Læsetid: 2 min.

’Bare de varierer undervisningen’

Det værste ved undervisning på universitetet er ensformig envejskontakt, mener statskundskabs-studerende Line Marie Larsen, der går på 7. semester på Syddansk Universitet
15. oktober 2012

Line Marie Larsen har lige haft en dobbelttime i politisk aktivitet og deltagelse på statskundskab på Syddansk Universitet (SDU) i Odense. Undervisningen på kandidatuddannelsen, hvor den 23-årige studerende går, foregår mest på mindre hold med 10-20 stykker på hver, og det har hævet niveauet for undervisningen mærkbart.

De tekster, der skulle læses inden dagens lektion om sociale netværk og foreninger, havde hun dog ikke fået læst nok på.

»Lige i dag havde jeg ikke fået læst vildt meget, og det bonner ud på, hvor meget jeg får ud af undervisningen, fordi jeg først rigtigt fandt ud af, hvad teksterne handlede om, da vores underviser gennemgik dem,« siger Line Marie Larsen.

De to timers undervisning handler meget om at få diskuteret dagens tekster, og det fungerer rigtig godt, mener hun, når man altså har læst dem. Hun mener dog, at man som studerende også må prioritere sin læsning. Seminarfaget slutter med en 20 siders opgave.

»Derfor lægger jeg større fokus på at læse det, der er relevant for min opgave,« siger Line Marie Larsen, der endnu ikke er helt sikker på, hvad hun skal skrive om endnu.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu