Læsetid: 5 min.

’Vi har fået et frikvarter mere, det er godt’

Ét år er gået, siden skolereformen trådte i kraft på landets folkeskoler, og Information er vendt tilbage til Ålholm Skole i Valby for at gøre status. Eleverne i 9.b er stadig trætte af de lange skoledage, mens lærere og skoleleder har indset, at man ikke kan gennemføre alle dele af skolereformen på en gang
9.b på Ålholm Skole i Valby har nu gået i skole et år med folkeskolereformen. De er stadig ret vilde med at holde frikvarter. Fotos: Thomas Nielsen/100HEADS
15. august 2015

Seks elever i 9.b på Ålholm Skole i Valby står ved tavlen og er i fuld gang med at opføre et rollespil over deres egen nyfortolkning af eventyret Agnete og Havmanden. Klassen har dansk og arbejder med romantikken.

Informations fotograf har fået lov til at tage billeder af elev-erne, mens de opfører rollespillet.

»Vil du ikke have et billede, hvor vi ser helt trætte ud?« spørger Frederik Michelsen, der er elev i 9.b.

»Ja, for vi har nemlig først fri kvart i fire!« siger hans sidekammerat Julius Fabricius.

Det er lidt over et halvt år siden, at Information sidst besøgte klassen på Ålholm Skole, der nu er blevet til 9.b. Dengang var eleverne trætte af de lange skoledage, og det er tilsyneladende stadig dét, der fylder hos eleverne.

»Altså på vores allerførste rigtige skoledag i år havde vi først fri klokken halv fire. Vi er helt drænede for energi bagefter,« siger Frederik Michelsen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

For vores allesammens skyld må vi håbe, at disse 16-årige sætter hælene i overfor de absurd lange skoledage. Opdragelse i accept af overgreb må aldrig blive en af folkeskolens opgaver.