Emne

trafikpolitik

Trafikpolitikere afviser at ophæve afgiften for Storebæltsforbindelsen

Der er ikke megen opbakning at hente hos de tre store partiers trafikordførere for dagens kronikør, der ønsker afgifterne på Storebæltsbroen ophævet

Regeringens trafikpolitik kører klimaet i nødsporet

Med billigere storebæltsafgift, højere hastighedsbegrænsning og større motorveje vil regeringen gøre det nemmere at være bilejer. Men forslagene øger CO2-udledningen og reducerer ikke trafikpropperne, forklarer eksperter. Trafikpolitik er blevet ideologikamp, mener Foreningen af Danske Motorejere, der ønsker klimavenlig bilafgift og mere fornuft

Transportministeren: Klima er ikke mit bord

Ole Birk Olesen mener ikke, der er et modsætningsforhold mellem en transportpolitik, der øger antallet af biler i Danmark, og en stærk klimapolitik. Det er bare ikke ham, der skal lave den

Hovedstadens klassedelte trafikinvesteringer

Læserbrev

Tunnelsyn på bæltet

EU-støtten til Femern Bælt-forbindelsen bliver langt mindre end ventet, og Scanlines vil fortsætte med at tage kunder. De dårlige nyheder burde få politikerne til at indrømme, at økonomien er skrøbelig – og at forbindelsen frem for alt er en politisk beslutning, siger kritikere. Men monumenter, som ikke skal finansieres her og nu, har det med at gøre politikere optimistiske

Femern-forbindelsens kritikere sværtes af Christiansborg

Stort set intet i Femerns trafikprognoser kan holde til et nærmere eftersyn. Men embedsmændene er tavse af frygt for karrieren, og de private rådgivere tier med tanke på kommende kontrakter. Alle andre i debatten forsøges undermineret med personangreb

Trafiktomgang

Hvordan synes regeringen mon selv, det går? Man skal vist være højtlønnet spindoktor for at sige noget rigtigt pænt

Regeringens togplan får kun lille klimaeffekt

27,5 mia. kroner fra regeringens togfond vil give den kollektive togtrafik et markant løft. Det er alle enige om. Men hvis man for alvor skal flytte danskerne fra bil til tog, er det ikke nok at gøre togene bedre, mener kritikere

Pimp min cykelsti

Godt nyt for malingindustrien! Trafikmafiaen har netop givet 172 mio. kr. til nye supercykelstier. Ud over flere hundrede kilometer malingstriber kan cyklisterne se frem til nye cykelpumper og fodstøtter. Det er da super

Hurra - nattog til spotpris

Forligspartierne vil alt for meget med alt for få midler. I bestræbelsen på at gøre mange glade, risikerer man, at ingen kommer til at kunne mærke forskel

Sider

Mest læste

  1. På torsdag er det 10 år siden, Danmark blev landfast med resten af Skandinavien. Efter 40 års venten og 17 års politiske slagsmål åbnede Øresundsbroen mellem Malmø og København, der i dag har vist sig at være en kæmpe trafikal succes. Det var præcis det, vi frygtede, siger bromodstanderne
  2. Stop for motorveje og styrk den kollektive trafik, lyder regeringens trafikpolitik, men først skal der lige bygges 350 km ekstra motorvej DERUDAF Et fintmasket spindelvæv af motorveje er ved at lægge sig over landet...
  3. Den 20. februar er det 50 år siden, den amerikanske senator Joseph McCarthy gav signal til en heksejagt, der skulle rense det amerikanske samfund for ukorrekte holdninger. Tusinder fik ødelagt deres liv, mens kultur og fremskridt blev ofre på frygtens og konformitetens alter Jeg har her i min hånd en liste på 205 personer, som var kendt af udenrigsministeren som værende medlemmer af det kommunistiske parti, og som ikke desto mindre stadig arbejder i og former politikken i Udenrigsministeriet...
  4. NÅR DET HANDLER om at sikre menneskenes trivsel, naturens beståen og miljøets bæreevne er gode råd dyre. Også selv om megen mediespalteplads i de seneste uger er blevet brugt på at formidle den påstand, at problemerne knap nok er der...
  5. Kyedog abortloven 10. juni - Flemming Kyed glemmer i Folk den 9. juni, en af fremtidens hyppigt forekommende patienttyper i det Koch'ske sundhedssystem: den aborterede - han, som kun "er til ulejlighed for sundhedsvæsenet" én gang...
  6. Med billigere storebæltsafgift, højere hastighedsbegrænsning og større motorveje vil regeringen gøre det nemmere at være bilejer. Men forslagene øger CO2-udledningen og reducerer ikke trafikpropperne, forklarer eksperter. Trafikpolitik er blevet ideologikamp, mener Foreningen af Danske Motorejere, der ønsker klimavenlig bilafgift og mere fornuft
  7. Der er ikke megen opbakning at hente hos de tre store partiers trafikordførere for dagens kronikør, der ønsker afgifterne på Storebæltsbroen ophævet
  8. NÆPPE VAR meddelelsen sluppet ud om, at direktørerne for henholdsvis ScandLines/Cat-link og Mols-Linien var nået til enighed om at slå pontonerne sammen og flytte hele energifræset op til Sjællands Odde, før det konservative medlem af Folketingets Trafikudvalg, Brian Mikkelsen, var klar med en udtalelse om, at der straks måtte bygges motorvej mellem Holbæk og Vig...