Tiden er ved at løbe fra Københavns ambitiøse mål om at blive verdens første CO2-neutrale hovedstad i 2025. Det vil kræve, at langt flere dropper bilen. Miljø- og teknikborgmesteren er parat til at gå langt for at få det til at ske
Alle bilister i storbyen kan ikke bare droppe bilen og tage cyklen eller toget. Mange københavnere har brug for bilen til at få en hverdag med arbejde, børn og andre gøremål til at gå op, skriver afdelingschef i bilistorganisationen FDM i dette debatindlæg
Som Helle Thorning-Schmidts erfaringer med ’betalingsringen’ viser, er roadpricing en stor opgave, både teknisk og pædagogisk. Derfor bør en principbeslutning indgå i regeringsforhandlingerne
Allerede inden fremlæggelsen af anbefalingerne fra Trængselskommissionen har politikere lagt afstand til et forslag om roadpricing. Den store berøringsangst i forhold til roadpricing skyldes, at det at lægge restriktioner på biltrafik er som at ødelægge en frihedsdrøm, mener eksperter
27,5 mia. kroner fra regeringens togfond vil give den kollektive togtrafik et markant løft. Det er alle enige om. Men hvis man for alvor skal flytte danskerne fra bil til tog, er det ikke nok at gøre togene bedre, mener kritikere
Regeringen har ikke planer om at indføre roadpricing, og det ærgrer både Concito og Det Økologiske Råd. Selv om roadpricing ifølge eksperter ikke er den direkte vej til CO2-reduktion, kan det på sigt få stor betydning, mener organisationer
Debatten om den kommende betalingsring raser, og politikerne støtter sig til de forskere, der kan understøtte deres holdninger. I Venstre bliver der primært lyttet til DTU, og hos S og SF er det forskerne fra RUC, der bliver foretrukket
Danskerne åbne over for både roadpricing og betalingsringe omkring de store byer af miljø-hensyn. Ingeniør-foreningen opfordrer politikerne til at komme i gear
Venstres trafikordfører må nu lægge luft til partiets eget magtfulde bagland, efter at Venstres Trafikforumi Hovedstaden har blæst til kamp mod kørselsafgifteri regeringens trafikplan
Tiden er ved at løbe fra Københavns ambitiøse mål om at blive verdens første CO2-neutrale hovedstad i 2025. Det vil kræve, at langt flere dropper bilen. Miljø- og teknikborgmesteren er parat til at gå langt for at få det til at ske
Et afstumpet massefænomen
27. JAN. - Når fokus er på miljø og trafik, trænger den protestantiske bondeanger af og til gennem den tjekkede overflade, som de fleste ynder at signalere...
Allerede inden fremlæggelsen af anbefalingerne fra Trængselskommissionen har politikere lagt afstand til et forslag om roadpricing. Den store berøringsangst i forhold til roadpricing skyldes, at det at lægge restriktioner på biltrafik er som at ødelægge en frihedsdrøm, mener eksperter