Julens sange er smukke, men hvis de bliver iscenesat med for stor patos, kan de være svære at håndtere. Informations skribenter vil frem til den 24. december kaste sig ud i kulturtilbud, de ellers havde forsvoret, de nogensinde skulle udsætte sig selv for, og i dag er Kristian Villesen taget til julekoncert med DR Pigekoret
’Skoene ved floden’ er et mærkværdigt musikteaterværk om krig af Ulla Koppel og Anders Koppel – digtet ud fra eventyrlig sorg og musikalsk drøm i en beskeden scenografi med de smukkeste animationsfilm. Skabt ud fra et håb om en bedre verden
Mungo Parks teaterforestilling ’At lære at dø’ med to unge og overvældende gode skuespillere er et vellykket bud på en hverdagsfortælling om at gøre noget for klimaet. Midt i skoletimen. Lige nu
’Kunsten at være okay’ på Nørrebro Teater skaber et lækkert eskapismeshow af navlepilleri og selvynk. Det kunne være sjovt, hvis ikke teksterne var så klichéagtige. For de otte skuespillere er skønne og besnærende musikalske
Danske kunstnere har lidt under coronakrisen. Det fastslås med syvtommersøm i ny omfattende undersøgelse præsenteret af Dansk Kunstnerråd. Mange professionelle kunstnere har mistet deres levebrød, men skaberkraften og håbet for fremtiden består
Maskør Thomas Foldberg kan forme skuespillere om til trolde, lave næser større eller modellere et væskende sår midt i ansigtet. Men han synes ikke, at han nogensinde gør nogen grimmere
Vendsyssel Teater præsenterer ny dansk dramatik under titlen ’Tæt Tåge’. Stykket, der er lidt lang tid om at komme i gang, gør brug af et scenedesign, som bogstavelig talt indhyller publikum i en tåget og uigennemskuelig verden. Det univers er både dragende og dejligt forvirrrende
Hvis Det Kgl. Teater skulle have et opera-es i ærmet, så kom med det nu! Efter Tjajkovkijs Spar Dame kan det kun gå fremad
Opera
Det Kgl. Teaters Gamle Scene er pyntet op som en biograf fra begyndelsen af forrige århundrede...
Uheldet forfulgte også ’Lulu’ under premieren. Og selv om Jens Albinus var en fabelagtig forfører af den skønne, unge Danica Curcic, så blev forestillingen en pinlig oplevelse
Maskør Thomas Foldberg kan forme skuespillere om til trolde, lave næser større eller modellere et væskende sår midt i ansigtet. Men han synes ikke, at han nogensinde gør nogen grimmere