Emne

trængselsafgifter

Artikler
Klumme
24. februar 2012

Road Show

Tag på rundfart med ’Sødt sagt’. Får du ringen for ørerne, så trøst dig med, at det går over igen
Tag på rundfart med ’Sødt sagt’. Får du ringen for ørerne, så trøst dig med, at det går over igen
Baggrund
23. februar 2012

Omegnsborgmestres kovending slog betalingsringen ihjel

Under VK-regeringen talte sammenslutning af S-omegnsborgmestre om en betalingsring som eneste effektive løsning på hovedstadens trængselsproblemer. Men i den seneste tids debat har selvsamme borgmestre været blandt de mest markante kritikere. Det blev afgørende for ringens endeligt
Nyhed
11. februar 2012

Fem stemmer mod betalingsringen

I byer som Stockholm, Oslo og London reducerer trængselsafgifter både biltrafik og køtid, og den miljøundersøgelse, som blev lavet i januar, konkluderede, at en betalingsring i København, der følger Københavns kommunegrænse inklusive Amager, vil betyde 91.000 færre bilture pr. døgn. Vi har spurgt fem kritikere af ringen, hvorfor de egentlig er så kritiske
Trafikken. Hvis nogen oplever, at der er trængsel i København, så skyldes det noget andet end antallet af biler, siger Ventres trafikordfører, Martin Geertsen.
Nyhed
10. september 2011

Regeringen sikrer væksten - i bilkøer

Væksten i hovedstadens biltrafik æder sig ind på byens og landets økonomiske vækst, fordi borgerne holder i kø. Men trods valgets mantra om at genskabe vækst bekæmper regering nu forslagene om at løse problemerne med trængsel – herunder sit eget hidtidige forslag
Trafikkaos ved Søerne i København. Regeringen tordner imod S- SF's forslag om en betalingsring omkring København, selvom et regeringsudvalg i 2008 fremlagde den som den eneste løsning på hovedstadens trafik- og miljøproblemer.
Nyhed
7. juli 2011

Storbyernes kamp mod syndfloden

København er en af de storbyer, der i netværket C40 vil levere ambitiøse klimaløsninger. 'Det er storbyerne, vi skal knytte vort håb til, og København er i front,' siger international rådgiver. Men nogle gange skyller klimaforandringerne de smukke ord ud i kloakken
Det voldsomme skybrud lørdag druknede store dele af København. Her er Lersø Parkallé på Østerbro.
Læserbrev
9. september 2009

For 10 milliarder luftforurening

Radikale Venstre har fremlagt et finanslovsforslag. Det er vores bud på, hvordan Danmark kan komme ud af en økonomisk krisetid uden at lide for store menneskelige, miljømæssige og økonomiske tab. En del af vores finanslovsforslag er en vækstpakke med bæredygtige trafikinvesteringer, der ikke bare råber motorvej, motorvej, og mere motorvej. Der er behov for en revolution i transporten. Den skal være effektiv, og det skal kunne betale sig at køre grønt
9. december 2008

Regeringens trafikplan kan give boom i bilpark

Det nye i regeringens transportplan er, at man nu for alvor prøver at skåne klimaet. Det gamle er, at der stadig skal bygges masser af motorveje. Og det helt store spørgsmål er, om Danmark vil drukne i biler, når de begynder at falde i pris. Det forudser flere trafikforskere
I regeringens nye trafikplan vil man sænke registreringsafgiften på biler. Det vil sandsynligvis betyde et boom i den danske bilpark og dermed mangel på parkeringsplader i de store byer, mener forskere.
19. november 2008

En transformeret grøn Fogh?

Det er nye tider, når Anders Fogh Rasmussen nu erkender tidligere fejl og taler om behovet for en grøn skattereform
Det er nye tider, når Anders Fogh Rasmussen nu erkender tidligere fejl og taler om behovet for en grøn skattereform
18. november 2008

Oppositionens 12 energikrav til Fogh

Er statsministeren grøn i både tale og handling? Efter Anders Fogh Rasmussens grønne tale på Venstres landsmøde søndag, har oppositionen opstillet 12 krav til ministeren.
Er statsministeren grøn i både tale og handling? Efter Anders Fogh Rasmussens grønne tale på Venstres landsmøde søndag, har oppositionen opstillet 12 krav til ministeren.
16. september 2008

EU er storbyernes redning

Fra regeringen forlyder det nu, at der inden udgangen af september kommer et udspil om intelligent trafikinvestering. Men vi har efterhånden lært, at København og landets andre store byer ikke skal regne med hjælp fra regeringen, når det handler om planlægningen af den trafikale infrastruktur og mobiliteten mellem storbyer
EU har med en redegørelse om byernes udfordringer på transportområdet taget et vigtigt skridt i forhold til at sætte ind over for den stigende forurening og trængsel i trafikken, som storbyerne står over for

Sider