Emne

webaviser

Medierne står historisk svagt, nu hvor coronakrisen skal dækkes. Og de tør ikke tale om det

Overalt er kvalitetsmedierne hårdt trængt af ændrede medievaner og tab af annoncekroner. Journalisterne selv har svært ved at tale om, hvor grelt det faktisk står til. Det kan få konsekvenser for de politiske kampe, der vil følge i halen på krisen, skriver klummeskribent Åsa Linderborg i dette debatindlæg

Vi anmelder: Enhedslistens ugentlige enighedsmøde på podcast og andre partipolitiske medier

Vi anmelder her partiernes egne medieproduktioner

I avisdødens gab

Det bliver dyrere og dyrere at holde avis, efterhånden som flere og flere vælger abonnementerne fra. Konsekvensen kan let blive, at avislæsning kun er den velbjergede befolkning forundt

Alternativets nye medie anbefaler insekter i køkkenet og virtual reality til virkeligheden

Ordet ’altivisten’ er en sammenblanding af en alternativist, aktivist og alkymist. Ordet findes ikke på dansk, men ’Urban Dictionary’ definerede det som et menneske, »der konstant og som en besat anvender ting, som ikke anses for at være mainstream, eller finder på et alternativ med det ene formål at være anderledes.«

Skal aviser overleve på rabiate holdninger?

Berlingskes bloggere og debattører skaber igen og igen overskrifter med kontroversielle meninger. Forsvarere kalder debatmodellen det mest positive, der er sket i avisbranchen i flere år, mens kritikerne mener, at avisen vasker hænder ved at tjene penge på rabiate holdninger, som de fraskriver sig det redaktionelle ansvar for

Dagbladene vil stække DR – men kan det redde dem fra faldet?

DR og TV 2 skal holde sig til radio og tv og droppe netjournalistikken, mener dagbladene, der anklager public servicestationerne for at være konkurrenceforvridende. Men eksperter mener ikke, et svækket DR og TV 2 vil kunne redde dagbladenes økonomi – det vil kun gøre os alle mindre oplyste

Denne historie går ikke verden rundt

Webaviserne er fyldt med artikler om danske begivenheder og personer, som har fået international opmærksomhed. Selv om vi ikke er store, vil vi gerne læse om, at vi er store, og det er udtryk for en karakteristisk dansk kombination af storhedsvanvid og mindreværdskompleks

Mest læste

  1. Overalt er kvalitetsmedierne hårdt trængt af ændrede medievaner og tab af annoncekroner. Journalisterne selv har svært ved at tale om, hvor grelt det faktisk står til. Det kan få konsekvenser for de politiske kampe, der vil følge i halen på krisen, skriver klummeskribent Åsa Linderborg i dette debatindlæg
  2. Det bliver dyrere og dyrere at holde avis, efterhånden som flere og flere vælger abonnementerne fra. Konsekvensen kan let blive, at avislæsning kun er den velbjergede befolkning forundt
  3. ’Altivisten’ hedder Alternativets nye medie, der er et lille skridt tilbage til fortidens partimedier
  4. Webaviserne er fyldt med artikler om danske begivenheder og personer, som har fået international opmærksomhed. Selv om vi ikke er store, vil vi gerne læse om, at vi er store, og det er udtryk for en karakteristisk dansk kombination af storhedsvanvid og mindreværdskompleks
  5. Berlingskes bloggere og debattører skaber igen og igen overskrifter med kontroversielle meninger. Forsvarere kalder debatmodellen det mest positive, der er sket i avisbranchen i flere år, mens kritikerne mener, at avisen vasker hænder ved at tjene penge på rabiate holdninger, som de fraskriver sig det redaktionelle ansvar for
  6. Vi anmelder her partiernes egne medieproduktioner