Emne

reklame

DF's nye kampagne er ren heksejagt

Dansk Folkeparti har med deres nye reklameplakater ramt bunden. For slagsordene »Smid tørklædet og meld dig ind i Danmark« er en national heksejagt
Anmeldelse

Dansk Folkepartis efterårskampagne er deres bedste siden den med hunden

Dansk Folkepartis nye reklamekampagne demonstrerer, at partiet giver plads til det sælsomme, og vi kan ikke lade være at tale om den, skriver Informations faste tegner i Moderne Tider i sin anmeldelse

Center for Vild Analyse: Følelser kommer udefra

Kinderæg handler om begær. Det har vi længe vidst. Men nu viser det sig, at de også handler om angst
Idédebat

Facebook er kun toppen af isbjerget

Nettet er fuldt af tjenester og publikationer, der bruger præcis de samme metoder som Facebook til at tilegne sig folks personlige data. Der findes allerede tilgængelige gratisværktøjer, man kan beskytte sig med. Men det store slag bliver at få gjort lovgivningen mod dataovervågning effektiv

Det er først racistisk, hvis en brun dreng ikke må iføre sig en trøje med en abe

... for det vil være et udtryk for, at omverdenen stadig tænker på ham som en

Sådan brugte politikerne facebookreklamer under kommunalvalget

Facebook har givet helt nye muligheder for at ramme bestemte målgrupper med bestemte politiske budskaber. Det udgør en potentiel fare for demokratiet, har kritikken lydt i forbindelse med det amerikanske præsidentvalg og Brexit-afstemningen. Men i Danmark står det tilsyneladende ikke så slemt til

Liberal Alliance er på Facebook-vælgerjagt hos De Konservative

Facebook gør det muligt at målrette sit politiske budskab til lige præcis den målgruppe, man ønsker at nå. I de seneste dage har Liberal Alliance været på vælgerjagt hos deres regeringspartner i De Konservative, mens en socialdemokratisk byrådskandidat går efter Enhedslisten-vælgere. Det viser Informations indsamling af reklamer fra brugeres Facebook-feeds

Fanget i reklamernes omklamrende net

Det reklamefri rum hører fortiden til: Ny teknologi og manglende regulering har gjort det muligt for virksomheder at plastre hele livet til med reklamer, der skal få os til at købe mere. Ny bog undersøger den amerikanske markedsføringsindustri og dens stræben efter den totale kommercialisering.
Medier i Kina

Hvis vi skal skrive en lang artikel om dit produkt, koster det 250.000 kroner

Midt imellem censur og krisetilstande for traditionelle medier i Kina har et nyt digitalt medie fundet sin egen niche. Elephant Magazine har lavet en forretning ud af at skrive om kinesisk kultur og historie – journalisten placerer diskret en RIO Breezer i sin artikel om alkoholkultur

Sider

Mest læste

  1. Dansk Folkepartis nye reklamekampagne demonstrerer, at partiet giver plads til det sælsomme, og vi kan ikke lade være at tale om den, skriver Informations faste tegner i Moderne Tider i sin anmeldelse
  2. Kinderæg handler om begær. Det har vi længe vidst. Men nu viser det sig, at de også handler om angst
  3. De ansvarlige myndigheder bekæmper frygten på dine vegne ved at udvide enhver tænkelig kontrol, du selv bekæmper den gennem selvkontrol dagen igennem og ved om aftenen at lade dig belønne med en katastrofefilm, der ender godt
  4. Dansk Folkeparti har med deres nye reklameplakater ramt bunden. For slagsordene »Smid tørklædet og meld dig ind i Danmark« er en national heksejagt
  5. Flere og flere reklamer er forsynet med lyd og billeder, der bevæger sig. Uanset om vi vil det eller ej, sniger de sig ind i vores hjerner, som fra urtiden er programmeret til at reagere på den slags sansepåvirkning. Fred er blevet en luksus, kun de færreste har adgang til
  6. Salget af Viagra er firdoblet på otte år, og stadig flere med normal rejsningsevne bruger de små blå til at sætte ekstra fut i indsatsen på lagnerne. Udviklingen er udtryk for en generel samfundsudvikling, hvor stadig flere raske søger at fremme egne præstationsevner ved hjælp af lægemidler, lyder det fra forskere og Etisk Råd, der advarer om en patientliggørelse af befolkningen I den lille gavebutik i det 5-stjernede hotel i Beijing er T-shirts med billeder af Den Kinesiske Mur stillet op ved siden af små pilleglas på hylderne...
  7. ... for det vil være et udtryk for, at omverdenen stadig tænker på ham som en
  8. Det er altid gået lidt for godt i reklamebranchen. Mistænkeligt godt. En hurtig branche med masser af penge og sprudlende kreativitet, spændt ud i et felt mellem business og kunst. Men hverken kunstverden eller erhvervslivet vil rigtig kendes ved den