flere ludomaner

Tobaks- og spiritusreklamer er forbudt på tv, men fjernsynet bugner af reklamer for farlige, afhængighedsskabende spil. Jeg forstår det godt, men forstår det alligevel ikke

DF's nye kampagne er ren heksejagt

Dansk Folkeparti har med deres nye reklameplakater ramt bunden. For slagsordene »Smid tørklædet og meld dig ind i Danmark« er en national heksejagt
Anmeldelse

Dansk Folkepartis efterårskampagne er deres bedste siden den med hunden

Dansk Folkepartis nye reklamekampagne demonstrerer, at partiet giver plads til det sælsomme, og vi kan ikke lade være at tale om den, skriver Informations faste tegner i Moderne Tider i sin anmeldelse

Sider

Mest læste

  1. De ansvarlige myndigheder bekæmper frygten på dine vegne ved at udvide enhver tænkelig kontrol, du selv bekæmper den gennem selvkontrol dagen igennem og ved om aftenen at lade dig belønne med en katastrofefilm, der ender godt
  2. ... slet ikke, hvis han også er astrolog! Dagens kronik hudfletter astrologien, hvis stjerneklare vanvid hver dag underholder tusinder af uge- og dagbladslæsere Tro & Filosofi I 1499 opskræmte astrologen Johannes Stöffler tyskerne med, at en ny syndflod ville over-svømme Europa februar 1524...
  3. Fotokunsten har altid været kilde til et seismografisk blik på tiden. Noget, der har gjort fotokunstens rolle indenfor samtidskunsten helt markant og med tiden godtaget som en integreret del af kunstscenen. Stockholm kan lige nu byde på tre store fotoudstillinger, der uden optisk bedrag retter linsen mod deres samtid
  4. Blidt svæver de henover himlen, de store skyhvaler. Som et symbol på al den ubændige opfindsomhed, der kendetegner den moderne verden. Fra storhedstiden i 1920'rne og 1930'rne, hvor folk rejste over Atlanten i den største grad af luksus til vore dages forsøg på at udvikle en miljøvenlig transportform Jamen, du skal jo forestille dig en kæmpemæssig luksusliner, et Titanic med franske kokke, sovekabiner og spisesaloner, som er over 150 meter lang og så flyver den bare gennem luften...
  5. ... så hold op med at bekymre dig og nyd livet
  6. Integrationshistorie. Efter Første Verdenskrig satte Danmark en stopper for indvandringen af polske roepiger. I dag har Lolland igen sendt bud efter hjælp, og i Nakskov er det polske læger, der holder liv i drømmen om de små sygehuse
  7. Thomas Bergsøe, 70 *Hvor mærkværdigt det end lyder i nutidens øren, var der faktisk en del mennesker, som i 1970’erne troede på, at Danmark inden for overskuelig fremtid ville overgå til en anden samfundsform, hvor kollektivet snarere end pengene bestemte...
  8. Faderhuset charmer sig ind med stegt flæsk og grillfester i Bandholm. Og byen kan godt favne sekten, siger beboerne. Værre er det, at de legende børn er forsvundet fra gaderne. Men måske er det ikke så dårligt at blive en by for dem på over 40 år