Gudrun Hagen

  • Anmeldelse
    4. juli 2015

    Kønsforvirring og krigstraumer

    Nikoline Werdelin er tilbage med en historisk tragi-komedie inspireret af virkelige hændelser i 1700-tallets Køben-havn og særligt pga. gode replikker og blændende skue- spil forenes vedkom-mende alvor flot med plat underholdning
  • Anmeldelse
    12. juni 2015

    Kålhoveder og kulturklichéer

    Daloons forårsruller blev reklamekult med sloganet ’De ligger godt i maven’, og det er der nu kommet et humoristisk og musikalsk dokudrama ud af
  • Anmeldelse
    10. oktober 2013

    Dansehallerne ser rødt

    Der er moderne dans i det røde felt for store og små. Det bliver både forførende, gribende og humoristisk. Men også lidt lukket om sig selv
  • Anmeldelse
    24. september 2013

    Mørk klassiker med masser af lir

    Det er et overordentligt smukt show, vi er vidne til i Skuespilhusets storslåede rammer, når Dostojevskijs dystre klassiker ’Onde ånder’ gejles op med alle sejl sat. Tre og en halv time er dog lang tid med lir og kaos uden mål og med
    Visuelt blæses vi bagover af en flydende og effektfuld omstrukturering af scenerummet forestillingen igennem. Blandt andet præsenteres et imponerende samfunds-hierarki i tre etager.
  • Anmeldelse
    13. august 2013

    Den smukke Dorian og den tunge elefant

    I hudfarvede tights og bar overkrop sveder de og trækker vejret, så det kan høres gennem Keith Jarrets inderlige klavertoner
    De pensionerede balletprinser Nikolaj Hübbe (tv.) og Alexander Kølpin (liggende som elefantmanden) har for deres alder en imponerende fysik, men i balletten er vægten lagt på det karaktermæssige.
  • Anmeldelse
    9. august 2013

    Mennesket som flokdyr

    ’Købmanden i Venedig’ med den jødiske Shylock, der kræver et pund kød i pant fra en skyldner, hvis gælden ikke indfries, er et universelt drama om hævn over for kærlighed og tolerance. Mesterligt aktualiseret af Tilmann Köhler i en kompromisløs opsætning
    ’Købmanden i Venedig’ med den jødiske Shylock, der kræver et pund kød i pant fra en skyldner, hvis gælden ikke indfries, er et universelt drama om hævn over  for kærlighed og tolerance. Mesterligt aktualiseret af Tilmann Köhler i en kompromisløs opsætning
  • Anmeldelse
    5. august 2013

    Liv og glade dage på Kronborg

    Shakespeare’s Globe Theatres lille tourtrup er ikke bange for at underholde i deres opførelse af den klassiske tragedie ’King Lear’. Uprætentiøs folkelig appel og glimt i øjet er i højsædet, mens dramaet på liv og død kommer i anden række
  • Anmeldelse
    10. juli 2013

    Nordbrandt, den sjove surmuler

    Danskheden revses i idylliske rammer, når Det Flydende Teater gør kærligt grin med brokkerøven Henrik Nordbrandt på Furesøen. Digteren fremstår dog en tand for ufarlig i denne hyggelige musikalske collage
    Det Flydende Teater på Furesøen.
  • Anmeldelse
    6. juli 2013

    Ét-benet tinsoldat på tå

    Den standhaftige tinsoldat på Tivolis Pantomimeteater er med Dronning Margrethes scenografi blevet en munter farvelade af levende legetøj, kække sceneskift og eventyrligt drama.
    Foto: Annett Ahrends

Sider

  1. Anmeldelse
    19. februar 2013

    Menneskets Sisyfos-eksistens

    De to ventende vagabonder gør, hvad de kan for at få tiden til at gå. Samuel Becketts tragikomiske syn på den menneskelige natur står lyslevende i en stramt komponeret opsætning af ’Mens vi venter på Godot’
  2. Anmeldelse
    26. november 2012

    ’Nøddeknækkeren’ er ikke ond nok

    Ideen om at lade ’Nøddeknækkeren’ foregå med Tivoli som ramme er smukt forløst. Dog savner man lidt mere pondus hos de onde i eventyrballetten og et levende orkester
  3. Anmeldelse
    12. juni 2015

    Kålhoveder og kulturklichéer

    Daloons forårsruller blev reklamekult med sloganet ’De ligger godt i maven’, og det er der nu kommet et humoristisk og musikalsk dokudrama ud af