Filip Lau

Seneste artikler af
Filip Lau
  • Boksen der ændrede verden

    A.P. Møller-Mærsk er ikke det første rederi, der har tjent stort på at transportere våben i containere - faktisk var Vietnam-krigen gennembruddet for den container-skibsfart, der er en betingelse for forbruget i vores post-knapheds-samfund, skriver Camilla Mehlsen og Filip Lau i et uddrag fra den nye bog 'Globalisterne'
  • Kommercielt er godt

    Generationen omkring de 30 har aflivet janteloven og favnet det kommercielle, siger programchef på TV2 Zulu, 32-årige Palle Strøm
  • En ny slags analfabeter

    SMS er kendt som dillen for teenagere – især piger. Men den voksne generation er langsomt ved at blive fuldbefarne SMS-brugere. Det er de nødt til
  • Danske priser halter bagud

    Med frigivelsen af prisdannelsen og et stort udbud af nye ydelser kan de lave danske SMS-priser snart være historie
  • Det kan også lave kaffe

    Teleselskaberne er i fuld gang med at gøre Internettet mobilt. De mener, vi skal glæde os til nye muligheder når vi hele tiden er online. Men hvor fantastisk er 24 timers trafikradio?
  • Skal vi lege fokusgruppe?

    Teleselskabernes forsøg på at markedsføre det mobile Internet spænder fra det kyniske til det særprægede
  • Hvem f... er Holger?

    100 forretningsfolk troede, de skulle høre om kunderelationer og Internet – men de tog fejl. I stedet fik de et foredrag om kvantemekanik
  • Tyskland fører hackerkrig mod USA

    Den tyske indenrigsminister erklærer krig mod nynazistiske hjemmesider i USA
  • Tyskland erklærer (info-)krig

    I mandags erklærede Tyskland krig mod USA. Tirsdag trak de klogeligt truslen tilbage. En ny type krig på netværkssamfundets præmisser har set dagens lys

Sider

Mest læste
  1. Fremtidens krig er spooky. For mens forskere på den ene side kan nå til enighed om, at krig i høj grad vender tilbage til middelalderlige tilstande med småkrige og krige i byzoner, hvor smart elektronisk isenkram ikke er meget bevendt, er teknologien på den anden side ved at overhale os indenom...
  2. Fascinationen af biler har fået os til at bygge byer designet til effektiv og hurtig transport, ind og ud af bykernen. Resultatet er byer bygget til fart, men ikke til fordybelse og deltagelse
  3. Teleselskaberne er i fuld gang med at gøre Internettet mobilt. De mener, vi skal glæde os til nye muligheder når vi hele tiden er online. Men hvor fantastisk er 24 timers trafikradio?