Emne

thriller

Anmeldelse

Mit liv som pendler er bedre end Liam Neesons

Informations filmredaktør mener, at han kunne have skrevet en bedre film om sin hverdag ombord på et tog end Jaume Collet-Serras fantasiløse spændingsfilm, ’Sidste stop’, der har Liam Neeson i hovedrollen som pendler

USA bygger på frihedsidealer, men undertrykker mennesker, der bor i nationen

Taylor Sheridan mener, at han som historiefortæller har et ansvar for at beskæftige sig med emner, der betyder noget. Information har talt med den amerikanske manuskriptforfatter og filminstruktør, som er aktuel med thrillerdramaet ’Wind River’, der foregår i et indianerreservat og handler om voldtægt, erobring og undertrykkelse af både mennesker og identitet

Underholdende og bidsk økothriller om magtfulde mænd, der misbruger mennesker

Polske Agnieszka Holland har helt bogstaveligt en høne at plukke med de såkaldte autoriteter, som hverken har hjerte eller hjerne til at kere sig om mennesker og dyr, i sin nye film, den sorthumoristiske og temmeligt usædvanlige økothriller ’Spoor’

I bombesprængningernes tid

Milano gnistrer af stemning i Giorgio Fontanas politiske thriller, ’En lykkelig mands død’, der desværre skæmmes af et fladt sprog og en meget jævn spændingskurve

Endnu en thrillerserie om kvindedrab er totalt for meget – og det er en lettelse

Man kunne tro, at markedet for seriemorder-thrillere med dårligt vejr og psykisk martrede detektiver var ved at være dækket, men ’Rellik’ – en ny britisk af slagsen – vender bøtten og opruller sin drabelige historie bagfra. Det gør ikke klicheerne mindre iøjnefaldende, men måske er det for det bedste, at de er så nemme at få øje på
Anmeldelse

Filmatisering af Jo Nesbøs ’Snemanden’ burde være god. Det er den ikke

Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film

Der er intet formildende over volden i den spanske thriller ’May God Save Us’

Den europæiske storby er en stegende hed eksplosionsdigel i spanske Rodrigo Sorogoyens svedige seriemorderjagt ’May God Save Us’

Mest læste

  1. Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
  2. Informations filmredaktør mener, at han kunne have skrevet en bedre film om sin hverdag ombord på et tog end Jaume Collet-Serras fantasiløse spændingsfilm, ’Sidste stop’, der har Liam Neeson i hovedrollen som pendler
  3. Taylor Sheridan mener, at han som historiefortæller har et ansvar for at beskæftige sig med emner, der betyder noget. Information har talt med den amerikanske manuskriptforfatter og filminstruktør, som er aktuel med thrillerdramaet ’Wind River’, der foregår i et indianerreservat og handler om voldtægt, erobring og undertrykkelse af både mennesker og identitet
  4. Man kunne tro, at markedet for seriemorder-thrillere med dårligt vejr og psykisk martrede detektiver var ved at være dækket, men ’Rellik’ – en ny britisk af slagsen – vender bøtten og opruller sin drabelige historie bagfra. Det gør ikke klicheerne mindre iøjnefaldende, men måske er det for det bedste, at de er så nemme at få øje på
  5. Polske Agnieszka Holland har helt bogstaveligt en høne at plukke med de såkaldte autoriteter, som hverken har hjerte eller hjerne til at kere sig om mennesker og dyr, i sin nye film, den sorthumoristiske og temmeligt usædvanlige økothriller ’Spoor’
  6. Den europæiske storby er en stegende hed eksplosionsdigel i spanske Rodrigo Sorogoyens svedige seriemorderjagt ’May God Save Us’
  7. Milano gnistrer af stemning i Giorgio Fontanas politiske thriller, ’En lykkelig mands død’, der desværre skæmmes af et fladt sprog og en meget jævn spændingskurve