Hjælp til information.dk

Det skulle helst ikke være alt for svært at bruge information.dk. Men nogle ting driller alligevel. Derfor har vi her samlet nogle af de hyppigst stillede spørgsmål og svar. Vi håber det hjælper dig på vej

Jeg skal oprette mig som bruger, men kan ikke huske mit abonnementsnummer

Du sender en mail til abonnement@information.dk, så hjælper vi dig så hurtigt som vi kan. Husk at skrive din leveringsadresse, så vi kan finde dig i systemet.

Jeg leder efter en artikel i jeres digitale avisarkiv, men kan ikke finde den. Hvad gør jeg forkert?

For at søge i vores digitale avisarkiv skal du være abonnent og være oprettet som bruger på information.dk - og være logget ind. Se andetsteds på denne side hvordan du gør det. Vores digitale avisarkiv tilgås nemmest via vores apps til smartphone eller tablet, eller via e-avisen på din computer. E-avisen finder du i menuen i øverste højre hjørne. Du kan også vælge avisarkiv i samme menu. Her skal du bruge det sædvanlige søgefelt. Vær opmærksom på, at aviser fra før 2005 er indscannet fra microfilm og at dine søgeord derfor ikke altid genkendes i den søgbare tekst. Avisen vil med sikkerhed kunne findes, men det kan være nødvendigt at forsøge med andre søgeord, bladre årgange igennem – og tålmodighed.

Jeg vil gerne flytte min avis, men siden ser ikke ud som den plejer. Hvad gør jeg?

Du skal først og fremmest være logget ind på din brugerkonto på information.dk (har du ikke oprettet sådan én, så gør du det ved at klikke på "log ind" øverst i højre hjørne på forsiden af information.dk og derefter på "opret konto"). Har du allerede en konto klikker du bare på "log ind" og indtaster din mail samt din adgangskode. Når du er logget ind, skal du klikke på "Mit abonnement" og så kan du ændre i leveringen.

Jeg er flyttet og har ændret folkeregisteradresse, men avisen kommer ikke. Hvorfor?

Vores system er ikke tilknyttet folkeregistret, derfor er det vigtigt at du enten selv går ind på din brugerkonto og ændrer adressen (se ovenfor) eller giver os besked ved at skrive en mail til abonnement@information.dk.

Jeg har fået ny mailadresse, men I registrerer stadig min brugerkonto ved min gamle mail. Hvornår gør I noget ved det?

Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe, men det er nemmest og hurtigst, at du klarer det selv. Hvis du ønsker at ændre din mail, adgangskode eller andre brugerkontooplysninger, så skal du logge ind med den mailadresse, du brugte, da du oprettede kontoen. Herefter klikker du på "Mit abonnement" øverst i højre hjørne af sitet. Det tager dig til en side, hvor du kan ændre dine oplysninger.

Jeg vil gerne opdatere min brugerprofil med et nyt billede og en beskrivelse af, hvem jeg er. Hvad gør jeg?

Log ind og klik på ”Min brugerside” i menuen i øverste højre hjørne på forsiden af information.dk, så kan du ændre dine oplysninger.

Er det muligt at have flere brugerkonti tilknyttet det samme abonnementsnummer, så hele min husstand har adgang til alt indholdet på information.dk?

Det er muligt at tilknytte sit abonnementsnummer til to brugerkonti og på tværs af de to konti benytte op til fem digitale apparater (smartphones, tablets og computere). Hvis resten af husstanden ønsker at deltage i debatten på information.dk, så er det muligt at oprette selvstændige brugerkonti i eget navn – det er bare kun to af dem, der kan tilknyttes abonnementsnummeret.

Jeg vil gerne tilmelde mig et nyhedsbrev

Log ind og klik på ”Min brugerside” i menuen i øverste højre hjørne på forsiden af information.dk. Klik på Rediger profil der kan du tilmelde dig nyhedsbrev.

Jeg vil gerne slette min brugerprofil

Send os en mail til support@information.dk, så sørger vi for at brugerkontoen lukkes og slettes.

Jeg har skrevet et debatindlæg som måske gik lidt over stregen. Kan jeg slette eller redigere i indlægget?

Nej, som udgangspunkt er det ikke en mulighed, men som i al anden samtale er det tilladt at moderere sine synspunkter i senere indlæg. Mener du ikke at den kan reddes, så kontakt vores debatvært på webdebat@information.dk

Når jeg googler mit navn, så dukker der debatindlæg jeg har skrevet på information.dk op i søgeresultatet. Kan I gøre noget ved det?

Nej, det kan vi ikke. Google er en selvstændig virksomhed, og vi har ingen indflydelse på deres produkter, herunder deres søgeresultater.

Jeg har prøvet alt. Intet virker. Hvad gør jeg nu?

Send en mail til support@information.dk – vi svarer dig hurtigst muligt og senest i løbet af tre arbejdsdage.