Ida Marie Hede

Ida Marie Hede

Kunstanmelder
Seneste artikler af
Ida Marie Hede

Sider

Mest læste
  1. Den nye skulptur ’I am Queen Mary’ forestiller oprørslederen Mary Thomas fra de tidligere Dansk Vestindiske Øer. Hun kommer euforisk stormende med lige dele politisk, social og æstetisk kraft og sender et imponerende signal om, at historien er grimmere, end vi har lært i skolen
  2. En spyflue tatoveret på et pikhoved, psykedeliske mønstre, camp, parykker, Kate Bush, stavrende små ben, når min datter kravler op i sengen til mig
  3. De to udstillinger ’Ephemera Mundi – den oversete verden’ og ’Post Institutional Stress Disorder’ i Kunsthal Aarhus byder på både velordnede og underspillede ophobninger, kærlighedserklæringer til fundne cigaretskod og blanketter til udmeldelse af samfundet
  4. 2018 bød på nye former for samfundsdebatterende kunst og kunsten var selv med til at skrive historie. Der var excentriske kurateringer og panikfremkaldende installationer. Og kunstredaktionen har her udvalgt det bedste, de har oplevet
  5. Hør kloge forelæsninger om kærlighed, se en dansk kunstkabaret, og dyk ned i vidunderlige kunstfilmuniverser i nettets bedste kunstarkiver. Kunstredaktionen tilbyder nettets fineste hjælpepakke mod åndløs kedsomhed
  6. Der ligger et oprør i at arbejde med tekstil: At bringe oversete verdner i spil. Og ’Stop Calling Me Names’ er et forrygende møde mellem systematik og aristokratisk grunge i Mette Winckelmanns intervention i Gl. Holtegaards barokarkitektur
  7. Nanna Lysholt Hansen henvender sig moderfeticherende og moderligt urovækkende til os alle om fremtid og feminisme i sin organiske og teknologisk medierede performance-serie ’Dear Daughter/Anatomy of the Chthulucene’
  8. Kirstine Roepstorff repræsenterede Danmark på Venedig Biennalen sidste år. Nu går hendes taktile og smukke værker igen med intens tilstedeværelse i Kunsthal Charlottenborgs omfattende mørkeinstallation, der spørger til, hvordan vi i en overbelyst og skærmdrevet verden kan tildele mørket værdi – men som ikke undgår at føles lidt som en pædagogisk forlystelsespark