Satire
Læsetid: 1 min.

Korrekt forbrugervejledning

Indland
27. februar 2010

Dansk Turistråd har længe været styret af en gådefuld doktrin om, at vi kun må sælge os på noget, verden forlængst har fået nok af: MTV Awards til Rådhuspladsen 10 år efter, at alle var holdt op med at se MTV. Tina Turner til H.C. Andersens fødselsdag 20 år efter, at alle var holdt op med at høre Tina Turner. Løsagtige blondiner på YouTube mindst tre år efter, at nypuritanismen gjorde det af med danske kvinders stolthed ved deres frisind.

Satiresitet the Onion lancerede så i denne uge en Lars von Trier-inspireret reklamevideo for Danmark, den første siden politimanden med ænderne, der ikke virker decideret afdanket.

Se The Onion's reklamevideo nedenfor:

Videoen er ifølge the Onion optaget på mobiltelefoner i naturlys med skuespillere, som har været indespærret i sanseberøvelseskamre 16 dage før optagelserne. Dens budskaber er, at vi er landet for »de unge professionelle bymennesker, som er dem, der har det største behov for at få deres selvværd ødelagt«, »det perfekte sted at begynde en skæbnesvanger kærlighedsaffære« og endelig, kort og godt: »Danmark, et godt sted at dø.«

Hvad er det nu for en stor dansk turisme-event, det minder én om?

Nå jo, COP15.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her