Gunnar Boye Olesen

Artikler

Sider

  1. Kommentar
    16. september 2021

    Vælger vi sol- og vindenergi, gør vi omstillingen grønnere end med atomkraft

    Nej tak til atomkraft. Det er både for dyrt, risikabelt og langsomt at omstille til. Hvis vi ønsker at gøre noget godt for klimaet, skal vi satse på vind- og solenergi, som vi ovenikøbet er gode til at generere, skriver politisk koordinator hos miljøorganisationen VedvarendeEnergi Gunnar Boye Olesen i dette debatindlæg
    Sammenlignet med sol- og vindkraft er atomkraft langt dyrere og langsommere, skriver Gunnar Boye Olesen i denne kommentar.
  2. Kommentar
    12. marts 2022

    Rusland tjener stort på eksport af atomkraft. Derfor skal sanktionerne også gælde den

    Rusland er verdensførende, når det gælder eksport af atomkraftværker, og landet eksporterer også atombrændsel til både USA og EU. Den eksport bør vores boykot omfatte. Ikke alene på grund af krigen i Ukraine, men også fordi der er bedre vedvarende alternativer, skriver politisk koordinator i Vedvarende Energi Gunnar Boye Olesen i dette debatindlæg
    Rusland er verdensførende, når det gælder eksport af atomkraftværker, og landet eksporterer også atombrændsel til både USA og EU. Den eksport bør vores boykot omfatte. Ikke alene på grund af krigen i Ukraine, men også fordi der er bedre vedvarende alternativer, skriver politisk koordinator i Vedvarende Energi Gunnar Boye Olesen i dette debatindlæg
  3. Kommentar
    20. maj 2019

    Svenskerne indførte flyafgifter i 2018, og nu flyver de mindre. Vi bør følge trop

    Sidste år steg udledningerne fra flybranchen fire procent i Danmark, samtidig med at de stagnerede i Sverige. Klimafgifter på flyrejser er svære at komme uden om i en seriøs klimapolitik, skriver Gunnar Boye Olesen og Thomas Meinert Larsen i dette debatindlæg
    Sidste år steg udledningerne fra flybranchen fire procent i Danmark, samtidig med at de stagnerede i Sverige. Klimafgifter på flyrejser er svære at komme uden om i en seriøs klimapolitik, skriver Gunnar Boye Olesen og Thomas Meinert Larsen i dette debatindlæg
  4. Læserbrev
    19. marts 2021

    Drop planer om højere fartgrænser – det vil øge både klimabelastning, støj og forurening

    Vejdirektoratet hæver snart fartgrænserne fra 110 til 130 km/t på blandt andet Djurslandsmotorvejen, fordi man belejligt vurderer at samfundets besparelser er signifikante, mens klima- og miljøbelastningen er så minimal, at man ikke engang vil undersøge det, skriver Kurt Søe, Liv Gro Jensen og Gunnar Boye Olesen i dette debatindlæg