Emne

tøj

Vi skal købe mindre tøj og passe bedre på det, vi allerede har

Tøjforbrug er en del af klimakampen. Bæredygtigt tøj associeres ofte med dyre, lokalproducerede, økologiske designvarer. Men det handler mere om at købe mindre og vedligeholde tøjet miljørigtigt

Vi bruger slet ikke 30-40 procent af vores tøj – husk det på Black Friday

Når så meget af vores tøj alligevel synker hen i glemsel, kan vi lige så godt nøjes med kun at købe de gode stykker. Selv på en Black Friday

Kære kunde, pak dine fordomme væk

Der kommer et generationsskifte på arbejdsmarkedet, og der kommer til at være flere, der ikke ligner hr. og fru Jensen. Derfor bliver vi nødt til at acceptere hinanden, som vi har valgt, at vores egen krop skal se ud. Og ikke hvordan andre synes, den skal se ud

Det er først racistisk, hvis en brun dreng ikke må iføre sig en trøje med en abe

... for det vil være et udtryk for, at omverdenen stadig tænker på ham som en

Aktive Forbrugere bryder tavshed efter svindelsag: ’Betydelig uenighed’

Foreningen Aktive Forbrugere udsender en pressemeddelelse, der bakker en bortvist og politianmeldt sekretariatschef op. Samtidig mener Aktive Forbrugere at have udført arbejde for de penge, ngo’en Clean Clothes kræver tilbagebetalt fra foreningen
Den finske kanon

Det er de færreste, der kender Maija Isola. Men alle kender Marimekko

Maija Isolas mønstre er nærmest blevet synonym med finsk tekstiltryk. I spidsen for Marimekko var hun med til at give det underkendte kunsthåndværk status med eksperimenterende stoftryk, som rakte langt ud over Finlands grænser

Drengene kalder sig for hypebeasts, og deres hobby er at samle på dyrt tøj

Status, fællesskab og profit. Det er det, der driver de unge drenge, der betegnes som ’hypebeasts’. Traditionelt har tøjdesignerne henvendt sig til kvinder, men nu er teenagedrenge blevet en købestærk og ukritisk målgruppe. Dyre, sjældne mærkevarer er blevet samlerobjekter, og for mange af drengene er det prisen og ikke udseendet, der er det afgørende

Tøjsalget falder og falder, og ingen ved helt hvorfor

I næste uge åbner Københavns modeuge, men tøj er ikke, hvad det har været. Måske er tøj bare ved at gå af mode

Billedsprog: Køen i gaden

Tøjfejl

Skal bh og trusse matche?

Mest læste

  1. Tøjforbrug er en del af klimakampen. Bæredygtigt tøj associeres ofte med dyre, lokalproducerede, økologiske designvarer. Men det handler mere om at købe mindre og vedligeholde tøjet miljørigtigt
  2. Status, fællesskab og profit. Det er det, der driver de unge drenge, der betegnes som ’hypebeasts’. Traditionelt har tøjdesignerne henvendt sig til kvinder, men nu er teenagedrenge blevet en købestærk og ukritisk målgruppe. Dyre, sjældne mærkevarer er blevet samlerobjekter, og for mange af drengene er det prisen og ikke udseendet, der er det afgørende
  3. Der kommer et generationsskifte på arbejdsmarkedet, og der kommer til at være flere, der ikke ligner hr. og fru Jensen. Derfor bliver vi nødt til at acceptere hinanden, som vi har valgt, at vores egen krop skal se ud. Og ikke hvordan andre synes, den skal se ud
  4. ... for det vil være et udtryk for, at omverdenen stadig tænker på ham som en
  5. I næste uge åbner Københavns modeuge, men tøj er ikke, hvad det har været. Måske er tøj bare ved at gå af mode
  6. Maija Isolas mønstre er nærmest blevet synonym med finsk tekstiltryk. I spidsen for Marimekko var hun med til at give det underkendte kunsthåndværk status med eksperimenterende stoftryk, som rakte langt ud over Finlands grænser