Læsetid: 1 min.

SDU dropper sex-kampagne

Syddansk Universitet melder sig ud af en fælles reklamekampagne, der skulle gøre unge opmærksomme på Esbjerg som studieby. Kampagnen har efter universitetets mening sexistisk slagside: »Vi synes ikke om det billedmateriale, man bliver præsenteret for...
15. februar 2010

Syddansk Universitet melder sig ud af en fælles reklamekampagne, der skulle gøre unge opmærksomme på Esbjerg som studieby. Kampagnen har efter universitetets mening sexistisk slagside:

»Vi synes ikke om det billedmateriale, man bliver præsenteret for. Det sender et forkert signal i forhold til, at vi er et seriøst universitet,« siger rektor Jens Oddershede. På et af kampagnens billederne ser man en mandlig studerende, der taler i telefon med sin mor. Foran ham står en pige i frækt tøj og gør rent. Han siger: »Ja, mor. Jeg er faktisk lige midt i rengøringen! Alt blir' poleret.« Og det er altså for meget for Jens Oddershede:

»Studerende skal ikke mødes med lir og karlekammervittigheder, når de kommer til Esbjerg for at læse. Det er ikke den form for uddannelse, vi står for. Vi står for kvalitet og troværdighed,« siger han.

Kampagnen koster i alt 900.000 kroner. De 500.000 kroner kommer fra byens fem videregående uddannelser, mens Esbjerg Kommune betaler resten.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu