Ida Willig

Artikler
  • Kommentar
    8. august 2018

    Når vi kan se klimaproblemerne, kan vi handle på dem

    På den lille ø, hvor vi holder sommerferie, er det ikke kun grønttorvet der har ændret sig i år. Samtalerne har også været anderledes. Det er ikke længere kun os og et par andre mavesure symbolanalytikere, der taler om klimaforandringer
    Den varme og tørre sommer har sat stort aftryk på afgrøderne i det danske landbrug.
  • Klumme
    18. oktober 2010

    Fem grunde til at vi ikke taler om kapitalisme

    Kapitalismen er ligeså fundamental for den måde, vi lever på, som demokrati er det. Vi taler bare ikke om den
  • Klumme
    20. september 2010

    Skabspositivisme og lagkagediagrammer

    De skabspositivistiske vinde blæser både i forskningsverdenen og i medierne. Vi har brug for et mere nuanceret billede af, hvad viden er og kan
  • Klumme
    21. august 2010

    Fanø Ugeblad

    Mindeord for Peder Nørby og tillykke til Hanne og Jørgen fra Fanø lyder meget privat og lokalt. Men de personlige rubrikannoncer rummer almenmenneskelige historier, der er relevante for alle
  • Kommentar
    28. maj 2010

    Et medieforlig med lange arme

    DR fylder utroligt meget i den mediepolitiske aftale for de næste tre år, men det gør politikerne også
  • Klumme
    23. april 2010

    Efter vulkanen

    Én historie mere om Birte, der er strandet i Malaga eller de stakkels flyselskaber, der mister penge, og så må nok være nok. Der er andre historier at fortælle, og andre vinkler at bringe på en af de største nyheder i lange tider
  • 12. marts 2010

    Slip de passionerede nørder løs

    Den nye kulturminister Per Stig Møller efterlyser mere viden på tv. I aften kårer Billed-Bladet årets TV-Guld. Blandt de nominererede i kategorien årets tv-vært finder vi Bonderøven
  • Kommentar
    19. februar 2010

    Parkeret i pressenævnet

    Ugen begyndte med mere end skarp beskydning på forsvarministeren og hans spindoktor. Men så blev sagen pludselig parkeret i Pressenævnet
    Forsvarsminister Søren Gade har været en mand under kraftig beskydning fra pressens side på grund af lækage-sagen, men nu hvor sagen er blevet parkeret i Pressenævnet, er de store aviser holdt op med at dække sagen så massivt som tidligere.
  • Kommentar
    22. januar 2010

    Nichemisundelse

    Annoncørerne er ikke længere interesseret i masserne. Det blev for dyrt. Derfor begyndte de at udvikle en række segmenteringsværktøjer, så befolkningen kunne deles ind i mindre forbrugsfællesskaber, der satte pris på den samme slags shampoo. Næste skridt er at gå efter den individuelle forbruger
    Hver gang vi er på nettet, efter-lader vi spor. Sporet bliver brugt til at målrette det næste salg på sites som Amazon.com. Ved første øjekast er der mange for-dele, men problemet er, at det ikke er vores behov, men vores nichemisundelse, der skal få os til at købe noget.

Sider

  1. Klumme
    21. august 2010

    Fanø Ugeblad

    Mindeord for Peder Nørby og tillykke til Hanne og Jørgen fra Fanø lyder meget privat og lokalt. Men de personlige rubrikannoncer rummer almenmenneskelige historier, der er relevante for alle
  2. Kommentar
    20. marts 2009

    Kendisfabrikken

    Engang skulle man have særlige kvaliteter for at blive kendt i medierne. I dag er mediernes efterspørgsel på kendte så stor, at man kan blive kendt for at være 'kendt'
    Kendt for at være kendt eller ...? Her Sydney Lee.
  3. 31. oktober 2008

    Den daglige avis - tre gange om ugen

    I denne uge meddelte flere store internationale aviser, at de må fyre folk, og krisen kradser også hos danske dagblade. Måske er det tid til at overlade dag-til-dag-tyranniet til internettet og spare på papiret
    Måske er det ikke så skræmmende at forestille sig fådagesaviser? En hurtig gevinst ville være, at man slap for at bære kilovis af ikke-læst-men-dyrt-betalt papir til genbrugsstationen hver eneste uge.
  4. Klumme
    18. september 2009

    Mediekommentar: Små og store forbrydelser

    Der var engang, hvor tabloidaviserne havde kriminalstoffet for sig selv. Nu vrimler det med små forbrydelser i medierne. Ikke mindst i tv-nyhederne
    Der er de seneste par år gået inflation i både antal og vægtning af kriminalhistorier - helt efter det amerikanske tv-mediebillede - som formiddagspressen tidligere var de eneste, der rørte ved. En forbrydelse skulle være stor eller principiel, før den kom i TV-Avisen. Nu er intet for småt.