Ida Elling Magnus

Artikler
  • 9. november 2004

    Konfrontation i operaen

    Instruktøren Peter Konwitschny, som til februar gæster Den Kongelige Opera, har iscenesat Verdis ’Don Carlos’ på operaen i Hamborg
  • 30. september 2004

    På universets kant

    Der er mennesker i stedet for arketyper i Den Hollandske Operas ’Siegfried’. Og så er der overdimensionerede plasticfigurer, publikum på scenen og fabelagtige sangere
  • 15. marts 2004

    Hele livet i en opera

    Bent Sørensen og Peter Asmussen er ved vejs ende efter seks års intensivt samarbejde. Nu har instruktør og ansatte ved Det Kongelige Teater taget over. Her fortæller komponisten og dramatikeren om deres nye opera, ’Under Himlen’
  • 1. marts 2004

    Tysk berøringsangst

    Den heftige polemik om en kunstudstilling i Berlin er en god indikator for tyskernes anstrengte forhold til deres fortid
  • 4. februar 2004

    En moderne operasanger

    Når Det Kongelige Teater på fredag har repremiere på ’Peter Grimes’, vender tenoren Stig Fogh Andersen tilbage til en rolle, der lå på startrampen til hans internationale gennembrud som Wagnersanger
  • 16. december 2003

    Rhinguldet som udviklingshistorie

    Ud med guder og helte og ind med forældre og børn. Kasper Bech Holten dykker ned under de mytologiske gevandter og laver ’Nibelungens ring’ med rigtige mennesker
  • 15. december 2003

    I mytens vold

    ’Nibelungens ring’ rummer alt – en hel verdens opståen, forfald og undergang, det ondes oprindelse og forløsningen gennem kærligheden
  • 29. oktober 2003

    Terroristen i operaen

    Den islamiske fundamentalisme gør sit indtog på Det Kongelige Teater i Mikael Melbyes nyiscenesættelse af Verdis opera ’Trubaduren’
  • 10. juni 2003

    Konflikters arkitektur

    Christiania og Mellemøsten mødes i Berlin på en udstilling om rum og arkitektur som politiske virkemidler
  1. 4. februar 2004

    En moderne operasanger

    Når Det Kongelige Teater på fredag har repremiere på ’Peter Grimes’, vender tenoren Stig Fogh Andersen tilbage til en rolle, der lå på startrampen til hans internationale gennembrud som Wagnersanger