Kærligheden lyser i Thomas Bendixens storladne iscenesættelse af aidsforestillingen ’Arven’, der er stærkere end manuskriptet. Ungt, desperat, energisk – og med oprigtige skuespillere, der på Skuespilhuset stråler af sex- og livslyst
I Kyiv kæmper et teaterensemble for at finde ny mening med deres rolle på et teater, der både er et åndehul fra krigen og en del af frontlinjen i ukrainernes kamp for at værne om det sprog og den identitet, som Putin siger, de ikke har
Det faste ensemble på Det Kongelige Teater synger på sidste vers. Er det et problem eller løsningen på et problem? Vi spørger den ansvarlige skuespilchef, en ensembleskuespiller, en teaterdirektør fra Aarhus Teater og formanden for Dansk Skuespillerforbund
Musikdramatikken lokker. ’Miss Saigon’ på Det Ny Teater er flot, men mangler en bærende idé, mens ’Dracula’ er en opløftende oplevelse på Aarhus Teater med forjættende musik af Marcus Aurelius Hjelmborg for Den Jyske Operas Kor
Hævnens nødvendighed dunker i Asta Augusts voldsomme puls over for Lotte Andersens forfærdede skikkelse i opgøret mellem datter og mor i ’Elektra’ på Husets Teater
Astrid Elbo og Sebastian Kloborg er besættende stærke dansere med psykologisk interessant nærvær i barnløshedsforestillingen ’I AM GOLD’. Men forestillingen på Betty Nansen Teatret hæmmes af et langstrakt plot med gentagelser
Et skønt og skørt udvalg af historien og mytologiens faldne autokrater er i Aalborg blevet til en stilistisk enkel, men rå, blodig og insisterende forestilling om splittelsen mellem magt og menneske og historiens gentagelse
Kærligheden lyser i Thomas Bendixens storladne iscenesættelse af aidsforestillingen ’Arven’, der er stærkere end manuskriptet. Ungt, desperat, energisk – og med oprigtige skuespillere, der på Skuespilhuset stråler af sex- og livslyst
Den første og den sidste opera. Monteverdis tidlige værk blev sidste forestilling på Gamle Scene, inden Det Kongelige Teater midlertidigt måtte lukke ned. Nu kan man høre den på teatrets hasteimproviserede hjemmeside
Teaterforestillingerne ’Som brødre’ på Grob og den hjerteskærende ’Zinkdrengene’ på Husets Teater handler begge om mænd, der slås og slår ihjel – og om kvinder, der elsker dem og sørger over dem. Og sorgen klæber sig fast i tilskuerens sind
Mungo Parks teaterforestilling ’At lære at dø’ med to unge og overvældende gode skuespillere er et vellykket bud på en hverdagsfortælling om at gøre noget for klimaet. Midt i skoletimen. Lige nu
Musikdramatikken lokker. ’Miss Saigon’ på Det Ny Teater er flot, men mangler en bærende idé, mens ’Dracula’ er en opløftende oplevelse på Aarhus Teater med forjættende musik af Marcus Aurelius Hjelmborg for Den Jyske Operas Kor
Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen har fået succes med at lave teater, der tager udgangspunkt i alle deres pinligste og grimmeste sider. De vil gerne være ligeglade med, hvad andre tænker, men skal de være helt ærlige, elsker de godt nok applausen efter tæppefald
Emma Sehested Høeg skaber i kunstnerduoen How To Kill a Dog et forrygende feministisk modbillede til klichédrømmen om den villige Lolita. Deres ’Lolita for altid’ på Østerbro Teater er fænomenal