Læsetid: 2 min.

'Brystreklamer hører ikke til på busserne'

Reklamer for brystoperationer hører hjemme i lægekontoret - ikke på busserne, mener Johanne Schmidt-Nielsen fra Enhedslisten - som til gengæld hilser aktionsgruppen for flere pikke i det offentlige rum velkommen
10. maj 2008

Privatklinikken Nygart har netop forlænget reklamekampagnen 'Nye bryster?' på Københavns busser, mens debatten om kampagnen er genopstået med et krav om 'flere pikke i det offentlige rum' fra aktionsgruppen 'Brysterne på busserne'.

Johanne Schmidt-Nielsen fra Enhedslisten gik onsdag i P1 i clinch med speciallæge Jesper Nygart, der står bag reklamen.

Hun mener ikke, at byens busser er en egnet reklameplads for brystoperationer:

"Jeg synes, det er langt ude - der kan være mange gode grunde til at få lavet sine bryster, f.eks. hvis man har fået bortopereret det ene, får dårlig ryg af store bryster, eller har det virkelig skidt med den måde, de ser ud på - men informationer om brystoperationer hører hjemme hos lægen, ikke på busserne."

Reklamer for brystimplantater skal ifølge loven om reklamering for sundhedsydelser være "saglig, nøgtern og fyldestgørende."

Det lever Nygarts reklame ikke op til, mener Johanne Schmidt-Nielsen:

"Den signalerer tværtimod, at nye bryster ikke adskiller sig fra at få lavet nye negle eller købe en taske - men det er et stort kirurgisk indgreb, og der kan opstå mange komplikationer."

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu